Akumulator
-
- klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
- Przebieg: 163000
- Silnik: 1.3 IMA
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Pniów
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Śruba
Ja podczas odkręcania akumulatora, niestety ukręciłem śrubę. Czy ktoś ma pomysł dotyczący jej odkręcenia ?
[ Dodano: |3 Lut 2011|, o 18:30 ]
Nie mając możliwości technicznych pod domem zawiozłem autko do mechanika. Właśnie samochód stoi na warsztacie. Pan za 50 zł obiecał założyć szpilkę zamiast ukręconej śruby.
[ Dodano: |3 Lut 2011|, o 18:30 ]
Nie mając możliwości technicznych pod domem zawiozłem autko do mechanika. Właśnie samochód stoi na warsztacie. Pan za 50 zł obiecał założyć szpilkę zamiast ukręconej śruby.
Henia ;-) red milano
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Akumulator
Mi padl akumulator po 6 latach orginał wróciłem z trasy , po nocy rano ruszyłem ..a pózniej po zaparkowaniu już nie odpalil dostał zwarcia i koniec.
a byla to 40 wiec do wersji z klima wsadzili co mieli widocznie.
a byla to 40 wiec do wersji z klima wsadzili co mieli widocznie.
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Akumulator
A czy akumulator w Linei można ładować zewnętrzną ładowarką, gdy ten jest w aucie normalnie podpięty? Czy lepiej odpiąć aku od samochodu i ładować go "osobno"?
Dodam, że ładowarkę mam "myślącą" czyli nowoczesną procesorową, a nie jakieś stare trafo z selenami zamiast diod i przełącznikiem prądu które "gotują" akumulator.
Pytam, bo aku mi coś siada po nocnym staniu przy ok. 0° i rano zapala, ale ciężko idzie pierwsze zakręcenie wałem.
Dodam, że ładowarkę mam "myślącą" czyli nowoczesną procesorową, a nie jakieś stare trafo z selenami zamiast diod i przełącznikiem prądu które "gotują" akumulator.
Pytam, bo aku mi coś siada po nocnym staniu przy ok. 0° i rano zapala, ale ciężko idzie pierwsze zakręcenie wałem.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Akumulator
Też mam taką "myślącą" ładowarkę, której używałem parę razy już, z uwagi na to że Lina więcej teraz stoi niż jeździ.. bez oporów podpinam do akumulatora bez odpinania go od instalacji. Tego typu ładowarka krzywdy żadnej nie wyrządzi. Doładuje i przejdzie w tryb podtrzymania.
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Akumulator
Każdy robi jak chce producent pewnie nie zaleca ją zawsze tak ładuje ale to moje zdanie.
-- 13 paź 2015, o 22:02 --
Każdy robi jak chce producent pewnie nie zaleca ją zawsze tak ładuje ale to moje zdanie.
-- 13 paź 2015, o 22:02 --
Każdy robi jak chce producent pewnie nie zaleca ją zawsze tak ładuje ale to moje zdanie.
-- 13 paź 2015, o 22:02 --
Każdy robi jak chce producent pewnie nie zaleca ją zawsze tak ładuje ale to moje zdanie.
-- 13 paź 2015, o 22:02 --
Każdy robi jak chce producent pewnie nie zaleca ją zawsze tak ładuje ale to moje zdanie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Akumulator
Ja natomiast zawsze odłączam akumulator. Mam pewność, że elektronika (podtrzymanie, centralny i pewnie inne) nie zwariuje przy ewentualnym skoku napięcia. Wg specjalistów dochodzi nawet do 16V.
Cytat z Auto Świat:
"Zdejmij klemę przy ładowaniu - Dlaczego? Niektóre prostowniki mają wbudowane układy elektroniczne, które powodują, że w miarę, jak akumulator jest coraz bardziej pełny, ładowanie zostaje przerwane lub zmniejszana jest jego intensywność.
Ponieważ auto zużywa prąd potrzebny do podtrzymania pamięci niektórych urządzeń lub np. do działania autoalarmu, może to być sygnałem dla ładowarki, że ładowanie jeszcze się nie skończyło. „Ogłupienie” elektroniki może prowadzić do nadmiernego wzrostu napięcia lub zbyt długiego ładowania. Nie musi, ale może doprowadzić do uszkodzeń elektroniki. Jeżeli odłączymy akumulator od instalacji auta, ładowanie jest bezpieczne.Ponadto dobry prostownik, który ładuje baterię do pełna, pod koniec ładowania osiąga napięcie 2,7 V na ogniwo, czyli ok. 16 V."
Cytat z Auto Świat:
"Zdejmij klemę przy ładowaniu - Dlaczego? Niektóre prostowniki mają wbudowane układy elektroniczne, które powodują, że w miarę, jak akumulator jest coraz bardziej pełny, ładowanie zostaje przerwane lub zmniejszana jest jego intensywność.
Ponieważ auto zużywa prąd potrzebny do podtrzymania pamięci niektórych urządzeń lub np. do działania autoalarmu, może to być sygnałem dla ładowarki, że ładowanie jeszcze się nie skończyło. „Ogłupienie” elektroniki może prowadzić do nadmiernego wzrostu napięcia lub zbyt długiego ładowania. Nie musi, ale może doprowadzić do uszkodzeń elektroniki. Jeżeli odłączymy akumulator od instalacji auta, ładowanie jest bezpieczne.Ponadto dobry prostownik, który ładuje baterię do pełna, pod koniec ładowania osiąga napięcie 2,7 V na ogniwo, czyli ok. 16 V."
smak56
* * * *
* * * *
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Akumulator
Ok, piękne dzięki za naprowadzenie.
Osobiście (nic nie chciałem wcześniej sugerować) jestem za odpięciem akumulatora od sieci na czas ładowania, właśnie z powodu tego, że instalacja jednak cały czas coś tam pobiera z akumulatora. Stare ładowarki wiadomo - waliły prądu ile się dało i nie przejmowały się czy coś jest pobierane czy nie. Nowe pewnie "myślą" i kto wie czy nie głupieją.
Ale tu rodzi się kolejne pytanie: czy odpięcie akumulatora od samochodu (wzięcie go do domu) niczym nie grozi samemu samochodowi? Chodzi mi o ew. jakieś poprzestawiania się czegoś tam że auto zacznie świrować etc.
Osobiście (nic nie chciałem wcześniej sugerować) jestem za odpięciem akumulatora od sieci na czas ładowania, właśnie z powodu tego, że instalacja jednak cały czas coś tam pobiera z akumulatora. Stare ładowarki wiadomo - waliły prądu ile się dało i nie przejmowały się czy coś jest pobierane czy nie. Nowe pewnie "myślą" i kto wie czy nie głupieją.
Ale tu rodzi się kolejne pytanie: czy odpięcie akumulatora od samochodu (wzięcie go do domu) niczym nie grozi samemu samochodowi? Chodzi mi o ew. jakieś poprzestawiania się czegoś tam że auto zacznie świrować etc.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Akumulator
W przypadku Linei nic złego się nie dzieje. Po wyjęciu akumulatora i ponownym jego podłączeniu (pamiętaj o kolejności podłączania klem -++-) ustawiasz tylko datę i czas. Radio nie traci ustawień, a komputer resetuje się i ustawia na dane fabryczne. Wiele razy piszemy, że antidotum na wiele niespodzianek (świecące kontrolki, falowanie itd) jest odpięcie akumulatora i automatyczny reset komputera.Alan pisze: Ale tu rodzi się kolejne pytanie: czy odpięcie akumulatora od samochodu (wzięcie go do domu) niczym nie grozi samemu samochodowi? Chodzi mi o ew. jakieś poprzestawiania się czegoś tam że auto zacznie świrować etc.
smak56
* * * *
* * * *
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Akumulator
Ooo, dzięki za odpowiedź :-) . W takim razie wyjmuję aku z auta i doładuję. Miło wiedzieć, że nic się nie stanie z autem :-)
Piwo leci.
Piwo leci.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator
Nie musisz wyjmować fizycznie aku z auta Jeśli chciałeś ładować bez odłączania go od auta, to wnioskuję, że masz garaż Jeśli tak, to wystarczy, że odłączysz jedynie klemę minusową z akumulatora i tak podłączysz do niego ładowarkę Akumulator się spokojnie naładuje a ty oszczędzasz sobie odkręcania klemy plusowej oraz samego akumulatora z podstawki, co może być czasem nieco problematyczne
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Akumulator
mam ładowarke CTEK MXS 5.0 nigdy nie odpinam akumulatora, to nowoczesne ładowarki które mają dobre zabezpieczenia
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator
My mamy "myślącą" Pulsar 2 firmy ELPROG i też Jarek ładował nią akumulator. Ładowarka do tanich nie należy ale polecam bo to dobrze wydane pieniądze. Jeszcze jak ktoś tak jak my bawi się w modelarstwo to ta ładowarka jest SUPER!!!
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Akumulator
Wyjąłem aku i zabrałem do domu. Mam co prawda garaż ale 2 km od domu, a nie chcę zostawiać włączonej ładowarki nie wiedząc co się z nią dzieje. A przy okazji zobaczyłem jak zasyfione jest miejsce gdzie siedzi aku - jest okazja żeby to oczyścić.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC