problemy z uruchomieniem silnika
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2013, 15:42
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bydgoszcz
problemy z uruchomieniem silnika
Drodzy Koledzy "LINIOWCY" (linia frontu walki z trudnościami)
Autko dotychczas zachowywało się bez zarzutu. Aż tu pewnego, pięknego dnia wychodzę z marketu, przekręcam kluczyk i ....... co? . I nic. Silnik nie kręci, pompy nie słychać i......zapaliła się "kłódka zamknięta na samochodzie". Wielokrotne próby i....... to samo. Po odłączeniu akumulatora na pół godziny kłódka się nie zapaliła ale wynik ten sam - nadal stoję. Próba z drugim kluczykiem nic nie zmieniła ....nadal stoję. . Skaner gościnnie podłączony do Linki komunikował się ze wszystkimi układami oprócz silnika. Zaciągnąłem bolid na podwórko i powoli kończą mi się pomysły. Czy ktoś z Was spotkał się z takim"szczęściem" a może Macie jakieś teorie na temat...... POMOCY- HELP
Autko dotychczas zachowywało się bez zarzutu. Aż tu pewnego, pięknego dnia wychodzę z marketu, przekręcam kluczyk i ....... co? . I nic. Silnik nie kręci, pompy nie słychać i......zapaliła się "kłódka zamknięta na samochodzie". Wielokrotne próby i....... to samo. Po odłączeniu akumulatora na pół godziny kłódka się nie zapaliła ale wynik ten sam - nadal stoję. Próba z drugim kluczykiem nic nie zmieniła ....nadal stoję. . Skaner gościnnie podłączony do Linki komunikował się ze wszystkimi układami oprócz silnika. Zaciągnąłem bolid na podwórko i powoli kończą mi się pomysły. Czy ktoś z Was spotkał się z takim"szczęściem" a może Macie jakieś teorie na temat...... POMOCY- HELP
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: problemy z uruchomieniem silnika
zbinek29, przede wszystkim, to witaj na forum... Jesteś tu już tyle czasu i jeszcze nie zauważyłeś, że zanim cokolwiek się napisze, to warto jest się chociaż przywitać i zakomunikować światu: hello, jestem tu i posiadam taki dupowóz
Odnośnie usterki - smutne, ale może po kolei: sprawdzałeś akumulator ? Po przekręceniu kluczyka rozrusznik w ogóle nie kręci ? Jak dokładnie zachowuje się auto po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu auta ? Jakieś dźwięki ? Jakieś kontrolki przygasają ?
Odnośnie usterki - smutne, ale może po kolei: sprawdzałeś akumulator ? Po przekręceniu kluczyka rozrusznik w ogóle nie kręci ? Jak dokładnie zachowuje się auto po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu auta ? Jakieś dźwięki ? Jakieś kontrolki przygasają ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3806
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Sprawdź centralke alarmu. Prawdopodobnie nie puszcza imobilajzera. To pierwsze. Drugie zwijka w kierownicy mogła paść
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: problemy z uruchomieniem silnika
mwas ma chyba rację z tym aku. U mnie było podobnie i to też ciekawe, że pod marketem:) Dał się doładować na kablach i od razu pojechałem do punktu z akumulatorami - wnioski po badaniu takie, że aku padł. Jak miałeś jeszcze oryginalny to zważywszy na małe przebiegi to mógł się posypać. Po wymianie od razu problem rozwiązany. Oczywiście witamy na forum!
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2013, 15:42
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Oczywiście witam i pozdrawiam po długiej nieobecności, wszystkich Klubowiczów i Gości. :-)) Przepraszam za grubiaństwo i brak powitania .....ale proszę o wyrozumiałość -trauma z powodu niespodziewanego zdarzenia, bezradność i tym podobne smutki.
Co do meritum sprawy:
1. akumulator raczej w porządku bo "na światłach, szybie tylnej i hamulcu" jest 11,6V
2. rozrusznik się nie odzywa i nie słychać jego przekaźnika (ale muszę go sprawdzić na krótko -to dopiero wieczorem)
3. co do zwijki to nie byłoby klaksonu i zapaliła by się kontrolka SRS
4. przed awarią alarm zamknął samochód a wiem , że odcina pompę ( alarm.... to po prostu go wytnę i wstawię nowy dawno to chciałem zrobić)
pozdro
Co do meritum sprawy:
1. akumulator raczej w porządku bo "na światłach, szybie tylnej i hamulcu" jest 11,6V
2. rozrusznik się nie odzywa i nie słychać jego przekaźnika (ale muszę go sprawdzić na krótko -to dopiero wieczorem)
3. co do zwijki to nie byłoby klaksonu i zapaliła by się kontrolka SRS
4. przed awarią alarm zamknął samochód a wiem , że odcina pompę ( alarm.... to po prostu go wytnę i wstawię nowy dawno to chciałem zrobić)
pozdro
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Czy oby na pewno alarm odcina pompę ? Odcina zapłon - to tak, ale czy na pewno pompę ? Poza tym, pomimo odcięcia zapłony przez immo lub alarm rozrusznik powinien kręcić, i to jest zastanawiające. Jeśli jest alarm a aku jest słaby, to podczas próby odpalenia alarm powinien zacząć się odzywać - powinien wyczuć spadek napięcia na akumulatorze i zachować się tak, jakby ktoś chciał nam akumulator odłączyć. Nie mam teraz dostępu do materiałów, ale obstawiam, że za pompę i rozrusznik odpowiadają jakieś bezpieczniki, może bezpieczniki poleciały ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2013, 15:42
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Dzięki za sugestie.
Ale żeby wszystko sprawdzić potrzebuję trochę czasu.... a więc czeka mnie pracowity wieczór. ...... no przecież lubię grzebać w bolidach . Jutro będą wyniki badań "pacjenta " i powinno się wiele wyjaśnić -ku poszerzeniu wiedzy dla ogółu.
Ale żeby wszystko sprawdzić potrzebuję trochę czasu.... a więc czeka mnie pracowity wieczór. ...... no przecież lubię grzebać w bolidach . Jutro będą wyniki badań "pacjenta " i powinno się wiele wyjaśnić -ku poszerzeniu wiedzy dla ogółu.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Witaj. Elektryk ze mnie żaden ale objawem może być uszkodzona cewka zapłonowa?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: problemy z uruchomieniem silnika
A co ma cewka zapłonowa do braku ruchu rozrusznika
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Mi to wygląda na brak masy. Sprawdzić przewody masowe.
Był taki przypadek; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... B3d+masowy" onclick="window.open(this.href);return false;
Był taki przypadek; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... B3d+masowy" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2013, 15:42
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: problemy z uruchomieniem silnika
Do sebek - kolego objawy to my już mamy; musimy znaleźć ich przyczynę.
Wieczór zaczął się od sprawdzenia alarmu- działa poprawnie i odcina pompę paliwa.
Akumulator jest sprawny - światła, szyba tylna i hamulce razem nie obciążają ako.
Po wyjęciu przekaźnika sterującego rozrusznikiem i włożeniu zwory......cisza. Mogą być dwie przyczyny rozrusznik albo instalacja. Wyjęty rozrusznik działa poprawnie. Więc VICTORIA -- to instalacja tylko gdzie? Po krótkim "grzebaniu" okazało się, że jest ułamany przewód skrzynia biegów--karoseria.
Więc SMAK56 miał rację....... i "było słuchać starszych" (doświadczeniem ) lub czytać wcześniejsze posty już doświadczonych przez LINKĘ. . Przypomniałem sobie jeszcze, że tydzień wcześniej zapaliła się na liczniku lampka ładowania co mogło być pierwszym sygnałem "lamiącej się masy".
Z perspektywy, rozwiązanego problemu patrząc, jest to proste. Mylący tylko był komunikat z imobilizera i brak komunikatu systemu o rozruszniku. Po analizie z kolegami wiem już , że to normalne bo obwód wyjściowy przekaźnika rozruchu nie jest monitorowany. Natomiast elektronika na silniku ma masę tylko z przewodu masowego. W "normalnych samochodach", którymi kiedyś jeździłem, każdy układ miał swoją masę na karosrii i w momencie zerwania masy silnika nie działał tylko rozrusznik Więc dotarliśmy wspólnie do "końca lekcji" za co Wszystkim zaangażowanym dziękuję . Jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenie...... a ja śmigam dalej ku następnym doświadczeniom
Wieczór zaczął się od sprawdzenia alarmu- działa poprawnie i odcina pompę paliwa.
Akumulator jest sprawny - światła, szyba tylna i hamulce razem nie obciążają ako.
Po wyjęciu przekaźnika sterującego rozrusznikiem i włożeniu zwory......cisza. Mogą być dwie przyczyny rozrusznik albo instalacja. Wyjęty rozrusznik działa poprawnie. Więc VICTORIA -- to instalacja tylko gdzie? Po krótkim "grzebaniu" okazało się, że jest ułamany przewód skrzynia biegów--karoseria.
Więc SMAK56 miał rację....... i "było słuchać starszych" (doświadczeniem ) lub czytać wcześniejsze posty już doświadczonych przez LINKĘ. . Przypomniałem sobie jeszcze, że tydzień wcześniej zapaliła się na liczniku lampka ładowania co mogło być pierwszym sygnałem "lamiącej się masy".
Z perspektywy, rozwiązanego problemu patrząc, jest to proste. Mylący tylko był komunikat z imobilizera i brak komunikatu systemu o rozruszniku. Po analizie z kolegami wiem już , że to normalne bo obwód wyjściowy przekaźnika rozruchu nie jest monitorowany. Natomiast elektronika na silniku ma masę tylko z przewodu masowego. W "normalnych samochodach", którymi kiedyś jeździłem, każdy układ miał swoją masę na karosrii i w momencie zerwania masy silnika nie działał tylko rozrusznik Więc dotarliśmy wspólnie do "końca lekcji" za co Wszystkim zaangażowanym dziękuję . Jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenie...... a ja śmigam dalej ku następnym doświadczeniom
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy