[1.4] Regulacja zaworów

will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: will »

Najlepiej jak będziesz robił rozrząd bo pokrywa będzie ściągana uszczelka nowa pod pokrywą, czyli przy okazji a tymsamym taniej.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: emmer »

mikus - uzupełnij profil :ok)
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: daniczer »

Witam
Ja ma przebieg 180 000 i ani jednej regulacji ( aż mnie to dziwi ) , na pytanie w serwisie , możne wyregulować zawory odpowiedzieli nie ma potrzeby luz z przebiegiem się zmniejsza a nie zwiększa więc klepać nie powinny . Trochę mnie to dziwi tak duży przebieg i nie trzeba regulować ?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: emmer »

cóż więcej można dodać - przecież to ASO :)
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: sylwek »

daniczer pisze:...odpowiedzieli nie ma potrzeby luz z przebiegiem się zmniejsza a nie zwiększa więc klepać nie powinny.
Geniusze :ryczy ale częściowo mają rację... Z powodu zużycia/wypalania gniazd zaworowych luz właśnie się zmniejsza i "klepać" nie będą. Ale nie jest to powód do radości, bo "podparte zawory" powodują jeszcze większą demolkę - że o braku kompresji, spadku mocy, falowaniu i przegrzewaniu nie wspomnę :)
daniczer pisze:Trochę mnie to dziwi tak duży przebieg i nie trzeba regulować ?
Klepać nie będą, ale sprawdzać trzeba. Może nie trzeba będzie wymieniać płytek, ale dowiesz się dopiero jak sprawdzisz... W naszych silnikach nie regulujemy zaworów "na słuch" :lacha
*Powered by LPG*
aver
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań / okolica

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: aver »

Ja regulowałem zawory przy przeglądach okresowych 90 i 120 tys. Wcześniej nie wiem, bo kupiłem auto z przebiegiem ok 63tys. W pierwszym przypadku dołożona była 1 płytka, w drugim 2 płytki. Faktycznie poprzeglądzie auto lepiej przyśpiesza przy niskich obrotach ale trudno mi powiedzieć czy to efekt tej regulacji czy wymiany wszystkich filtrów, oleju itp. Koszt samej regulacji w ASO to ok 250-300zł. Myślę ze regulacja co 60 tys w zupełności by wystarczyła. Osobiście kolejnego przeglądu w ASO już nie zrobię (za bardzo zdzierają) ale regulacji dokonam przy przebiegu ok 180 tys.
AVER
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Sebek »

Linka musi wrócić do ASO na ponowną regulację zaworów, przy mocniejszym wciśnięciu gazu powyżej 2500 obrotów silnik delikatnie szarpnie 2-3 ale przyśpiesza dalej, przy normalnej jeździe wszystko OK. Prawdopodobnie zamontowali zbyt duże podkładki, oto symbole podkładek podanych na fakturze 2x 71754584 i 1x 55218162. Może ktoś wie jakiej są wysokości? znalazłem tylko wartości wagowe 2x 12gram i 1 x 22gramy. Termin rewizyty w ASO już ustalony.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

Nie wiem, jak jest w obecnych fiatowskich silnikach, ale w swoim Palio 1,2 po odkręceniu dekla silnika do sprawdzenia luzów potrzebny był tylko szczelinomierz. Pierwsza konieczność regulacji (też łatwa, zrobiona własnoręcznie) pojawiła się po 100tys. km. Nigdy z tym nie jechałem do mechanika, czynność tak prosta jak wymiana koła. W swoim aucie jeszcze nie widzę konieczności zaglądania do zaworów (chodzi jak w zegarku) wiec nie wiem jak to wygląda w Linkach. Może jest trudniej.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2016, 23:57 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Sebek »

Sprawdzenie-regulacja co 60 tysięcy, producent instalacji LPG Tartarini przewiduje co 15 tys. :zmieszany Tak po mojemu co 40 tys. powinno wystarczyć żeby nie wypalało gniazd zaworowych.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Fiacik »

Sebek pisze:Sprawdzenie-regulacja co 60 tysięcy, producent instalacji LPG Tartarini przewiduje co 15 tys. :zmieszany Tak po mojemu co 40 tys. powinno wystarczyć żeby nie wypalało gniazd zaworowych.
Producent inst.LPG wie co trzeba zrobić i nie należy go poprawiać bo napewno to sprawdził w praktyce . Temat luzów zaworowych w autach posiadających LPG jest bardzo ważny i był już w zeszłym roku poruszany na forum - proponuję trochę poszukać i poczytać .
To nie tylko kwestia wypalania gniazd zaworowych ale sprawnej pracy silnika ,odpalania jak jest zimny czy też i gorący , spadku mocy
i poziomu spalania.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

Każde sprawdzenie to wymiana uszczelki pod deklem (trochę kosztuje) i jeśli to robi warsztat, to koszty robocizny oraz kłopot, bo trzeba auto zostawić, czyli dwa razy potrzebny drugi kierowca z autem (do pomiaru musi być zimny silnik). Sprawdzać co 15 tys. km bez jakichkolwiek objawów "ciasnych zaworów" to chyba lekka przesada. Jakby się coś działo, to rozumiem. Jak już wcześniej napisałem, konieczność regulacji zaworów (też blaszki) w Fiacie Palio pojawiła się przy przebiegu 100tys. km (w tym 30tys.km na LPG) - i też nie jakaś tragiczna (niewielkie odchyły na 2 zaworach). Co 40tys.km, jak pisał Sebek, to moim zdaniem rozsądny przebieg. Z czasem można kontrole nieco zagęścić. Ale na szczęście każdy ma swoje auto i swoje poglądy;) i to jest piękne;)
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mikus »

Witam, czy przez sprawdzenie podcisnienia w kolektorze ssącym można stwierdzić czy trzeba regulować zawory ?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: emmer »

leszek1234 pisze:W swoim aucie jeszcze nie widzę konieczności zaglądania do zaworów (chodzi jak w zegarku) wiec nie wiem jak to wygląda w Linkach. Może jest trudniej.
leszek - piszesz o swoim tjecie?
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mikus »

dzięki za odpowiedz
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

emmer - tak. Piszę o swoim t-jetcie.
Sprawdzę luzy na zaworach przy okazji wymiany rozrządu, czyli za niedługo;)
ODPOWIEDZ