Alternator

Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Powiem Ci, że spryskałem górną śrubę WDekiem puknąlem solidnie młotkiem i przecinakiem, łomem przepchnąlem go trochę i puścił górą tak, że już na tym elastyczny łączniku mogłem odkręcić ( teraz dałem smar na śrubę i nie zakręciłem aż tak mocno góry, a za to mocno dół) i obróciłem go w stronę koła i resztę odkręciłem małą grzechotką od boku alternatora ( d strony osłony z plastiku)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

lepio pisze: 10 sty 2021, 19:46 Powiem Ci, że spryskałem górną śrubę WDekiem puknąlem solidnie młotkiem i przecinakiem, łomem przepchnąlem go trochę i puścił górą tak, że już na tym elastyczny łączniku mogłem odkręcić ( teraz dałem smar na śrubę i nie zakręciłem aż tak mocno góry, a za to mocno dół) i obróciłem go w stronę koła i resztę odkręciłem małą grzechotką od boku alternatora ( d strony osłony z plastiku)
Czyli jeśli dobrze rozumiem , to faktycznie delikatny obrót altka na górnej śrubie ułatwia zadanie 😊 Cieszę się 😅
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Najgorsze to było złamać " fabryczny opór" tej śruby. .
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: slawek007 »

Ostatnio zaczął mi głośniej pracować alternator na szczęście okazało się że obudowa cała więc wymieniłem łożyska i szczotki i hula dalej:
Jak coś to zakupiłem części na popularnym portalu aukcyjnym:
Łożysko: ABE9004(FAG), Łożysko ABE9039(SKF), szczotki AS-PL AB4001 7x4x21,7mm, Uszczelniacz łożyska alternatora 231827 koszt wszystkiego 50zł.
Trochę podpierałem się tym filmem:
https://youtu.be/1JlaRlHAhb0
Ogólnie wymiana łożysk jak w zwykłym silniku, komutator po 165 tys miał 0,3mm zużycia więc został, tam jest miedzi 1,5mm.
Największy problem to odczepy od stojana, standardowo są zgrzewane ale ja przeczyściłem dobrze i zlutowałem przy pomocy dużej lutownicy kolbowej (takiej do obróbki dekarskiej).
Chcąc wymienić szczotki też trzeba lutować ale tu można mniejszym sprzętem.
Jak ktoś wymieniał łożyska w zwykłym silniku to i tu sobie poradzi.
Jeszcze jedno, mi tą nieszczęsną górną śrubę udało odkręcić się przy pomocy dwóch kluczy oczkowych 13mm ale z innych firm żeby miały różne skoki przekładając klucze odkręcałem tą śrubkę o 1/12 obrotu zeszło mi 10minut, ale po 3 godzinach prób to i tak nieźle. U mnie alternator miał na górze i na dole bolca ustalającego przez co odkręcenie śrub na dole nie pozwoliłoby przekręcić go żeby mieć lepszy dostęp do górnej śruby.
Po wymianie łożysk zrobione 2tys km jak na razie OK.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Najgorsza jest ta środkowa śruba pomiędzy Altkiem a kompresorem. Masakra.nadal nie wiem jak po 10latach od fabrycznego montażu to puściło na elastycznych przedłużakach..polecam opsikac wd-cx vulkanem dzień wcześniej. ...i nie Skręcać później zbyt mocno.. tylko te śruby do których będzie dostęp dobry
ODPOWIEDZ