No i mnie dopadło - gumy przy drzwiach

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Tak poza tym to macie gumy? Bo ja mam coś ala pianka.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

To wygląda jak pianka, jak guma albo coś w tym stylu. Jeśli ktoś widzi, że ma już wytarte te "gumy" to niech się nie zastanawia tylko od razu działa w tym temacie, bo jeśli jeszcze śladów obtarcia lakieru nie ma to z pewnością za chwilę się pojawią.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel »

Będąc przy okazji w serwisie zapytałem czy mogą mi podciąć te gumy(pianki), bo choć delikatnie to jednak obcierają krawędź drzwi. Pan "fachowiec" stwierdził, że jak niema obtarcia to nie mogą nic docinać, obcinać czy jak to nazwać!! Jakoś zupełnie nie mogłem mu wytłumaczyć, że po co mam przyjeżdżać na zaprawki i poprawki skoro teraz to mogą załatwić. Ponieważ nie chciało mi się robić awantury, wróciłem do domu i załatwiłem sam sprawę. Osobiście poobcinałem te pianki. Polecam do tego używać skalpela chirurgicznego, jest wąski, długi i bardzo, bardzo ostry. W sumie łatwo się z tym uporałem i nawet ładnie wyszło :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Hummel75 proponuję pochwalić się tym w FAP niech wiedzą jakie mają podejście ich serwisy. Tak na marginesie podobno serwis ma płacone dopiero za wymianę części (w tym przypadku może za malowanie też) a jak coś dokręcają czy poprawiają to podobno za free.
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Może ktoś zapodać fotki, o jaki element się rozchodzi? Czytałem o tym ocieraniu, ale szczerze - nie widzę na drzwiach gdzie to może haczyć...
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
darektiger
klubowicz
klubowicz
Posty: 109
Rejestracja: 21 maja 2010, 7:22
Przebieg: 50000
Silnik: 1,3 16V 90 KM MJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: darektiger »

No ja właśnie dzisiaj stwierdziłem że i mnie te otarcia nie minęły, po niedzieli zgłaszam się z tym do serwisu. Fotki nie zrobiłem ale jeśli masz to otarcie na pewno je zauważysz znajduje się one na przedniej krawędzi drzwi przednich mniej więcej w połowie wysokości. Jak otworzysz drzwi i zajrzysz tam na pewno zauważysz czarny element to właśnie ta guma która ociera przy otwieraniu o krawędź drzwi.
darektiger Linea Emotion 1,3 Multijet 16v 90KM
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

A na gumie prawdopodobnie będą resztki twojego lakieru z drzwi niestety :smutny
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

darektiger, to pewnie zaprowadzą Twoją Linee do serwisu do Żor bo tam ma Euromot lakiernie. Mi zrobili i jestem bardzo zadowolony z naprawy. Gumy ładnie wycieli a drzwi pomalowali w tym miejscu tak, że śladu nie ma :) Aha i jeszcze jedno... mianowicie trzeba auto zostawić u nich na 2-3 dni więc może odrazu podjedź do Żor i tam zagadaj o samochód zastępczy na czas naprawy. Pozdrawiam
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Czy samodzielne wycięcie tych gum spowoduje późniejsze problemy z gwarancją? Przyjrzałem się dzisiaj swoim i od strony kierowcy nic złego (jeszcze) się nie dzieje. Od strony pasażera natomiast, guma zaczyna lekko haczyć :(
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

NRG, niektórzy wycinali sami i z gw. nie mieli problemu... ale jeszcze niech się wypowiedzą bo ja osobiście robiłem to w ramach gwarancji lakierniczej.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

NRG wytnij te gumy na nic nie czekaj po co mają ci babrać farbą,a co do gwarancji to jeśli zlikwidujesz problem to nic nie będziesz reklamował :) Chyba że nie czujesz się na siłach to niech serwis to zrobi,a te gumy są ruchome więc prędzej czy później zacznie obcierać.
5minut długim nożykiem lub skalpelem uwaga na farbę na drzwiach :!
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
darektiger
klubowicz
klubowicz
Posty: 109
Rejestracja: 21 maja 2010, 7:22
Przebieg: 50000
Silnik: 1,3 16V 90 KM MJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: darektiger »

Oto fotki miejsca zbrodni na lakierze spowodowane przez podstępną gumo-piankę :zły
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
darektiger Linea Emotion 1,3 Multijet 16v 90KM
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Ja też wyciąłem piankę w swoim zakresie, ale nie bawiłem się skalpelem. Trzeba opuścić szybę w drzwiach, otworzyć drzwi na maksa, następnie wypiąć wtyczkę, odkręcić śruby w zawiasach ( w sworzniach), odkręcić imbusem śrubę ogranicznika otwarcia i bez problemu można zdjąć drzwi trzymajac za pałąk szyby. Potem bez problemu wyjąłem piankę, wyciąłem ostrym nożem część pianki, powierzchnię wyciętą lekko przytopiłem opalarką i po włożeniu pianki lekko na bokach przykleiłem ją klejem montażowym do karoserii.
Od tamtej pory problem ocierania krawędzi drzwi wyeliminowany

(We wcześniejszym poście już o tym pisałem więc tego można skasować )
Ostatnio zmieniony 12 cze 2010, 22:26 przez kk25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: No i mnie dopadło - gumy przy drzwiach

Post autor: mireks »

A wiecie po co są te gumy? :lacha
Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Re: No i mnie dopadło - gumy przy drzwiach

Post autor: Hummel »

mireks pisze:A wiecie po co są te gumy? :lacha
Wszyscy mamy nadzieję, że wyjawisz nam tajemnicę przeznaczenia w/w elementu :lacha
ODPOWIEDZ