Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: Fiacik »

Robota super - godna pochwały i uznania , ale..........jeżeli takowe coś jest w multijetach,a jest bo mam to czy nie lepiej było kupić gotowe i zamontować.Miałem to w skodzie FABII ,kosztowało w salonie o ile pamiętam 120zł i montaż gratis.
Rację ma też helletic co do wyciszenia auta.Interesowałem się już tym tematem i efekt słyszalny odczuwalnie daje dopiero wyłożenie grodzi taką matą ale też i podłogi w bagażniku oraz pod tylnym siedzeniem.Jak ktoś nie wierzy to niech się przejedzie po autostradzie z położonym tylnym oparciem i wyjętym siedziskiem oraz oczywiście pustym bagażnikiem.Różnica jest kolosalna.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: Rincewind »

Do pomiaru głośności są aplikacje na smartfony. Nawet jeśli niezbyt dokładne, to powinny wykazać różnicę.
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ryszardo_ »

Dzięki, za informację, faktycznie, nie pomyślałem o takim pomiarze hałasu za pomocą aplikacji, a już patrzyłem ceny mierników, najtańszy 100zł, więc zakup nie wchodził w rachubę.

Już pobrałem taką aplikację "Miernik Dźwięku" za darmo jest ok, ewentualnie trzeba by skalibrować bo jest taka możliwość z urządzeniem profesjonalnym, ale i bez kalibracji różnicę hałasu wskaże.

Dziś w domu po pracy sprawdzę jaki hałas mam w samochodzie przy otwartej klapie silnika a potem zamkniętej, a następnie uzyskane dane przedstawię na forum.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: emmer »

Fiacik, można kupic ale cena napewno nie będzie w okolicach 100 zł :) do naszych limuzyn koszt np dywanika, wykładziny do wnętrza to 1500 zł :)

t-jet to ma, ale po 6 latach już jest w tak opłakanym stanie, że pewnie niedługo pójdzie na śmietnik
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ryszardo_ »

Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 800obr/min, temp. 80Co.

Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)

WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db

Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db

Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.

Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2015, 20:15 przez ryszardo_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: smak56 »

ryszardo_ pisze: silnik na biegu jałowym 8000obr/min,
Wytnij jedno zero.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ślimak »

ryszardo_ pisze:Pomiar hałasu samochód Fiat Linea 1,4; 77KM; 8V + LPG, wykonany w garażu przy otwartych drzwiach, temp. na zewnątrz 7Co, maska silnika wygłuszona specjalną matą termoakustyczną, silnik na biegu jałowym 8000obr/min, temp. 80Co.

Pomiaru dokonano darmową aplikacją na smartfona pobraną z Google play "Miernik Dźwięku Trila Droid" o czułości co 1db. (jest to program o ikonie - biały mikrofon na czerwonym tle)

WYNIKI:
Pomiar wykonany na zewnątrz samochodu obok drzwi kierowcy telefon trzymany w ręku, wszystkie drzwi zamknięte.
na zewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 25-26db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 42db
na zewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 43-44db

Pomiar wykonany wewnątrz samochodu telefon na siedzeniu pasażera, wszystkie drzwi zamknięte.
wewnątrz samochodu, silnik wyłączony, maska zamknięta – 24db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska zamknięta – 35-36db
wewnątrz samochodu, silnik włączony, maska otwarta – 35-36db

Szkoda tylko, że nie mam wykonanego takiego samego pomiaru przy zamkniętej masce bez wygłuszenia, byłby wtedy pełny obraz jaka jest różnica hałasu.

Jeśli ktoś ma taki sam samochód jak mój i bez wygłuszonej maski (sama blacha), to niech dokona takich samych pomiarów i tu na forum umieści swoje wyniki, oczywiście wskazania mogą odbiegać od tych, bo trzeba by przynajmniej skalibrować oba urządzenia do takich samych wartości lub robić pomiaru tym samym miernikiem.
Znaczy się że postęp jest :banan Gratulacje :)
88=))
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: ryszardo_ »

Dziś miałem wypad poza miasto i przy okazji możliwość przetestowania samochodu w trasie z nowymi oponami i wygłuszoną maską, muszę powiedzieć, że byłem bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczony. Jakbym jechał nie swoim samochodem. :jazda

Jak wcześniej pisałem, że opony Bridgestone w tym roku zmieniłem na nowe letnie opony 195/55R16 87H DUNLOP SP SPORT BLURESPONSE + wygłuszenie maski, dało to dużo lepszy komfort cichej jazdy, co się przełożyło, że wcześniej podczas jazdy radia słuchałem, które było ustawione na głośności 7-9, a obecnie mogłem słuchać już nawet przy pozycji głośności 3-5 nawet przy prędkości 120km/h na drodze szybkiego ruchu. :banan

Podczas jazdy zrobiłem pomiar hałasu w samochodzie przy włączonym radiu głośność była ustawiona na pozycji 4, pogoda dobra 15Co, droga sucha, w samochodzie były 4 osoby.
Przy prędkości 80km/h pomiar wskazywał na 57-58dB
Przy prędkości 90km/h pomiar wskazywał na 58-59dB
Przy prędkości 100km/h pomiar wskazywał na 59-60dB
Przy prędkości 110km/h pomiar wskazywał na 60-61dB
Przy prędkości 120km/h pomiar wskazywał na 62-63dB
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: Szczypior »

Zrobiłem też u siebie. Koszt mat 60 zł z allegro.
Mam nadzieję że będzie ciszej i silnik szybciej będzie się nagrzewal. Tylko czy w lecie będzie za gorąco?
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 103 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: michalexc »

w Emotion nie miałeś fabrycznego wygłuszenia?
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wygłuszenie maski silnika specjalną matą termoakustyczną

Post autor: Szczypior »

michalexc pisze:w Emotion nie miałeś fabrycznego wygłuszenia?
Jeśli pytasz o ten kawałek filcu, to tak miałem
ODPOWIEDZ