[1.4] Regulacja zaworów

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

[1.4] Regulacja zaworów

Post autor: helletic » 19 paź 2012, 19:04

Dziś Lina była u regulacji zaworów. Pierwsze odczucia po regulacji: w sumie żadne. Odgłos silnika taki sam, jazda tak samo...Jednak po moim teście okazało się, że jest różnica! Jadąc 40 km/h i mając wbity 4-ty bieg wdepnąłem mocniej pedał gazu i auto po prostu przyspieszało, bez zbędnego klekotu, odgłosów stukania (było to bardzo ciche, ale było, a teraz totalna cisza). Silnik pracuje elastyczniej, kultura pracy (głośność) pozostała w sumie bez zmian.

Wymienić trzeba było dwie płytki. Fachowo na fakturze nazwane jest to:
- Podkładka reg.pop.zaw. :zlośnik pewnie regulująca popychacze zaworów, lub coś w tym stylu (nienawidzę tych skrótów :zły )
cena 9,19 pln
- Płytka popychacza cena 6 pln

w/w płytki:
http://imageshack.us/a/img259/8421/20121019172843.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img62/823/20121019172808.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img716/8095/20121019172722.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kosztorys ogólny:
- pokrywa głowicy demontaż/montaż: 71,23 pln
- popychacze zaworów - regulacja 82,20 pln
- oring pokr. zaw. 1,1 MPI (4 szt.) 31,36 pln
- uszczelka pokrywy zaworów (1 szt.) 74,80 pln
- podkładka reg.pop.zaw. :zlośnik (1 szt.) 9,19 pln
- płytka popychacza (1 szt.) 6,00 pln
koszt łączny: 274,78 pln

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6376
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: Tomek » 19 paź 2012, 20:37

Przy Twoim przebiegu, i dodatkowo jeździe na gazie, tylko dwie płytki to dobrze wróży.
A czy odchyły od normy w grubości płytek były duże?
Czy robiłeś to w ASO?
Jesteś chyba pierwszy w klubie, który robił regulację luzów w 8V.
Ja się wybiorę na tę operację chyba w przyszłym roku.
Fajnie wiedzieć na czym stoimy :pivo

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: helletic » 19 paź 2012, 21:35

No na pewno jestem pierwszy, który się tym pochwalił :ink . A wiec odchył od normy był znikomy (tych wymienionych), reszta płytek idealna. Tez myślałem, ze wyjdzie to gorzej, a tu tylko dwie płytki :)! Jeśli chodzi o to gdzie to zleciłem, to tak, było to ASO.

pawel-a2
klubowicz
klubowicz
Posty: 81
Rejestracja: 26 sty 2012, 21:41
Przebieg: 41000
Silnik: 1,4 t-jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łaskarzew
Postawił Piwo;: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: pawel-a2 » 19 paź 2012, 22:42

a ja myślałem, że w naszych brykach są samoregulujące zawory.
Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3424
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: ślimak » 19 paź 2012, 23:06

ja też myślałem, że nie trzeba tego ustawiać
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6376
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: Tomek » 19 paź 2012, 23:24

pawel-a2 Ty w T-jecie regulować nie musisz bo masz hydraulikę.
Temat generalnie ciekawy tylko dla posiadaczy V8 77KM.

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1038
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 85000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: daro70 » 20 paź 2012, 11:32

Witam wszystkich ...temat jak najbardziej aktualny silniki 1.4 8v potrzebują regulacji w sensie wymiany płytek , tak samo miałem w punto 1.1 tylko zastanawia mnie fakt dlaczego w starym poczciwym polonezie 1.6 GSI były popychacze hydrauliczne i nie interesowało nikogo regulacja zaworów a w naszych motorkach pobranych jeszcze z fiata :albea,siena producent nie pomyślał o choć delikatnych modyfikacjach ....żenada + oszczędność :red
Obrazek

pawel-a2
klubowicz
klubowicz
Posty: 81
Rejestracja: 26 sty 2012, 21:41
Przebieg: 41000
Silnik: 1,4 t-jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Łaskarzew
Postawił Piwo;: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: pawel-a2 » 20 paź 2012, 18:06

no właśnie teścio mówił mi że w moim są hydraulicznie regulowane.
W sumie troszkę się zna bo w fiaciku pracuje.
Pozdrawiam
Paweł

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: will » 20 paź 2012, 19:15

Ja też sprawdzałem zawory niedawno przy wymianie paska rozrządu profilaktycznie było dobrze (bez podkładek)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: sylwek » 20 paź 2012, 19:44

daro70 pisze:Witam wszystkich ...temat jak najbardziej aktualny silniki 1.4 8v potrzebują regulacji w sensie wymiany płytek , tak samo miałem w punto 1.1 tylko zastanawia mnie fakt dlaczego w starym poczciwym polonezie 1.6 GSI były popychacze hydrauliczne i nie interesowało nikogo regulacja zaworów a w naszych motorkach pobranych jeszcze z fiata :albea,siena producent nie pomyślał o choć delikatnych modyfikacjach ....żenada + oszczędność :red
Uważam że regulacja za pomocą płytek to dobry patent. Kilka razy już regulowałem w silniczkach 8v.
Robota jest banalna, koszt płytki w sklepie moto 5 zł. Bez problemu zrobisz dosłownie na parkingu pod blokiem.W regulacji mechanicznej trzeba tylko pilnować luzów (szczególnie przy LPG). Regulacja hydrauliczna jest dobra jak "jest dobra". Jak się coś zepsuje, to koszty są wielokrotnie większe, a naprawa o wiele bardziej kłopotliwa...

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: Bernardito » 25 paź 2012, 6:59

helletic pisze:No na pewno jestem pierwszy, który się tym pochwalił :ink . A wiec odchył od normy był znikomy (tych wymienionych), reszta płytek idealna. Tez myślałem, ze wyjdzie to gorzej, a tu tylko dwie płytki :)! Jeśli chodzi o to gdzie to zleciłem, to tak, było to ASO.
A można zapytać ile Cię ta przyjemność kosztowała? Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2413
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: helletic » 25 paź 2012, 10:01

Bernardito pisze:A można zapytać ile Cię ta przyjemność kosztowała? Pozdrawiam
Ja wiem, że pisałeś post o 5:59 i nie dla każdego ta pora dnia jest zdrowa, ale...przewiń temat na samą górę plissss....

Jak już wspomniałem na shoutboxie, 4 dni po regulacji zaworów zapaliła się kontrolka EOBD. Stawiałem na błędy spowodowane mieszanką gazu i...nie pomyliłem się :ink. Dziś examiner wykazał dwa błędy:
PO171: System ubogi
PO172: System bogaty

Tak więc do wszystkich użytkowników 1.4 8V z instalacją LPG:
po wyregulowaniu zaworów koniecznie wyreguluj instalację LPG.
Prędzej, czy później błąd się pojawi, a nie ma co z tym zwlekać, gdyż zła mieszanka powoduje szybsze wypalanie się gniazd zaworowych i jeszcze tam inne cuda :luzak

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6376
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: Tomek » 25 paź 2012, 17:26

po wyregulowaniu zaworów koniecznie wyreguluj instalację LPG.
Dziękuję, będę pamiętał :pivo

Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: Bernardito » 26 paź 2012, 14:00

helletic pisze:
Bernardito pisze:A można zapytać ile Cię ta przyjemność kosztowała? Pozdrawiam
Ja wiem, że pisałeś post o 5:59 i nie dla każdego ta pora dnia jest zdrowa, ale...przewiń temat na samą górę plissss....

Fakt - :-<< mea culpa... ehh tak to już jest o tej porze to człowiek niezbyt trzeźwo patrzy na świat:) zwłaszcza, że wtedy byłem na nogach od 5tej. Pozdrawiam i obiecuję poprawę :róż
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE

harajuku_fisher
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:34
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Regulacja zaworów 1.4 8V

Post autor: harajuku_fisher » 02 mar 2013, 9:24

Pracuję dla Fiata i zrobię taką regulację klubowiczom za 50% w/w ceny:) Mam cały zestaw płytek + narzędzia Fiat do demontażu i montażu nowych podkładek regulacyjnych. Tylko okolice Katowic, kto chętny??:)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości