Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
NRG
klubowicze
klubowicze
Posty: 362
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Przebieg: 56700
Silnik: 1.4 T-Jet 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Śląsk
Postawił Piwo;: razy

Post autor: NRG » 05 maja 2012, 21:04

buhert pisze:(...)Podrzućcie jakieś rady jako bardziej doświadczeni w "rozmowie" z serwisem bo powoli brakuje mi pomysłów po tym jak auto na jeździe testowej w serwisie mi "milknie" ze strachu i zachowuje się jak nowe.
Dziwne podejście panów serwisantów. Ja swego czasu również udałem się do ASO z pukaniem z tyłu (było bardzo słyszalne, nawet pasażerowie zadawali pytania co się tłucze z tyłu). Po opisaniu problemu, bez zwodzenia itp., zajęli się problemem. W moim przypadku pomogło przesmarowanie tłoczyska które porusza się w odbojniku. Od tego czasu spokój.
FIAT Linea T-Jet 1.4 @ 120KM

Obrazek

Awatar użytkownika
afro
klubowicze
klubowicze
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: afro » 06 maja 2012, 10:05

U mnie pomogła wymiana amorów . Diagnostyka wykazała stopień zuzycia amorów 50%
wszystko niby ok. ale w zimę jak spadało poniżej -20 C jeden amor samoistnie siadał . Wygladało to smiesznie jak po kilku godzinach postoju na mrozie podchodzę do samochodu a tu dupa mu siedzi z jednej strony jakbym złapał kapcia . Jak było cieplej to wszystko normalnie . Rada prosta dwa piwa :pivo dwa amory , do roboty i po sprawie .

Awatar użytkownika
Rafcio
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 3409
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 06 maja 2012, 10:51

Ja już miałem 2 razy wymieniane bałwanki (te drugie ponoć pozmianowe) i znowu się czasami tłuczą ale już to olewam bo wymienią a za miesiąc znowu się tłuczą. Czasami siknę je olejem w sprayu i na jakiś czas mam spokój.
buhert ja też miałem problem z "pokazaniem" tych stuków serwisowi bo w Żorach nie ma takich nierówności i dziur jak w Cieszynie.
Pierwszy raz uwierzyli mi na słowo i wymienili bałwanki z mocowaniami amortyzatorów, drugi raz powiedzieli że nic nie słyszą i były już u mnie wymieniane i raczej zmieniać już nie będą. Zatelefonowałem do FAP zgłosiłem sprawę i jeszcze w ten sam dzień dzwonił gość z serwisu kiedy mogę podjechać na wymianę mocowań amortyzatorów, bałwanków i amortyzatorów tylnych. Z tymi amorami to chyba trochę przesadzili bo amory raczej były ok ale chyba chcieli już mieć ze mną spokój :ink
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Post autor: buhert » 06 maja 2012, 13:49

NRG pisze:było bardzo słyszalne, nawet pasażerowie zadawali pytania co się tłucze z tyłu
u mnie jest to samo
Rafcio pisze:buhert ja też miałem problem z "pokazaniem" tych stuków serwisowi bo w Żorach nie ma takich nierówności i dziur jak w Cieszynie.
Pierwszy raz uwierzyli mi na słowo i wymienili bałwanki z mocowaniami amortyzatorów, drugi raz powiedzieli że nic nie słyszą i były już u mnie wymieniane i raczej zmieniać już nie będą. Zatelefonowałem do FAP zgłosiłem sprawę i jeszcze w ten sam dzień dzwonił gość z serwisu kiedy mogę podjechać na wymianę mocowań amortyzatorów, bałwanków i amortyzatorów tylnych. Z tymi amorami to chyba trochę przesadzili bo amory raczej były ok ale chyba chcieli już mieć ze mną spokój :ink
Właśnie u mnie też był ten problem że brak drogi dobrej do przetestowania(czyli dziurawej) a jak się trafiła to cisza.

Co do telefonu do FAP - w Rzeszowie uporczywie chcą mnie naciągnąć na przegląd - wmawiają, że muszę go zrobić.
Zadzwoniłem do FAP i oni powiedzieli że nic nie muszę bo nie mam 30.000km. W razie czego już wiem gdzie dzwonić/pisać
bo jednak to prawda że serwisy co innego a producent co innego. Jedna sprawa wyjaśniona z FAP.

