[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
To ino loć środek przeczyszczający
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
- Przebieg: 73000
- Silnik: 1.3 MJ
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
dzięki chłopaki. spróbuje zalć środkiem i jak opróżnie baniaczek z paliwkiem to zaleje jakiegoś powera. Odpiąłem przepływomierz wyskoczył błąd czyli przepływomierz działa. Myślęże coś z wtryskiem, albo jakiś czujnik odpowiedzialny za mieszankę został uszkodzony (może elektronika).
-- 15 kwi 2014, o 15:56 --
Silnik też drga jak jest ciepły (tylko przy obrotach 1500). wogóle jak pracuje na luzie to wydaje mi się że silnik pracuje głośniej i są większe wibracje
-- 15 kwi 2014, o 15:56 --
Silnik też drga jak jest ciepły (tylko przy obrotach 1500). wogóle jak pracuje na luzie to wydaje mi się że silnik pracuje głośniej i są większe wibracje
T Ł
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Luk79; przedmuchaj czujnik ciśnienia paliwa na listwie, może jest jakiś paproch.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 16:06 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
świece żarowe mają znaczenie tylko przy odpaleniu.helletic pisze: A czy świece żarowe są w porządku? Są nadal nad ranem tak niskie temperatury, że niesprawna świeca żarowa może powodować zły skład mieszanki paliwowej na którymś cylindrze i stąd nierówna praca i drganie silnika
Pozdrawiam wszystkich
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
No tak, ale jak uzyska za małą temperaturę, to nie dojdzie do zapłonu paliwa
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Jarek, nawet jeżeli nie odpali od razu na jeden cylinder i silnik będzie się telepał na trzech, to tak szybko sie ten cylinder zagrzeje, że prawie nie zauważysz kiedy będzie palił na wszystkie. (W BMW; 6 cylindrów, odpalał na 2 (dwie) sprawne świece, na jedną już nie chciał . W Roverze miałem fabrycznie 3 (trzy) świece na silnik 4 - cylindrowy. Na dwie też odpalał. Ciepły nie robił problemów, ani jeden ani drugi samochód.
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
A no chyba, że tak...trochę to porównałem do zapłonu iskrowego, gdzie walnięta świeca "nie ożywa" po rozgrzaniu silnika
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Dlatego diesel to zapłon samoczynny a benzynowy to iskrowy. Ciśnienie w cylindrze klekota, rozgrzewa mieszankę, która wybucha samoczynnie. Świece żarowe rozgrzewając cylindry (podwyższając w nich temperaturę), ułatwiają ten zapłon.
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Tak, to z teorii wiedziałem, ale w praktyce nie wiedziałem, że niesprawna świeca żarowa (a raczej efekt jej niesprawności) szybko mija po odpaleniu auta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Z tym, że abyś nie myślał, że to dzieje się tak bezboleśnie. Im niższa temperatura otoczenia, tym zapłon będzie trudniejszy, a w skrajnych przypadkach niemożliwy. Chodzi o to, że w sprzyjających warunkach (ciepło) spalenie świecy, nie powoduje możliwości odpalenia auta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
- Przebieg: 73000
- Silnik: 1.3 MJ
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
hej przedmuchałem czujnik to samo. zastanawiam się jeszcze nad jednym. a może poduszka silnika jest walnięta i jak daje gazu na luzie i jest 1500 obrotów to silnik wchodzi w rezonans i drży kierownica samochód itp. Jakie były by objawy jakbym miał walniętą poduszkę .Mam przejechane 117000tys. nie dużo. cały czas mi się wydaję że to nie poważna bolączka
T Ł
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Tak jak obiecałem, zerknąłem do programu. Z typowych testów niestety nie ma nic związanego z wtryskami, można je od nowa zaprogramować, natomiast jest tam zakładka "F4 Parametry". W niej jest multum opcji do monitorowania, w tym m.in. aktualne kody wtryskiwaczy (te, które możemy od nowa zaprogramować), kąty wtrysków, dawki i korekty paliwa, parametry EGR, ciśnienie powietrza, ciśnienie doładowania oraz masa innych. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby zestawienie dwóch aut i odczyt poszczególnych parametrów, najpierw na sprawnym, potem na szwankującym. Jeśli parametry będą takie same/zbliżone, to moim zdaniem problemu trzeba będzie szukać gdzie indziej.
Kierując się doświadczeniem z benzynowca, szarpanie silnika występuje podczas tzw. wypadania zapłonu, co oznacza, że dawka paliwa nie jest poprawnie spalana podczas cyklu silnika w jednym z cylindrów. Tylko że widać to ewidentnie na wolnych obrotach. Piszesz, że u Ciebie telepie w momencie, jak wkręcisz silnik na obroty od 1500/m. Czy auto straciło na mocy ? Jeśli nie, to poważnie przemyślałbym zainteresowanie się zawieszeniem silnika (poduszki, łapy itd.)
Kierując się doświadczeniem z benzynowca, szarpanie silnika występuje podczas tzw. wypadania zapłonu, co oznacza, że dawka paliwa nie jest poprawnie spalana podczas cyklu silnika w jednym z cylindrów. Tylko że widać to ewidentnie na wolnych obrotach. Piszesz, że u Ciebie telepie w momencie, jak wkręcisz silnik na obroty od 1500/m. Czy auto straciło na mocy ? Jeśli nie, to poważnie przemyślałbym zainteresowanie się zawieszeniem silnika (poduszki, łapy itd.)
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Napiszę w ten sposób. Jeździłem trochę po mieście i powiem szczerze, że miałem trudności z jazdą z obrotami na poziomie 1400 ÷ 1600. Jedynka i dwójka zawsze do ruszenia i rozpędzenia (do około 2500 ÷ 3000 obr). Trójka i tutaj zaczyna sie problem, gdyż nie bardzo idzie jechać mając 1500 obr. Prędkość jest około 50 km/h i aż się prosi żeby "pociągnąć" do ponad 2 tys. I przełączyć na czwórkę. Na czwórce 1500 obr jest za mało (prędkość około 60 km/h). W jeździe pod małe wzniesienie jeszcze daje radę (dodając gazu), na płaskim lub z górki zaczyna podszarpywać. Przełączenie na trójkę i znów obroty do góry. Tak więc technika jazdy, którą próbowałem, dla mnie się nie nadaje. Od początku posłuchałem rad mireksa (nie bać się obrotów) i auto jeździ dobrze. Tak więc może faktycznie jest coś z poduszkami. Mi jak sprawdzali na diagnostyce, kazali odpalić silnik i jeden z kanału patrzył i słuchał, a drugi od góry (przy otwartej klapie) trzymał rekę na silniku - ja natomiast ruszałem, hamowałem i cofałem. Tak kilka razy. Później bujaliśmy autem na boki. Wszystko było OK.
Mam jeszcze tylko pytanie: to stało się nagle, czy były jakieś wcześniejsze objawy, sygnały?
Mam jeszcze tylko pytanie: to stało się nagle, czy były jakieś wcześniejsze objawy, sygnały?
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
- Przebieg: 73000
- Silnik: 1.3 MJ
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu
Silnik zawsze chodził ok. Zrobiło się to nagle ale wcześniej kilka razy wyraznie słyszałem klekot(tak jak 1.9 TDI).Rano odpalił się noramlnie ale miałem wrażenie że nie chodził równo. Jak dotykam ręką do silnika to czuję że bardziej drży niż kiedyś i słyszę że nie chodzi tak samo jak kiedyś. Dzisiaj w drodze siłę miał, jechało się dobrze ale jak dojechałem i wcisnąłem gaz to silnik nie wchodzi płynnie tylko przy około 1200-1500 ma lekkie (zadławienie, szarpnięcie ) coś z tego, a kiedyś zawsze wkrecał się na obroty bez zadławienia. szarpnięcia.
T Ł