[1.4] Regulacja zaworów
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Najlepiej jak będziesz robił rozrząd bo pokrywa będzie ściągana uszczelka nowa pod pokrywą, czyli przy okazji a tymsamym taniej.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witam
Ja ma przebieg 180 000 i ani jednej regulacji ( aż mnie to dziwi ) , na pytanie w serwisie , możne wyregulować zawory odpowiedzieli nie ma potrzeby luz z przebiegiem się zmniejsza a nie zwiększa więc klepać nie powinny . Trochę mnie to dziwi tak duży przebieg i nie trzeba regulować ?
Ja ma przebieg 180 000 i ani jednej regulacji ( aż mnie to dziwi ) , na pytanie w serwisie , możne wyregulować zawory odpowiedzieli nie ma potrzeby luz z przebiegiem się zmniejsza a nie zwiększa więc klepać nie powinny . Trochę mnie to dziwi tak duży przebieg i nie trzeba regulować ?
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Geniusze ale częściowo mają rację... Z powodu zużycia/wypalania gniazd zaworowych luz właśnie się zmniejsza i "klepać" nie będą. Ale nie jest to powód do radości, bo "podparte zawory" powodują jeszcze większą demolkę - że o braku kompresji, spadku mocy, falowaniu i przegrzewaniu nie wspomnędaniczer pisze:...odpowiedzieli nie ma potrzeby luz z przebiegiem się zmniejsza a nie zwiększa więc klepać nie powinny.
Klepać nie będą, ale sprawdzać trzeba. Może nie trzeba będzie wymieniać płytek, ale dowiesz się dopiero jak sprawdzisz... W naszych silnikach nie regulujemy zaworów "na słuch"daniczer pisze:Trochę mnie to dziwi tak duży przebieg i nie trzeba regulować ?
*Powered by LPG*
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Ja regulowałem zawory przy przeglądach okresowych 90 i 120 tys. Wcześniej nie wiem, bo kupiłem auto z przebiegiem ok 63tys. W pierwszym przypadku dołożona była 1 płytka, w drugim 2 płytki. Faktycznie poprzeglądzie auto lepiej przyśpiesza przy niskich obrotach ale trudno mi powiedzieć czy to efekt tej regulacji czy wymiany wszystkich filtrów, oleju itp. Koszt samej regulacji w ASO to ok 250-300zł. Myślę ze regulacja co 60 tys w zupełności by wystarczyła. Osobiście kolejnego przeglądu w ASO już nie zrobię (za bardzo zdzierają) ale regulacji dokonam przy przebiegu ok 180 tys.
AVER
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Linka musi wrócić do ASO na ponowną regulację zaworów, przy mocniejszym wciśnięciu gazu powyżej 2500 obrotów silnik delikatnie szarpnie 2-3 ale przyśpiesza dalej, przy normalnej jeździe wszystko OK. Prawdopodobnie zamontowali zbyt duże podkładki, oto symbole podkładek podanych na fakturze 2x 71754584 i 1x 55218162. Może ktoś wie jakiej są wysokości? znalazłem tylko wartości wagowe 2x 12gram i 1 x 22gramy. Termin rewizyty w ASO już ustalony.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Nie wiem, jak jest w obecnych fiatowskich silnikach, ale w swoim Palio 1,2 po odkręceniu dekla silnika do sprawdzenia luzów potrzebny był tylko szczelinomierz. Pierwsza konieczność regulacji (też łatwa, zrobiona własnoręcznie) pojawiła się po 100tys. km. Nigdy z tym nie jechałem do mechanika, czynność tak prosta jak wymiana koła. W swoim aucie jeszcze nie widzę konieczności zaglądania do zaworów (chodzi jak w zegarku) wiec nie wiem jak to wygląda w Linkach. Może jest trudniej.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 23:57 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Sprawdzenie-regulacja co 60 tysięcy, producent instalacji LPG Tartarini przewiduje co 15 tys. Tak po mojemu co 40 tys. powinno wystarczyć żeby nie wypalało gniazd zaworowych.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1299
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Producent inst.LPG wie co trzeba zrobić i nie należy go poprawiać bo napewno to sprawdził w praktyce . Temat luzów zaworowych w autach posiadających LPG jest bardzo ważny i był już w zeszłym roku poruszany na forum - proponuję trochę poszukać i poczytać .Sebek pisze:Sprawdzenie-regulacja co 60 tysięcy, producent instalacji LPG Tartarini przewiduje co 15 tys. Tak po mojemu co 40 tys. powinno wystarczyć żeby nie wypalało gniazd zaworowych.
To nie tylko kwestia wypalania gniazd zaworowych ale sprawnej pracy silnika ,odpalania jak jest zimny czy też i gorący , spadku mocy
i poziomu spalania.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Każde sprawdzenie to wymiana uszczelki pod deklem (trochę kosztuje) i jeśli to robi warsztat, to koszty robocizny oraz kłopot, bo trzeba auto zostawić, czyli dwa razy potrzebny drugi kierowca z autem (do pomiaru musi być zimny silnik). Sprawdzać co 15 tys. km bez jakichkolwiek objawów "ciasnych zaworów" to chyba lekka przesada. Jakby się coś działo, to rozumiem. Jak już wcześniej napisałem, konieczność regulacji zaworów (też blaszki) w Fiacie Palio pojawiła się przy przebiegu 100tys. km (w tym 30tys.km na LPG) - i też nie jakaś tragiczna (niewielkie odchyły na 2 zaworach). Co 40tys.km, jak pisał Sebek, to moim zdaniem rozsądny przebieg. Z czasem można kontrole nieco zagęścić. Ale na szczęście każdy ma swoje auto i swoje poglądy;) i to jest piękne;)
- mikus
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
- Przebieg: 46000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witam, czy przez sprawdzenie podcisnienia w kolektorze ssącym można stwierdzić czy trzeba regulować zawory ?
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
leszek - piszesz o swoim tjecie?leszek1234 pisze:W swoim aucie jeszcze nie widzę konieczności zaglądania do zaworów (chodzi jak w zegarku) wiec nie wiem jak to wygląda w Linkach. Może jest trudniej.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
emmer - tak. Piszę o swoim t-jetcie.
Sprawdzę luzy na zaworach przy okazji wymiany rozrządu, czyli za niedługo;)
Sprawdzę luzy na zaworach przy okazji wymiany rozrządu, czyli za niedługo;)