[ M ] Podłączenie tempomatu
- kola09
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Zanim rozpoczęliśmy montaż tempomatu, dokładnie przeczytałem całą dyskusję na forum. Dlatego podczas montażu wiedzieliśmy, na które elementy zwrócić uwagę, żeby uniknąć problemu. Wkładając piny do wtyczki słychać było charakterystyczny klik, użyte są nowe przewody, kontrolka jest aktywowana Multiecuscanem.
Dla mnie osobiście najbardziej zaskakującym faktem jest to, że podczas zapłonu tempomat włącza i wyłącza się prawidłowo. Natomiast po uruchomieniu silnika, po włączeniu tempomatu kontrolka zapala się, ale po wyłączeniu już nie gaśnie i wtedy wiem, że tempomat się zawiesił. Stąd podejrzewam, że z przewodami, wtyczkami itp. jest wszystko ok, a problem może być w oprogramowaniu sterownika.
Dla mnie osobiście najbardziej zaskakującym faktem jest to, że podczas zapłonu tempomat włącza i wyłącza się prawidłowo. Natomiast po uruchomieniu silnika, po włączeniu tempomatu kontrolka zapala się, ale po wyłączeniu już nie gaśnie i wtedy wiem, że tempomat się zawiesił. Stąd podejrzewam, że z przewodami, wtyczkami itp. jest wszystko ok, a problem może być w oprogramowaniu sterownika.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
A może Fiat coś pozmieniał w nowszych modelach, my zakładający tempomaty w większości mamy auta z lat 2007-2009 (chyba, że się mylę ). Jeżeli dobrze widziałem to np. auta z 2012 r. nie mają otwierania bagażnika z kluczyka - nie ma "dziurki" na kluczyk w klapie, to i może coś namieszali ( przyoszczędzili ) przy okazji w innych elementach .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- kola09
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Ja mam linkę wyprodukowaną na samym początku 2012 (kupiona 03.2012). No i mam otwieranie bagażnika z pilota oraz otwór na kluczyk w klapie.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
rozumiem że aktywacja kontrolki i osiowanie było robione też zgodnie z instrukcją?
- kola09
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Aktywacja kontrolki i osiowanie proxy zrobione zgodnie z instrukcją. Był jeden problem. Po zrobieniu wszystkiego Multiecuscanem i po ponownym włączeniu zapłonu kontrolka się nie pojawiła. Dopiero podczas jazdy testowej się sama zaświeciła pierwszy raz.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
To zachowanie kontrolki było poprawne, więc tu jest OK. Chciałem VIN właśnie po, żeby sprawdzić, czy nie było jakiś zmian w konfiguracji auta, później to sprawdzę. Rozumiem, że to jest Linka jeszcze przed FL ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
A może przemyśleć jeszcze raz kwestie prądowe...
Ja się na tym nie znam, i nie wiem co poradzić, ale napiszę o moim użytkowaniu tempomatu.
Mam w Linie 5cio letni już fabryczny akumulator, który nigdy dotąd nie zawiódł, ale ostatniej zimy gdy samochód spędzał noce na mrozie, odpalał jakby ciężej. Często gęsto po takim porannym cięższym odpaleniu tempomat nie chciał się włączać.
Ale gdy auto pochodziło nawet parę minut, następnie zostało wyłączone, i znów włączone, tempomat wracał do życia.
Aku już nie pierwszej młodości, więc uważam że to jego sprawka. Chyba brakuje prądu na uruchomienie wszystkich systemów w bolidzie
kola09, Ty jeździsz dużo, no i auto nowsze, więc aku u Ciebie nie podejrzewam, ale może mój przypadek Was na coś naprowadzi.
Ja się na tym nie znam, i nie wiem co poradzić, ale napiszę o moim użytkowaniu tempomatu.
Mam w Linie 5cio letni już fabryczny akumulator, który nigdy dotąd nie zawiódł, ale ostatniej zimy gdy samochód spędzał noce na mrozie, odpalał jakby ciężej. Często gęsto po takim porannym cięższym odpaleniu tempomat nie chciał się włączać.
Ale gdy auto pochodziło nawet parę minut, następnie zostało wyłączone, i znów włączone, tempomat wracał do życia.
Aku już nie pierwszej młodości, więc uważam że to jego sprawka. Chyba brakuje prądu na uruchomienie wszystkich systemów w bolidzie
kola09, Ty jeździsz dużo, no i auto nowsze, więc aku u Ciebie nie podejrzewam, ale może mój przypadek Was na coś naprowadzi.
- kola09
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
No ja mam aku fabryczny, czyli 3 letni. Przez trasy jakie robię, problemów z odpalaniem nie mam. Ale... czasami przy mrozie pojawia mi się komunikat "Awaria airbag". Gdzieś na forum przeczytałem, że może to świadczyć o słabym aku. I może faktycznie mój problem z tempomatem jest związany z słabym aku... I jak przejadę kilka km, zrobię restart silnika, to tempomat działa. Sprawdzę to może w sobotę. Podepniemy inny aku i zobaczymy, co się będzie działo.
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Tomek dobrze kombinuje podładuj aku co dzień i sprawdź tempomat.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Eee, trochę dziwne, ja mam akumulator 6-cio letni bez trzech miesięcy, czasami zaświeci komunikat "awaria airbaga", jak jest zimniej na zewnątrz, a maszyna parkowana pod przysłowiową chmurką i wszystko działa, tempomat również .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
a ja bym wszystko odkręcił i sprawdził , czy połączenia są na pewno zgodne ze schematem...
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
skoro wyskakują wam te kontrolki to się nie martwicie?
ja bym zwrócił właśnie baczniejszą uwagę na aku bo może zdechnąć w najmniej odpowiednim momencie
ja bym zwrócił właśnie baczniejszą uwagę na aku bo może zdechnąć w najmniej odpowiednim momencie