Spalanie
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie
Chłopaki - ale czy dobrze rozumiem - ustawienie min.obr.na gazie i max.obr. na gazie powinno być "włączone" , czy wartości obrotów min. i max. inne (mówie o tym zrzucie Crazyketchupa) . Pytam bo jak zorganizuję interfejs to sobie sprawdzę co ja tam mam ustawione.
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Spalanie
Nie te opcje mają być wyłączone ale jeżeli to spalanie nie zwiększyło Ci się po wizycie u majstra od LPG to nie to. Tak jak pisałem wcześniej zrobiło się zimno dłużej jedziesz na PB co odbija się na spalaniu. A tak z ciekawości ile Ci więcej pali ?
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Spalanie
Ale CrazyKetchup dał zrzut z innej instalacji. Ty jak kojarzę masz Stag'a - więc korzystasz z ACGasSynchro - a tam jest to inaczej zorganizowane, nie ma opcji "wł/wył". Zainstaluj sobie soft i poćwicz "na sucho", łatwiej to wtedy ogarnąćleszek1234 pisze:Chłopaki - ale czy dobrze rozumiem - ustawienie min.obr.na gazie i max.obr. na gazie powinno być "włączone" , czy wartości obrotów min. i max. inne (mówie o tym zrzucie Crazyketchupa) . Pytam bo jak zorganizuję interfejs to sobie sprawdzę co ja tam mam ustawione.
Zrzut z AC (przykładowy):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Spalanie
sylwek, czyli jakby były takie ustawienia jak na zrzucie to powyżej 6000 rpm przełączył by się na Pb?
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie
Na LPG jeżdżę od niedawna i nie mam z czym porównywać. Spalanie LPG jest ok. 8 - 8,5 na 100 czyli OK. Ale moje pytanie wzięło się z dość szybkiego wypalenia połowy zbiornika benzyny. Przeczytałem kiedyś to, co poniżej w cytacie i powiązałem ze swoimi wątpliwościami:
"Ostatnio okazało się że fabrycznie montowana* instalacja LPG, którą Skoda oferowała do silnika 1.6 MPI (uchodzącego za doskonale nadającego się do jazdy na gazie, prostego i trwałego) wcale nie będzie już jeździć na samym gazie! (pomijam użycie benzyny na rozruch, tak jest w każdym aucie). Każdy samochód na gwarancji przy wizycie w ASO ma wgrywane nowe oprogramowanie sterownika gazu powodujące "dotrysk" benzyny powyżej 3100 obrotów, czyli przy prędkości około 100km/h!
Czyli kupujesz samochód chcąc jeździć ekonomicznie na LPG (dopłacając blisko 5tys za instalację gazową!) a po przeglądzie w ASO okazuje się że dostałeś nowy soft dorzucający benzynę powyżej 3100rpm i przełączający się na nią całkowicie powyżej 4000rpm. Cała oszczędność bierze w łeb, zwłaszcza przy jeździe po autostradzie. "
i stąd moje pytanie - może całkowicie niepotrzebnie wietrzę spisek. Dotychczas miałem w innych samochodach przełącznik ręczny i praktycznie samochody odpalały już na LPG lub zaraz po pierwszej przegazówce. Teraz zatankowałem benzyny pod korek i sprawdzę konkretnie ile jej spali.
Dziękuję Sylwek , teraz wiem jak powinno być i przy okazji sprawdzę te swoje ustawienia.
"Ostatnio okazało się że fabrycznie montowana* instalacja LPG, którą Skoda oferowała do silnika 1.6 MPI (uchodzącego za doskonale nadającego się do jazdy na gazie, prostego i trwałego) wcale nie będzie już jeździć na samym gazie! (pomijam użycie benzyny na rozruch, tak jest w każdym aucie). Każdy samochód na gwarancji przy wizycie w ASO ma wgrywane nowe oprogramowanie sterownika gazu powodujące "dotrysk" benzyny powyżej 3100 obrotów, czyli przy prędkości około 100km/h!
Czyli kupujesz samochód chcąc jeździć ekonomicznie na LPG (dopłacając blisko 5tys za instalację gazową!) a po przeglądzie w ASO okazuje się że dostałeś nowy soft dorzucający benzynę powyżej 3100rpm i przełączający się na nią całkowicie powyżej 4000rpm. Cała oszczędność bierze w łeb, zwłaszcza przy jeździe po autostradzie. "
i stąd moje pytanie - może całkowicie niepotrzebnie wietrzę spisek. Dotychczas miałem w innych samochodach przełącznik ręczny i praktycznie samochody odpalały już na LPG lub zaraz po pierwszej przegazówce. Teraz zatankowałem benzyny pod korek i sprawdzę konkretnie ile jej spali.
Dziękuję Sylwek , teraz wiem jak powinno być i przy okazji sprawdzę te swoje ustawienia.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Spalanie
Tak, przełączy się się powyżej wprowadzonej wartości w tym polu. Wartość najczęściej ustawia się - do czerwonego pola obrotka, albo do odcinki. Niższe wartości ustawia się sporadycznie - np. parownik czy wtrysk już nie daje pełnej mocy, ale "chwilę" jeszcze musimy pojeździć (bo brak czasu, bo daleko etc.) zanim zrobimy serwis, a ustawienie tej opcji pozwoli mocniej pojechać na benzynie (np.nagłe wyprzedzanie) . Oczywiście to drut, ale bywa i tak. Gorzej jak gazownik w nowej sprawnej instalce ustawi np. 4,5 tys obrotów, bo nie wyrabia - to już drut na max.emmer pisze:sylwek, czyli jakby były takie ustawienia jak na zrzucie to powyżej 6000 rpm przełączył by się na Pb?
@leszek1234, 3100 obr to faktycznie skrajnie niska wartość, szook że tak może fabryka ustawić. W sumie to niewiele by się na gazie pojeździło... Rozumiem podpieranie się Pb w silnikach z bezpośrednim wtryskiem (opcja - smarowanie wtryskiwaczy), ale zwykłe MPI ?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 10:41 przez sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
*Powered by LPG*
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Spalanie
leszek - nie wiem jak to u Ciebie jest zrobione, ale według mnie jak Ci t-jet pali 8 litrów LPG to napewno do tego dosysa z 1 - 2 litry Pb no chyba że technikę jazdy masz jak ostatnio Kuzyn jakby nie było musisz zerknąc w ustawienia żeby mieć pewność
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Spalanie
emmer ma rację, trzeba sprawdzić. Ja jestem na bank pewny ustawień i działania swojej instalki (żadnych lewych dotrysków), ale oprócz 9L/100 LPG też zasysa benzynkę i teraz (trochę zimniej) te 3-4 L Pb wciągnie na jedno tankowanie LPG. W lato przełacza się bardzo szybko. Może masz wysoko próg przełączania ustawiony, na jakieś 40St.C. ? Ja ustawiłem na 35 St.C. poza tym sporo po mieście jeżdżę i krótkie odcinki robię...
*Powered by LPG*
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Spalanie
Ja mam ustawiony próg przełączenia na 40 st.C, bo tak chciałem. 1800 km/m-c daje około 1/3 zbiornika Pb wypalonego. Może być i tak u Ciebie leszek1234
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie
Jestem po testowym tankowaniu (oba paliwa pod korek, te same dystrybutory).
Dystans przejechany 300 km , spalone 25,93 litrów LPG i 2,43 litry Pb .
Zakładając spalanie 8,5l/100km Pb (wiem, że takie miałem na zimnym silniku) i przejechane na tym paliwie 30km,
spalanie LPG wychodzi 9,6 l/100km.
Trasa w tym czasie - codziennie do pracy 14 km generalnie poza miastem, kilka razy miasto 1 - 3 km
temperatura otoczenia w tym czasie - -2 do +5 st.C
Styl jazdy - dynamicznie ale bez szaleństwa
Różnica w cenie tankowanego paliwa - 40 zł na 300 km . Cena instalacji 2800zł, dwa droższe przeglądy 100zł .
Całkowity zwrot nakładów na instalację LPG - po przejechaniu 21 750 km - chyba się nie pomyliłem
Interfejs dotarł, wszystkie ustawienia na oko są OK. Oto mapy (nie potrafię ich ocenić, nie znam się, chętnie przeczytam opinię).
Dystans przejechany 300 km , spalone 25,93 litrów LPG i 2,43 litry Pb .
Zakładając spalanie 8,5l/100km Pb (wiem, że takie miałem na zimnym silniku) i przejechane na tym paliwie 30km,
spalanie LPG wychodzi 9,6 l/100km.
Trasa w tym czasie - codziennie do pracy 14 km generalnie poza miastem, kilka razy miasto 1 - 3 km
temperatura otoczenia w tym czasie - -2 do +5 st.C
Styl jazdy - dynamicznie ale bez szaleństwa
Różnica w cenie tankowanego paliwa - 40 zł na 300 km . Cena instalacji 2800zł, dwa droższe przeglądy 100zł .
Całkowity zwrot nakładów na instalację LPG - po przejechaniu 21 750 km - chyba się nie pomyliłem
Interfejs dotarł, wszystkie ustawienia na oko są OK. Oto mapy (nie potrafię ich ocenić, nie znam się, chętnie przeczytam opinię).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Spalanie
Nie znam się na gazowaniu turbo, ale patrząc tylko na mapy - trochę za ubogo Mapa Pb/LPG sporo poniżej Pb/Pb w całej długości. Ale pewnie więcej się nie dało podnieść, bo max. czasy juz na granicy zapętlania (22ms). Ciśnienie gazu pokazuje 1,62 (dość duże) - to normalne, czy chwilowe ? (np. hamowanie silnikiem). Jakie masz ustawione robocze ? No i dość wysoki mnożnik. Ogólnie tragedii nie ma, ale warto żeby to obejrzał ktoś kto ogarnia T-Jety...
Wrzucę Ci dla przykładu mapy które u siebie ostatnio dostrajałem. Aha, u mnie na zrzucie są dwie linie map - zielona LPG i brązowa Pb (u Ciebie Pb to niebieska), tyle że u mnie niemal idealnie się pokrywają Fajnie by było jakby ktoś z T-Jetem wrzucił swoje nastawy - łatwiej byłoby porównać. Głównie chodzi o korekcje po obrotach itp...
Wrzucę Ci dla przykładu mapy które u siebie ostatnio dostrajałem. Aha, u mnie na zrzucie są dwie linie map - zielona LPG i brązowa Pb (u Ciebie Pb to niebieska), tyle że u mnie niemal idealnie się pokrywają Fajnie by było jakby ktoś z T-Jetem wrzucił swoje nastawy - łatwiej byłoby porównać. Głównie chodzi o korekcje po obrotach itp...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Spalanie
Mi też się wydaje że trochę za ubogo i te ciśnienie jeżeli to jest na wolnych obrotach to chyba za dużo.
U mnie to tak wyglądało :
a ostatecznie po korekcie ręcznej porównując czasy wtrysków na PB i LPG jest tak - widać że było lekko za bogato w dużych i max obciążeniach, co widać było też na czasach wtrysków :
Tutaj wielkie dzięki dla Sylwka że wygospodarował czas i razem ze mną jeździł po A2 .
Ale jak pisał Sylwek my mamy inne silniki i warto się wgryść w temat jetów.
U mnie to tak wyglądało :
a ostatecznie po korekcie ręcznej porównując czasy wtrysków na PB i LPG jest tak - widać że było lekko za bogato w dużych i max obciążeniach, co widać było też na czasach wtrysków :
Tutaj wielkie dzięki dla Sylwka że wygospodarował czas i razem ze mną jeździł po A2 .
Ale jak pisał Sylwek my mamy inne silniki i warto się wgryść w temat jetów.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Spalanie
CrazyKetchup - z tego co kojarzę to Twoje mapki się pokrywały idealnie Chyba zabrakło ostatniego zrzutu, bo ta co wkleiłeś to taka niepełna jest
Bo samemu bezpiecznie się nie da stroić. Za dużo klepania, za dużo danych... Tak to mniej więcej wygląda na trasie...CrazyKetchup pisze:Tutaj wielkie dzięki dla Sylwka że wygospodarował czas i razem ze mną jeździł po A2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2013, 19:29 przez sylwek, łącznie zmieniany 1 raz.
*Powered by LPG*
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Spalanie
Moje mapy są na "stojący" silniku (tylko przekręcony kluczyk w stacyjce ) - to jest kompletnie nowy temat dla mnie...(dorwałem się do interfejsu i zaraz zrobiłem "czytanko" co tam jest poustawiane) Wyobrażałem sobie , że mapy się nie zmieniają . To mam to sprawdzić w czasie jazdy, czy wystarczy odpalić w garażu? Proszę o małą porcję uświadomienia Dodam, że silnik ciągnie idealnie.
Mała sugestia - może zrobić osobny wątek - "LPG - mapy"
Mała sugestia - może zrobić osobny wątek - "LPG - mapy"