[1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: marco53 »

smak56 ma absolutną rację - ja również świec bym nie ruszał, zresztą jak już kiedyś pisałem mechanik doedukował mnie informacją że powyżej 5 stopni na plusie świece żarowe naszemu Osiołkowi nie są potrzebne wystarczy samozapłon.
Filtr paliwa to dobry trop.
Jeśli mogę Ci poradzić nie popełniaj mojego błędu - kupiłem w atrakcyjnej cenie baaaardzo dobry filtr paliwa chińskiego producenta i zostałem z nim wywalony z warsztatu przez mechanika, który w dosadnych słowach określił jakości tych filtrów. Na szczęście zdołałem go oddać i kupiłem już nie taki tani filtr firmy meyle - przejechane 30 tys km i do tej pory wszystko OK. Jak wyglądał stary po przejechaniu 100tys - uwierz nie chcesz wiedzieć.
Dodam jeszcze że przebieg nie jest istotny jeśli chodzi o filtr - ważne co lejesz do baku. Super tani napęd ze stacji "no name" może załatwić ci filtr bardzo szybko.
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n »

marco53: spokojnie, zainwestowalem w Filtrona PP966/3, ktorego znalazlem na allegro za bodaj 124zl bo gosc akurat mial do tego filtr kabinowy tez filtrona w dobrej cenie ;) oferta nie byla najtansza na allegro tylko srednio-nizsza wiec zakladam ze to origynal - tak tez wyglada.
zastanawialem sie nad zakupem filtra z logo fiat/alfa - niby oryginal-oryginal, ale tak jakos .. postanowilem ze wespre polsko-bodaj amerykanska produkcje filtron-wix ;) no i raz na 40-50tys. km jestem w stanie zainwestowac te 150zl w taki filtr - nie mowie ze te za kwote ponizej 100zl mnie nie kusily, ale rozum wygral ;)


btw. jeszcze odnosnie zakupu czesci - robilem zakupy juz ktorys raz na motoneo.pl- wystarczy sie zapisac do ich newslettera zeby po 6 miesiacach jego otrzymywania dostac 6% znizki na czesci.
poza tym po kazdym zakupie zbiera sie punkty motoneo, ktore obnizaja wartosc nastepnych zakupow do max. 10% ... i co najlepsze - obie akcje lacza sie ze soba, dzieki czemu mozna dostac -16% od ceny startowej, a wyszly mi takie ceny jak nizej - nigdzie w necie nie znalazlem taniej ... a ze zakupy byly powyzej 350zl po rabatach to dostalem jeszcze przesylke gratis (kolejne -15zl):
- Filtr powietrza FTRAP092/7: 31.06zł
- Łącznik stabilizatora LMI3339401: 53.23zł
- Filtr oleju FTROE670: 23.27zł
- Pasek wielorowkowy GAT4PK1022SF: 33.68zł
- Pasek wielorowkowy GAT6PK1320 : 44.85zł
- Pompa wody SKFVKPC82300 : 149.69zł

no chyba ze wy macie jakies lepszejsze zrodlo to chetnie sprawdze :)


aha - a wracajac jeszcze do moich objawow z odpalaniem to sa takie - dzisiaj potwierdzone - ze im wyzsza temperatura tym auto lepiej pali.
dzis przy porannej temperaturze +3/+4 stopnie prawie nie było zajakniecia po odpaleniu i naprawde fajnie zapalil. przy temperaturach ponizej 0 stopni (max. -4, kiedy odpalalem) sa problemy. Check-enigne nie objawil sie.
ostatnie 2 zbiorniki wlalem paliwa BP Ultimate, a teraz Orlen Verve wiec teoretycznie nie powinno byc gorzej przez paliwo. nie powiem ze byłbym bardzo zadowolony, gdyby problem rozwiazal sie po wymianie filtra paliwa, ktory i tak chcialem wymienic :))
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: emmer »

było może dolac jeszcze do baku jakiegos siuwaksu do czyszczenia wtrysków i układu. groszowe sprawy a może pomoże (rymowanka:))
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zachowuje się jak przy awarii mapsensora w benzynie.
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n »

emmer: wlalem z 800km temu plukanke do silnika Liqui Moly zeby troche rozruszac uklad wtryskowy...

kuzyn: z tego co na szybko przeczytalem to przy map sensorze szarpie podczas jazdy ... u mnie sa problemy przy zapalaniu ...
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Fiacik »

Czy te problemy z odpalaniem były tez przed tuningiem ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: leszek1234 »

