Alternator

Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Bralineczeka » 31 maja 2018, 23:44

Na szczęście/nieszczęście dla pomiaru kontrolka zgasła. Klemy wyczyszczone i zabezpieczone. Podjadę sprawdzić akumulator i alternator. Aku jest marki własnej Norauto więc to już nie pierwszy montaż ;). Czy napięcie ładowania faktycznie jest ok? Wyczytałem, że powinno być pow. 14,3-14,4.
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Szczypior » 01 cze 2018, 5:23

Np w Mondeo mk3 ładowanie jest sterowane komputerem i tam rzadko kiedy jest 14v, przeważnie ok 13.5v. 8 lat i raz aku był wymieniany.

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1656
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: duskap » 01 cze 2018, 9:48

Bralineczeka pisze:
31 maja 2018, 23:44
Na szczęście/nieszczęście dla pomiaru kontrolka zgasła. Klemy wyczyszczone i zabezpieczone. Podjadę sprawdzić akumulator i alternator. Aku jest marki własnej Norauto więc to już nie pierwszy montaż ;). Czy napięcie ładowania faktycznie jest ok? Wyczytałem, że powinno być pow. 14,3-14,4.
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."
Masz idealne ładowanie jak na Lineę. Nigdy nie miałem w mojej więcej niż 14V :) Między 13,8 a 14 od nowości w jednej, druga również takie wartości pokazuje.
Stawiam na akumulator niedoładowany (lub kończący się).

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4364
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 » 04 cze 2018, 22:13

duskap pisze:
01 cze 2018, 9:48
Masz idealne ładowanie jak na Lineę.
I tu pozwolę sobie nie zgodzić się.
Od chwili, kiedy na stałe mam podłączony miernik, widzę ładowanie w mojej Linei, które oscyluje między 14,0 a 14,5 V. Chyba, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, która potrafi zabrać masę "prądu" i obniżyć ładowanie nawet do 13,4 V, co z kolei powoduje wyłączanie świateł do jazdy dziennej :zły
smak56
****
Obrazek

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: pogromcaslaskiej » 04 cze 2018, 22:47

Masz disla to może ładowanie trochę inne

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 » 05 cze 2018, 19:34

smak56 pisze:
04 cze 2018, 22:13
duskap pisze:
01 cze 2018, 9:48
Masz idealne ładowanie jak na Lineę.
I tu pozwolę sobie nie zgodzić się.
Od chwili, kiedy na stałe mam podłączony miernik, widzę ładowanie w mojej Linei, które oscyluje między 14,0 a 14,5 V. Chyba, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, która potrafi zabrać masę "prądu" i obniżyć ładowanie nawet do 13,4 V, co z kolei powoduje wyłączanie świateł do jazdy dziennej :zły
Smak 56 , i tu właśnie klania się również Tobie moje rozwiązanie :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4364
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 » 05 cze 2018, 19:47

zibi186 pisze:
05 cze 2018, 19:34
Smak 56 , i tu właśnie klania się również Tobie moje rozwiązanie :)
tzn.? :pomysli
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 » 05 cze 2018, 20:11

Zakladam , ze sterownik świateł masz podpięty bezpośrednio pod aku . Spadki napięcia powodują przygasanie dziennych - jak kiedys u mnie . Zrezygnowalem więc z ori sterownika zastępując go regulatorem napiecia i jednym przekaźnikiem . Plus zasilania nie jest brany z dodatniej klemy , tylko z kostki w centralnej części ściany grodziowej ( zasilanie wyłącza się tam po ok 15- 20 sek od wyłączenia silnika ) . Teraz niezależnie od obciążenia światla dzienne mi nie gasną 😄 Wszystko opisalem w temacie świateł dziennych . Mialem to wyizolować i zrobić manual , ale jakoś do tej pory " nie bylo mi po drodze " - sorry 😁
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... &start=495 - tu znajdziesz opis 😉

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1656
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: duskap » 07 cze 2018, 23:05

pogromcaslaskiej pisze:
04 cze 2018, 22:47
Masz disla to może ładowanie trochę inne
Oczywiście, że inne ma ładowanie w 1,3.
Mowa jest natomiast o T-Jet.

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: marcin24 » 07 cze 2018, 23:33

A niby dlaczego miały by się różnić ładowania miedzy dieslem a benzyną?
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4364
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 » 07 cze 2018, 23:51

Uprzedziłeś moje pytanie.
wg specjalistów: "Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania?
Fabrycznie samochód powinien mieć napięcie ładowania na poziomie 14.4 do 14.7 Volta w najnowszych samochodach z systemem start stop." I nic nie mówią o rodzaju silnika.
smak56
****
Obrazek

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1656
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: duskap » 08 cze 2018, 18:54

marcin24 pisze:
07 cze 2018, 23:33
A niby dlaczego miały by się różnić ładowania miedzy dieslem a benzyną?
Bo po prostu T-Jet ma inny alternator i inny regulator napięcia. Ten silnik cierpi na notoryczne podnoszenie obrotów na biegu jałowym przy włączonej klimie i radiu z powodu "zbyt niskiego ładowania". Po prostu ten typ tak ma. Źle policzyli coś w fabryce.

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: marcin24 » 10 cze 2018, 21:08

pierwsze słyszę
Pozdrawiam wszystkich

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1656
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: duskap » 11 cze 2018, 22:55

marcin24 pisze:
10 cze 2018, 21:08
pierwsze słyszę
Wielokrotnie na forum pisano, że T-Jet ma niewyróbkę alternatora. Jeśli dobrze pamiętam to pisał o tym Kuzyn
U mnie oba T-Jety mają identyczne wartości, w dolnym zakresie normy (a jednym z tych aut jeżdżę od nowości i zarówno na pierwszym alternatorze jak i na drugim wymienionym na gwarancji były te same wartości).

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 » 12 cze 2018, 18:05

być może że to z powodu złych obliczeń , ale potwierdzam załączenie klimy na jałowym skutkuje podbiciem obrotów 😄

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości