Dołożenie Blue & Me - teoria

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: mwas »

Koleżanki i koledzy, szanowni klubowicze :)
Jakiś czas temu, kombinując i szukając możliwości odsłuchu plików w formacie MP3 przy użyciu fabrycznego radia zastanawiałem się, czy jest to w ogóle możliwe oraz czy opłacalne. Chodzi o dołożenie całego modułu Blue & Me. Ponieważ, tak jak wspomniałem, było to już jakiś czas temu, na tamten czas nie posiadałem obecnej wiedzy oraz dostępu do kilku cennych źródeł informacji, jakimi jest eLearn, ePer i kilka miejsc w internecie :ink Wtedy, nie wiem czemu, doszedłem do wniosku, że nie dam rady we własnym zakresie tego dokonać i poradziłem sobie inaczej :ink Także ja w tej chwili już tego cuda techniki nie potrzebuję, ale... Grzebiąc ostatnio przy "rozszyfrowywaniu" troszkę innego tematu :ink :lacha zajrzałem do schematu całego układu Blue & Me. I co się okazuje ? Otóż dołożenie całego modułu powinno być niemalże banalnie proste :luzak To, co jest niezbędne, to fabryczne radio poprawnie podłączone z użyciem szyny CAN. Z resztą... inaczej chyba się nie da, tzn. radio się chyba nie uruchomi :ink To, co trzeba zrobić, to: Wymienić kierownicę na taką z przyciskami od Blue & Me lub, jeśli się uda, same przyciski, dołożyć mikrofon - tutaj w zasadzie dowolność, ale można pokombinować z oryginałem w przedniej lampce podsufitowej, uzupełnić kilka połączeń elektrycznych (najprawdopodobniej niebyt wiele) i oczywiście zaopatrzyć się w samą centralkę Blue & Me. Jeśli chodzi o koszty, to centralka na Allegro kosztuje coś ok 150-180 zł :luzak Kwestia przycisków na kierownicy, tutaj się nie wypowiem, ale wydaje mi się, że same przyciski można też dorwać na Allegro (pasuję te od Grande Punto) i ich koszt to pewnie będzie kilkadziesiąt zł. Mikrofon - tutaj ciężko mi powiedzieć, nie mam pojęcia ile może kosztować oryginał, trzeba by poszperać, a "zamiennik" to pewnie też kwestia kilku PLN :ink
Jeśli chodzi o podłączenie, to wychodzi na to, że trzeba tylko odtworzyć czteroprzewodowe połączenie centralki z body computerem oraz kilka połączeń z samym radiem - wtyczki z tyłu radia w miejsce chyba zmieniarki i gniazda tel-mute. Przy kierownicy nie trzeba nic dokładać, wymienione przyciski powinny śmigać na tych połączeniach, które aktualnie się znajdują w instalacji :luzak Do sprawdzenia jest jeszcze jedno połączenie body z zegarami, ale ono powinno już być, dlatego piszę, że "do sprawdzenia" :ink Ogólnie rzecz biorąc - sprawa do ogarnięcia :luzak
Zaznaczam, że nie robiłem tego jeszcze a u siebie (dlatego wątek nazwany jako TEORIA), nie czuję takiej potrzeby, żeby to wykonać, ale w razie, jak ktoś byłby zainteresowany, to służę pomocą - podzielę się wiedzą i pomogę, jak tylko będę mógł :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: Phyt0n »

majac to w wyposazeniu standardowym Blue&Me bylbym bardzo zadowolony, aczkolwiek po Twoim opisie patrzac na rachunek estymowanych kosztow do zyskow - chyba wole jednak pozostac z moim rozwiazaniem, czyli zestawem glosnomowiacym na bluetootha zawieszonym na oslonie przeciwslonecznej + wykorzystanie przycisku Mute od fabrycznego radia w trakcie rozmowy... :)

ale na tempomat zgodnie z opisem z forum na pewno sie skusze - w tygodniu powinienem kupic manetke tempomatu od alfy 147 :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: mwas »

Bierz pod uwagę, że Blue & Me to nie tylko "zestaw głośnomówiący" a mały multimedialny kombajn, który również odtwarza muzykę z nośników typu Pen Drive :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: smak56 »

Do tego co napisał Maciej dodam; odczytywanie SMS-ów, wybieranie głosowe abonentów ze spisu, wybieranie głosowe numerów "po cyferkach". Zapamiętywanie ostatniego połączenia itp. No i najważniejsze można na nierozgarniętą panienkę nakrzyczeć i nie odpyskuje :banan
smak56
* * * *
Obrazek
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: Phyt0n »

mwas: nie wiem jak Ty, ale ja ostatnimi czasy (ladnych pare lat juz) nie mam czasu na zakupy ulubionych utworow w formacie MP3 i wrzucenie tego w jakikolwiek sposob na nosnik do samochodu (czy to plyta CD czy pendrive) ... ostatnia plyte, ktora sobie z MP3 wypalilem i uzywalem w aucie, byla z roku 2009 ... ;)
generalnie - przestawilem sie w 100% na sluchanie radia FM podczas jazdy - a jeszcze w starym aucie ta plyte z 2009r odpalalem sobie raz na 100 przejazdow autem moze ... :)

dziwny moze jestem ale dla mnie port USB w Blue&Me (gdybym mial w oryginalnym wyposazeniu naturalnie) sluzylby do tego, o czym pisalem w watku o mozliwosci jego wykorzystania do ladowania - czyli wlasnie do tego ... bo ten kto umiejscowil gniazdo zapalniczki w Linei za dzwignia zmiany biegow oraz zrobil przed nia uchwyty na kubki, w ktore da sie wlozyc tylko puszke 0.33l powinien dostac po uszach ;-) cala konsola bylaby bardziej uzyteczna gdyby umiejscowienie tych dwoch akcesoriow bylo odwrotne czyli gniazdo zapalniczki przed skrzynia biegow a uchwyty na kubki za nia - wzglednie przed nia, ale inaczej uksztaltowana konsola zeby dalo sie cos tam wstawic a nie wciskac (vide kubek napojow z Mc Donalds 0.4l) ;-)
to tyle offtopu :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: mwas »

Phyt0n, no widzisz, a ja odwrotnie - to co dają w radiu zaczęło mnie już sporo czasu temu ostro nudzić i ja nie wyobrażam sobie teraz braku możliwości odtworzenia własnej muzyki z cyfrowych formatów. Każdy kto co lubi - są tacy, którzy słuchają tylko FM, inni słuchają tylko tego, co sobie sami zafundują i ja należę do tej drugiej kategorii i zapewne wielu tutaj również. Odnośnie sposobów zdobywania muzyki w tym formacie nie będę dywagował - to indywidualna sprawa każdego i każdy ma na to swoje sposoby, z resztą to nie wątek na tego typu dyskusję :ink Ty przestawiłeś się w 100% na odbiór fal FM - OK, Twoja sprawa, ale mogą być tutaj tacy, którzy stwierdzą, że jednak moduł Blue & Me by się im przydał (sam bym go zamontował, gdybym się dokopał do tych informacji odpowiednio wcześniej). I do takich osób kierowany jest ten wątek.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
przemekel
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2015, 11:28
Przebieg: 67
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: przemekel »

Zamierzam domontować blue&me , jestem na etapie zbierania wszelkich informacji na ten temat, jak na razie kupiłem przyciski 8 funkcyjne (miałem fabrycznie 6 funkcyjne) niestety zasugerowałem się ich wyglądem i kupiłem od Grande Punto. Po zamontowaniu okazało się że funkcje sterowania radia nie działają prawidłowo (np. na trzech klawiszach jest uaktywniane vol - ), z założenia przyciski sterowania radiem powinny działać a jedynie funkcje B&M powinny być nieaktywne , trochę późno postanowiłem sprawdzić w eperze jak wygląda kwestia tych przełączników i po vinie wyszły mi 2 przełączniki niestety żaden z tych nr. nie wystąpił w GP więc nasuwa się wniosek że przełączniki od GP pomimo identycznego wyglądu nie będą pasowały do Linei mają chyba inne rezystory i tu moje pytanie czy ktoś przerabiał ten temat? Zastanawiam się jeszcze czy np. po dodaniu centralki od B&M i zrobieniu proxi body computer nie zmieni odczytywanych parametrów z przełącznika na prawidłowe. Jeszcze jeden problem z tymi przełącznikami jest taki że nie mają na sobie numerów katalogowych Fiata ( no chyba że są w kodzie kreskowym - muszę to jeszcze sprawdzić )
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: mwas »

Przełączniki w ePerze mogą nie wychodzić, że z Linei pasują do GP i odwrotnie z prostego względu - różnice kolorystyczne :ink Funkcjonalnie może się okazać, że jest to jedno i to samo, natomiast aby to sprawdzić muszę to dokładniej przestudiować w eLearnie - i Linei, i GP. Może się okazać, że np teraz, jeszcze bez centralki B&M te przełączniki zadziałają prawidłowo ale właśnie dopiero po wykonaniu procedury osiowania PROXY ? :pomysli I to jest chyba pierwsza rzecz, jaką bym zrobił aby to sprawdzić :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: ślimak »

Ogólne instalacja GP i LINEA są różne. Bardzo mało jest bliźniaczym odwzorowaniem.
88=))
przemekel
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2015, 11:28
Przebieg: 67
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: przemekel »

Pomimo że z fiatem mam trochę do czynienia , to linijkę poznaję od postaw na swoim świeżo zakupionym egzemplarzu, auto rzadko spotykane i nigdy nie miałem okazji przy niej pogrzebać , mało jest również wersji emotion z których to można by pozyskać jakieś używane podzespoły w rozsądnej cenie a niestety po kilku miesiącach poszukiwań zdecydowałem się kupić dynamica. Instalacja faktycznie znacznie odbiega od GP , a ciągły
brak czasu również nie pomaga w podejmowaniu wyzwań związanych z doposażeniem auta. Przełącznik który ustaliłem po vinie występuje jeszcze w fiorino ( a w samym fiorino są 4 nr. katalogowe na przełącznik 8 funkcyjny ) mam fiorino z B&M u siebie w firmie i muszę podmienić na próbę jak zadziała to będę szukał używki z wykorzystaniem nr valeo który jest na przełączniku.
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Drodzy, czy ruszyło się może coś u Was w temacie B&M bo też chciałbym sobie dołożyć ten moduł i o ile co do centralki nie mam obaw to zmartwiła mnie kwestia tych przycisków od GP - na prawdę nie pasują? I jeszcze jedno pytanie kontrolne czy jest możliwość wymontowania i podmiany samych przycisków bez zmiany wieńca kierownicy (czy przyciski są demontowalne + czy w kierze na 6 przycisków są wolne przewody do montażu 8 przycisków).

-- 5 grudnia 2015, o 11:21 --

ok na alle są same przyciski więc da się je zdemontować ale pozostałe pytania aktualne :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: smak56 »

Pongo pisze: I jeszcze jedno pytanie kontrolne czy jest możliwość wymontowania i podmiany samych przycisków bez zmiany wieńca kierownicy (czy przyciski są demontowalne + czy w kierze na 6 przycisków są wolne przewody do montażu 8 przycisków).
Tak. Przyciski są demontowane, a wszystko jest tutaj na :foto; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... kierownicy

Od dawna szukam samych przełączników od GP EVO (srebrne). Chcę wymienić w mojej kierownicy, tym bardziej, że mam całą konsolę srebrną i ładnie by pasowały. Ale ich nie ma lub cena powala (http://allegro.pl/fiat-punto-evo-2012r- ... 34347.html). Taniej wychodzi cała kierownica, od 80-150. Myślę, że przycisk to przycisk. Chyba, że się mylę :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: mwas »

Przyciski są na pewno demontowalne. Muszę to dokładnie sprawdzić, ale najprawdopodobniej sterowanie jest realizowane poprzez odpowiednią rezystancję, co oznacza, że wiązka z przycisków podłączona jest tylko dwoma przewodami z resztą instalacji. Teoria też głosi, że przyciski z GP powinny pasować "elektrycznie" do nas do Linei, ale to też jest kwestia do sprawdzenia i do potwierdzenia. Jutro postaram się potwierdzić co nieco w tym temacie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Danke szyn i będę zobowiązany za sprawdzenie bo jestem w blokach startowych do kupienia centralki i przycisków. Rozumiem że w skład zestawu powinny wchodzić:
1. Przyciski na kierę
2. oczywiście centralka
3. lampka sufitowa z mikrofonem
4. wiązka przewodów łącząca radio z centralką (ewentualnie taką wiązkę pewnie mogę dokupić jeśli)

Pytanie czy w lampce pod sufitem mam już pociągnięty przewód pod mikrofon (pewnie jestem naiwny że o to pytam:))?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Dołożenie Blue & Me - teoria

Post autor: adamson »

Pongo pisze: Pytanie czy w lampce pod sufitem mam już pociągnięty przewód pod mikrofon (pewnie jestem naiwny że o to pytam:))?
Raczej nie (jak w tytule - teoria), w mojej lampce żadnego dodatkowego przewodu nie stwierdzono
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
ODPOWIEDZ