LINKI NA ROWERY< ROWERY NA LINKI
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Panowie, pozwolę sobie odgrzać temat.
Jako, że tylny zderzak Linki tworzy charakterystyzcną "półkę" (w tym miejscu gdzie naklejana jest listwa ochronna bagażnika), to zastanawiam się nad zakupem bagażnika rowerowego montowanego na klapę bagażnika. Chodzi mi o bagażnik, który swoimi "łapkami" wspiera się z jednej strony o tylną szybę, drugi punkt podparcia to klapa bagażnika, a najniższy to właśnie wpsomniana "półka".
Przyznam się, że nie dowiedziłem jeszcze sklepu z bagażnikami, więc nawet nei wiem czy takowy model istnieje.
Wujek Google milczy na ten temat. Spoktał się może któryś z koelgów z takim rozwiązaniem?
Aha, haka holowniczego nie posiadam.
Jako, że tylny zderzak Linki tworzy charakterystyzcną "półkę" (w tym miejscu gdzie naklejana jest listwa ochronna bagażnika), to zastanawiam się nad zakupem bagażnika rowerowego montowanego na klapę bagażnika. Chodzi mi o bagażnik, który swoimi "łapkami" wspiera się z jednej strony o tylną szybę, drugi punkt podparcia to klapa bagażnika, a najniższy to właśnie wpsomniana "półka".
Przyznam się, że nie dowiedziłem jeszcze sklepu z bagażnikami, więc nawet nei wiem czy takowy model istnieje.
Wujek Google milczy na ten temat. Spoktał się może któryś z koelgów z takim rozwiązaniem?
Aha, haka holowniczego nie posiadam.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Mmm,to sporo.pawe1_c pisze:a szkoda bo na hak by był najlepszym rozwiązaniem. Montaż haka to niestety koszt nie mały w firmier Dakro zaśpiewano mi 1000 zł.karollino pisze:Aha, haka holowniczego nie posiadam.
Nie chcę go też montować, bo przyczepki nie mam, rowery zabieram sporadycznie (w zasadzie tylko w czasie wakacji), ale u diagnosty na przeglądzie trzeba parę groszy więcej zostawić.
No i taki wystający dynks szpeciłby auto (chyba że wykręcany, ale ten znowu też swoje kosztuje).
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Nawet jeżeli istnieje taki bagażnik, jak opisujesz to poważnie zastanowił bym się przed założeniem czegoś takiego.
Hak to jednak solidny punkt podparcia dla całości konstrukcji bagażnika.
Jeżeli bagażnik z rowerami miałby się opierać tylko na klapie kufra, to wydaje mi się że mógłby ją poniszczyć, a na pewno podrapać lakier.
Hak to jednak solidny punkt podparcia dla całości konstrukcji bagażnika.
Jeżeli bagażnik z rowerami miałby się opierać tylko na klapie kufra, to wydaje mi się że mógłby ją poniszczyć, a na pewno podrapać lakier.
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Też sie nad tym zastanawiałem.Tomek pisze:mógłby ją poniszczyć, a na pewno podrapać lakier
Rozwiazanie takie widziałem w kilku autach i stwierdziłem że będzie to lepsze niż "żagiel na dachu". Niestety, nie miałem okazji porozmawiawiania z właścicielem takiego patentu. Ale jeśli przewiezienie dwóch bicykli miałoby zadrapać moją "niunię", to nie... Takiemu rozwiązaniu mówimy stanowcze: NIE!
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
Jako dyletant w kwestii bagażników dachowych, chciałbym zapytać jak mocowany jest takowy box na dachu Linei? Szkoda że nasz Fiat nie posiada relingów dachowych i zapewne mocowanie owo ma kontakt z lakierem i blachą nadwozia? Z przeczytanych postów wnioskuję że są "łapy", które albo przykręca się do nadwozia w zagłębieniu pod górną krawędzią otworu drzwiowego z przodu i na logikę także z tyłu (czy aby na pewno?), lub tylko zaczepia się te uchwyty/łapy, a belka łącząca dwie łapy usztywnia takie mocowanie, jeśli wspomniane przykręcanie to tylko mój wymysł? Jak widzicie, trochę błądzę, więc mam prośbę o wyjaśnienie tematu. Jak już mamy dwie belki, to mocujemy na nich zapewne box, czyli pudło bagażnika? Bagażnik i belki nie mają kontaktu z dachem nawet po obciążeniu ładunkiem? Zastanawiam się skąd się biorą wspomniane wgniecenia dachu. No ale najbardziej interesują mnie te zaczepy i ich umocowanie.
Pozdrawiam,
Maciek.
Pozdrawiam,
Maciek.
1.4 T-Jet Dynamic
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
tak jak piszesz, belki poprzeczne wyposażone w łapy mocujesz z przodu i z tyłu auta w miejscach zaznaczonych na karoserii. Łapy leżą na dachu (ja podkładam jeszcze dodatkowo wycięte kawałki cienkich gum) i wkręcając je skracasz długość belki usztywniając ją. Dodatkowo w Lince są miejsca gdzie można łapy te przykręcić do karoserii. Problem z bagażnikami fiatowskimi polegał na tym, że te łapy były źle wyprofilowane i nie leżały całą powierzchnią na dachu tylko przetłoczeniem, co po usztywnieniu (usztywnienie nie następowało na rancie karoserii tylko około 3 – 4 cm od jego brzegu) i podczas pracy skutkowało wgniataniem blachy przez przetłoczenie w łapie.
Bagażniki i belki nie mają kontaktu z blachą.
Bagażniki i belki nie mają kontaktu z blachą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- drmaciek
- klubowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
- Przebieg: 30
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radomsko
Dzięki
[ Dodano: |24 Maj 2012|, o 11:28 ]
Tak się zastanawiałem czy żona zaakceptowałaby zakup bagażnika dachowego za 590pln. Oczywiście zapytana skrzywiła się i nie wyraziła entuzjazmu żadnego, co jest dość wymowne i zastępuje wszelkie słowa. Wkrótce po tym dowiedziałem się od sprzedawcy owego bagażnika, że mam małą wyobraźnię, bowiem cena 590pln dotyczy jedynie kompletu łap i belek, a nie box'u. Ten ostatni u niego kosztuje...4000pln. No to już mi się odechciało bagażnika dachowego ;)
[ Dodano: |24 Maj 2012|, o 11:28 ]
Tak się zastanawiałem czy żona zaakceptowałaby zakup bagażnika dachowego za 590pln. Oczywiście zapytana skrzywiła się i nie wyraziła entuzjazmu żadnego, co jest dość wymowne i zastępuje wszelkie słowa. Wkrótce po tym dowiedziałem się od sprzedawcy owego bagażnika, że mam małą wyobraźnię, bowiem cena 590pln dotyczy jedynie kompletu łap i belek, a nie box'u. Ten ostatni u niego kosztuje...4000pln. No to już mi się odechciało bagażnika dachowego ;)
1.4 T-Jet Dynamic
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Sezon urlopowy i temat będzie wracał.
Ja już zdążyłem przetestować Linkę z bagażnikiem na hak. Śmiało mogę polecić !
Jako że niemal na każdy wypad zabieram rowerki, też stanąłem przed dylematem co zamontować. Czytając poprzednie posty trochę się wystraszyłem perspektywy powginanego dachu, nawet najlepsze rozwiązania firmowe mnie nie przekonały - chodzi o zaczepy za krawędzie dachu i stopy belek oparte o dach (w Punto miałem rynienki - nie było problemu, w Vectrze miałem hak). Szybka decyzja - i zamontowałem hak, tym bardziej że mam taki bagażnik - platforma "Twinny Load".
Linka sprawuje się wyśmienicie, całość stabilna - nie zauważyłem większych oporów czy cech dodatkowego "żagla". Jedyny minus - to przesłonięte światła i tablica rejestracyjna. Mój bagażnik akurat ma listwę ze światłami i dorobiłem dodatkową tablicę (zadrukowana płyta z tworzywa) . Wiadomo, że w polskich przepisach takie rozwiązanie nie jest unormowane, ale podczas rutynowej kontroli policmajster nie czepił się - po drodze też nigdy nie było problemów. Mam nadzieję że nie trafię na jakiegoś służbistę i nie będzie kłopotów.
Ja już zdążyłem przetestować Linkę z bagażnikiem na hak. Śmiało mogę polecić !
Jako że niemal na każdy wypad zabieram rowerki, też stanąłem przed dylematem co zamontować. Czytając poprzednie posty trochę się wystraszyłem perspektywy powginanego dachu, nawet najlepsze rozwiązania firmowe mnie nie przekonały - chodzi o zaczepy za krawędzie dachu i stopy belek oparte o dach (w Punto miałem rynienki - nie było problemu, w Vectrze miałem hak). Szybka decyzja - i zamontowałem hak, tym bardziej że mam taki bagażnik - platforma "Twinny Load".
Linka sprawuje się wyśmienicie, całość stabilna - nie zauważyłem większych oporów czy cech dodatkowego "żagla". Jedyny minus - to przesłonięte światła i tablica rejestracyjna. Mój bagażnik akurat ma listwę ze światłami i dorobiłem dodatkową tablicę (zadrukowana płyta z tworzywa) . Wiadomo, że w polskich przepisach takie rozwiązanie nie jest unormowane, ale podczas rutynowej kontroli policmajster nie czepił się - po drodze też nigdy nie było problemów. Mam nadzieję że nie trafię na jakiegoś służbistę i nie będzie kłopotów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Robi podwójne wrażenie, szczególnie od wewnątrz i dla kogoś kto jeździł tylko hatchbackami...Tomek pisze:Wow... robi wrażenie
Fajny
Przez pierwszy moment miałem wrażenie że prowadzę TIR'a Lince przybyło pół metra długości.
Wiesz, nie ponosiłem całych kosztów na raz - bo bagażnik mam od 2 lat, z rabatem kosztował 365zł. Natomiast hak montowałem sam 2 tyg. temu - tuż przed wyjazdem - koszt haka 410zł do tego wiązka z modułem 220. Można znaleźć ździebko taniej, ale musiałem mieć "od ręki" i u siebie.krakus02 pisze: a ile kosztowała realizacja tego projektu?
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy