Alternator

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

Lepio, jeśli u Ciebie widać łeb trzeciej śruby tak , jak na filmie to i tak dobrze 😅 W T Jet robiłem to na " macanego" 😅. W pierwszej kolejności wybierz długość nasadki i przedłużek tak , żeby po trafieniu na łeb śruby zostało miejce na włożenie małej grzechotki . Ja w każdym razie tak kombinowałem 😅 lekko nie było , ale cierpliwość została nagrodzona w końcu . Pozdrawiam i sukcesów 😆
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Już ma to tak wymacane że bez patrzenia wiem gdzie jest. Mam taką giętka przedłużkę ale tym ni huhu. Jedna za krótka druga za długa , 2 krótkie za długie .

Jak żyć;p
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Gdzieś ktoś poradził by złamać obudowe do reszty :p
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 19:18 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Grzechotkę wsadzasz jak na foto czy w kierunku grodzi na wprost?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

lepio pisze: 07 sty 2021, 23:42 Już ma to tak wymacane że bez patrzenia wiem gdzie jest. Mam taką giętka przedłużkę ale tym ni huhu. Jedna za krótka druga za długa , 2 krótkie za długie .

Jak żyć;p
Dokładnie , ale sztywne przedluzki spróbuj dopasować
🤔 Wiesz , teraz mi przyszło coś do głowy , czego nie próbowałem wcześniej - może jak wykręcisz obie dolne śruby to uda się obrócić altek trochę na bok , żeby było więcej miejsca u góry ? 🤔 Sprawdź na nowym , czy nie ma tam jakiegoś bolca ustalającego który by ten obrót blokował , bo nie pamiętam 😊
Ostatnio zmieniony 08 sty 2021, 0:58 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

lepio pisze: 07 sty 2021, 23:43 Gdzieś ktoś poradził by złamać obwodowe do reszty :p
Rzeczywiście rada . . .
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Alternator

Post autor: Phenix »

Te dwie śruby można od dołu bez problemu ruszyć. Ta na samej górze odkręcałem od góry używając różnych długości sztywnych przedłużek nie pamiętam jakiej bo mam 1/2 , 3/8 i 1/4 cala i łamanej ( nie elastycznej bo nie miałem). Mi wygodniej było od góry, bo z tej pozycji jak jest na zdjęciu też próbowałem, ale moja grzechotka ma za mało "zębów" i potrzebuje więcej miejsca do działania... Nie było lekko ale da się...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Panowie sukces;) :banan
najwięcej czasu zajęło wykręcenie tej środkowej śruby .
Na śrubę założyłem nasadkę .potem na elastyczną nasadkę parę innych nadadek... ja trzymałem wygięta w dół i żeby się nie zsuwała a ojciec kręcił. Dało radę. Bez WD40 nie chciało puścić.
Musiałem odkręcić rurkę od magla bez tego nijak nie idzie wyjąć.

Podsumowanie jeżeli ktoś wam to zrobi za100-150 zł to się nie wahać.;p
Ale niech zagwarantuje że nie ruszy klimy.
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Alternator

Post autor: Phenix »

Osobiście 100 zł wolę dołożyć kupić nowy (bo już widziałem "majstrów" co zrobili regenerację po której siadały łożyska lub altek przestawał ładować... wszystko zależy kto to robi i jak... ) i samemu zrobić nie mówiąc o większej sumie... bo to nie jest trudne tylko niewygodne i wymaga samozaparcia i cierpliwości.
A może za mało zarabiam?, albo lubię grzebać przy aucie? . Albo obie opcje? Za mało zarabiam i dlatego grzebie przy aucie hahaha.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Do 155zl musiałbym sporo więcej dołożyć by kupić nowy. Niż 100.. Mogłem kupić np magneti Marelli nowy 380.zl i co to jest ?regenerowany fabrycznie...nowy 2x tyle. I co kupię takie coś i dostaje ten sam źle zaprojektowany alternator i żeberkami jak zapałki, który też kiedyś pęknie pewnie. :-<<
Ostatnio zmieniony 10 sty 2021, 19:38 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Teraz mam opracowane pójdzie szybciej:p a jak ten nie wytrzyma to się będę zastanawiał co wybrać innego...
Na ten mam rok gwarancji ..
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 23:26 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Zdjęcie trupa :red ,
i fotka naklejka znamionowa alternatora dla potomnych jaki jest w linei 1.4 8v
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

Całkiem ładny trup . . . 🤣🤣🤣
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wart swojej ceny.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

Na tym zdjęciu widać , że żadnego dodatkowego bolca ustalającego nie ma w mocowaniu - to dobra informacja dla kolejnych " poszkodowanych " . Można po wykręceniu dwóch dolnych śrub próbować obrócić nieco altek zawieszony na trzeciej , aby mieć lepszy dostęp do ostatniej śruby - tak myślę . Pozdrawiam 😊
ODPOWIEDZ