Phyt0n pisze:1) dzisiaj zrobilem test odpalenia przy otwartym zbiorniku paliwa, zeby sprawdzic czy problemy z odpaleniem maja cos wspolnego z odpowietrzaniem zbiornika,
rozumiem , że otworzyłeś korek przed odpaleniem, jak podciśnienie z baku zasysało z powrotem paliwo całą noc . Powinieneś raczej go otworzyć jeszcze przed zgaszeniem silnika i zostawić otwarty (poluzowany) do czasu porannego odpalenia. To by faktycznie była właściwa próba...
Awatar użytkownika
marco53
klubowicz
klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
Przebieg: 160000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: marco53 »

zastanawialem sie nad zakupem filtra z logo fiat/alfa - niby oryginal-oryginal
Właśnie mój "chinczyk" miał piękne napisy FIAT LANCIA - słowem bardziej oryginalny niz orginał :)
Z filtronami bywa różnie - przez wiele lat je stosowałem ale u kolegi wessało go znaczy zapadł się więc się wystraszyłem. Ale to tylko jeden incydent o którym słyszałem.

Czujnik wody zaostawiłem ze starego filtra paliwa - nic się z nim nie działo to po co koszty.

Jeszcze jeden pomysl na te trudne rozruchy.

Może spróbujesz tego:

http://www.wynns.pl/top/do%20ropy/516%2 ... JECTOR.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Stosowałem przy benzynie, stosuję przy dieslu. Oczywiście nie aż tak często, że niby co 4 tys ale ze względu na to że zbiera też wodę ze zbiornika obowiązkowo na jesieni i na wiosnę leję to do zbiornika .
Dlaczego wlaśnie to? Bo dawno temu w Oplu gdy gadał już tylko na dwa garnki. Pewnie wlałem super atrakcyjne paliwo.
Panowie w ASO stwierdzili wtryski do wymiany. Mechanik w innym warsztacie stwierdził to samo ale zaproponował by najpierw wlać ten środek.
Wlałem 4 razy zawsze na 20 litrów benzyny - już po drugim wlewie auto inaczej chodziło - po czwartej aplikacji wróciło do życia.
Dlatego do dzisiaj to stosuję
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n »

Fiacik: przed tuningiem zaobserwowalem taka lekka akcje raz - ale moze dlatego ze wtedy było po prostu cieplej - temperatury powyzej zera. nic sie zlego nie dzialo, dlatego zdecydowalem sie na tuning.

Leszek1234: spoxx, dzieki za wskazowki. jesli po dzisiejszych wymianach nic sie nie poprawi w tym temacie, czyli przy im nizszych temperaturach bedzie odpalac gorzej, to zrobie test odpowietrzenia wedlug Twojego wskazania jeszcze raz.

Marco53: oki. dzieki za informacje odnosnie Wynn's DIESEL INJECTOR CLEANER. narazie tak jak wspominalem wlalem Liqui Moly Diesel Spuelung - czyli powinno robic to samo co Twoje, a zawartosc puchy starcza na ~2 zbiorniki w Linei (75 litrow). poki co nie zaobserwowalem ani poprawy ani pogorszenia po jej zastosowaniu - a narazie mam jakies 1 zbiornik i 1/6 drugiego przejechane. ;)




dzisiejsze naprawy / wymiany / montaze zakonczyly sie w 50% sukcesem - wymiana oleju (Ford Formula F 5W30 ACEA: A5/B5), filtra oleju, filtra paliwa, filtra kabinowego, obu paskow wielorowkowych (juz byly popekane wiec to był najwyzszy czas), pompy wody SKF (stara miala juz minimalny wyciek, ktory było widac dopiero po demontazu), plynu chlodniczego Borygo rozowe oraz udalo sie zamontowac swiatla dzienne LED oraz czujniki parkowania z malym wyswietlaczem (cale zycie w hatchbacku - ciezko wyczuc sedana) ;-) kosztowalo mnie to wszystko 300zl za robocizne, a graty mialem swoje.
Tesc (tez ma Linee tylko 2013) tak sie nagrzal na czujniki parkowania ze jutro chce sie do Fiata wybrac (bo ma jeszcze gwarancje) i dowiedziec sie ile bedzie go to kosztowac.

pozostale 50% czyli problemy z odpalaniem (sprawdzenie wtryskow, EGRu, przepustnicy, przeplywomierza i pompy paliwa) oraz wyciek walka skrzyni i mobilizacja drazka zmiany biegow (linki zapewne) zostala przelozona na nastepna srode ze wzgl. na to ze sie czas pracy skonczyl .. ale podczas stania w zakladzie udalo sie zreplikowac problem z odpaleniem ;-)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Fiacik »

To poradź teściowi aby sobie założył kamerę cofania - chłopaki na forum niedawno takowe prezentowali.A dlaczego ? Bo niewiele więcej kosztuje niż czujniki a daje znacznie lepsze efekty . Ja mam założone w salonie Fiata - kosztowały mnie 500zł ,a jak cofam to zawsze mam wątpliwości czy aby dadzą sygnał.Prawdę mówiąc do tej pory nie zawiodły , ale jak raz cofałem dla próby na płot z siatką to sygnał był dopiero ok.60 cm przed płotem,a normalnie sygnalizacja zaczyna piskać 150cm przed przeszkodą.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n »

Fiacik : dzieki za rade aczkolwiek nie polece mu kamery cofania ..
dlaczego? mialem cos takiego w poprzednim aucie - zalozylem sobie do Corolli E11 kamerke i mialem wyswietlacz w lusterku (nakladka na lusterko z drugim lusterkiem zawierajacym wyswietlacz)...
fakt ze czesci z montazem wyszly mnie jakies 260zl rok temu, ale dlatego ze sprzet sprowadzilem sobie sam z Chin ;) nie mam zdjecia dzialajacego zestawu wiec tylko zaznaczylem na ponizszym jak to u mnie wygladalo - kamerka byla schowana pod blenda i patrzyla pod lekkim katem w dol.
Obrazek

po ponad rocznym uzytkowaniu takiego zestawu w swoim aucie stwierdzilem ze do pelnego zadowolenia i tak by sie przydalo:
- albo montaz czujnikow parkowania bo kamera zamontowana na srodku nie obejmuje obrysu auta wiec i tak nie jestes w 100% pewien czy w jakis slupek nie rabniesz
- albo dwie kamery ustawione pod katem w strone bokow auta - wtedy obraz bylby pelny, ale jeszcze nie widzialem takiego lusterka, ktore lykaloby dwie kamery jedoczesnie :)

zreszta o czujnikach, o ktorych mowie - to tylko z wyswietlaczem i pikawka. wtedy wiem ze dzialaja - tez przerabialem z sama pikawka i szybko sie przekonalem do wyswietlacza - w mojej Linei nakleilem go nad lusterkiem wstecznym i jest cool :)

najpierw myslalem zeby do Linei tez sobie taki zestaw z kamera cofania zalozyc + kamera do nagrywania w tym lusterku, ale potem odpuscilem z w.w. powodow + w Linei przed liftingiem nie ma bledny i trzebaby wiercic kamere w zderzaku, a tam bylaby wiecznie brudna... :)
Edit: dlatego ze mialem taki zestaw to wiem jak dziala i jakie sa ograniczenia - dlatego sie zdecydowalem tylko na czujniki, ktore tez mialem w poprzednich dwoch autach... a wygladal cos w ten desen - tez wyswietlal linie, ktore po tym uzytkownaniu stwierdzam ze sa zbedne ;)



wracajac do mojego check-engine, dzis znow mnie przywital z samego rana.
samochod byl pokryty szronem, termometr pokazywal -3 stopnie no i z 10 razy musialem podgrzewac swiece zeby auto szanownie sie obudzilo. check-engine tym razem nie zgasl samodzielnie, ale udalo sie go skasowac przy pomocy zestawu ELM327 + smartphone + OBD Car Doctor Free. kod bledu identyczny jak wczesniej czyli zbyt male cisnienie na listwie zasilajacej paliwem.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 13:19 przez Phyt0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Fiacik »

Ja tez mam oprócz pikawki wyświetlacz nad lusterkiem , ale poczytaj wcześniejsze posty dotyczące kamerki - jest nawet film .Brałbym takie coś w ciemno.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: mwas »

Koledzy, fajnie że obficie dzielicie się spostrzeżeniami na temat kamerek i czujników cofania, ale... to nie ten temat :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n »

mwas: kamerka to tylko dodatek do rozmowy o check-engine, ktory dalej pozostaje i gasnie czasem po jakims czasie, a czasem nie ...

tym razem zgodnie z wczesniejsza sugestia Leszka1234 wczoraj przed zaparkowaniem auta na noc otworzylem korek wlewu paliwa przy pracujacym silniku, zamknalem klapke wlewu paliwa i tak zostal na cala noc ...
w nocy znow było zimno (-3~-5 stopni) i dzis rano proba z otwartym korkiem po calej nocy - po podgrzaniu swiec warknal ze 2 razy i zgaslo ... znow z 7-8 razy grzalem swiece zeby auto szanownie zapalilo ... zapalilo z check-enginem ... potem juz jezdzilo bez problemow a bodaj po trzecim zgaszeniu check-engine zgasl samodzielnie, a przy wczorajszej trasie ok. 120km swiecil sie non-stop ...


w morde, juz mnie to denerwuje bo nie wiem co sie moglo zepsuc ze tak slabo odpala ?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: emmer »

nie pamiętam już bo trochę tych postów już było: wtryskiwacze sprawdzane? u tjunerów byłeś z tą usterką?
ODPOWIEDZ