Zamieniam serwis z Jarosławia(cieniasów i "speców") na Rzeszów. Jestem umówiony na 21 maja.

Coval, widzisz o taką radę jak Twoja mi chodziło - "nie ma luzów a klepie, to na 100% odboje, zwłaszcza w roczniku 2008 "- nie posiadam takiej wiedzy jak Ty
i dla mnie skoro luzów nie ma to powinno być ok(a nie jest). Teraz wytłumaczyłeś i już wiem co i jak - będę na przyszłość mądrzejszy.
Będę się uporczywie tego trzymał, niech nie wiem, wjadą na ścieżkę zobaczą co i jak.
Trochę to irytuje bo w moim innym 12 letnim Fiacie cisza w zawieszeniu od nowości a tutaj nie.
Przeszukałem cały temat, wiem już mniej więcej co i jak tylko oby się auto odezwało podczas jazdy.
Mam nadzieje, że znowu nie zamilknie. Jeśli będą chcieli mnie zbyć od razu zadzwonię do FAP i przedstawię swoją wersję, że kolejny serwis próbuje mnie zbyć.

Póki co dziękuje wszystkim za rady. Następnym razem ruszam do serwisu wzbogacony o waszą wiedzę i już tak łatwo
spławić się nie dam, żebym tam miał spędzić cały dzień to bez naprawionego auta się nie ruszę.

O dalszych ekscesach serwisowych będę informował.
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5993
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 07 maja 2012, 9:06

1. wleź z tyłu i poszarp oparcie kanapy
2. nie wyłaź tylko przenieś sowje żale na tylnią półkę
3. teraz wyjdż podejdź z tyłu i pomęcz klapą bagażnika
4. powyższe punkty nie dały odpowiedzi?
5. podnieś tył samochodu - opuść bałwanki do dołu - nałóż na trzpień amortyzatora smaru - podciągnij bałwanki - opuśc samochód.
6. podjedź do ASO i powiedz im żeby cię pocałowali .................
7. dalej nie pomogło? podjedź do ASO - zgłoś stuki z tyłu - poproś kopię zlecenia - nic nie znaleźli/naprawili? - jedź na stację diagnostyczną - poproś o sprawdzenie zawieszenia - weź fakturę Vat - jak znajdą - wróc do ASO i popros o zwrot kwoty badania i naprawę usterki - jak nie znajdą? - jeździj aż będzie tłukło non stop.
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3812
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 207777
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 07 maja 2012, 11:36

emmer, tak właśnie trzeba zrobić. Dodam jeszcze jedną czynność. Weź innego kierowcę niech kieruje, a sam na tylną kanapę i ruszać, stukać, otworzyć oparcia i słuchać skąd stuki dokładnie dochodzą. Moje stuki /luźny amortyzator/ tak znaleźliśmy.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Post autor: buhert » 21 maja 2012, 20:57

Wróciłem z serwisu i składam raport:

1. Wjechali na ścieżkę po czym zawieszenie(skuteczność amorów) wyszła bardzo dobra ale...stuki gostek usłyszał :)

2. Na serwisie uznali że stuki są spowodowane przez obluzowane drzwi tylne...

3. Ponoć poprawili drzwi - ale nowe Linee w salonie mają takie same luzy :lacha

3a - zadzwoniłem do Fiata - dostali zj...

4. Przejechał się ze mną Pan - auto ucichło. Poruszał kanapą, wszelkimi zaczepami, otworzył bagażnik i znalazł haczyk w kole zapasowym który wypadł z mocowania i stwierdził że to ten haczyk hałasował.

Póki co jest cisza - pewnie chwilowa, ale już zapowiedziałem wszem i wobec w serwisie w Rzeszowie że zgłoszę się jeszcze i z 10 razy im powtarzałem że są to odboje na co oni twierdzą, że odbój uszkodzony jest tylko wtedy gdy nie siedzi mocno na amortyzatorze a u mnie siedzi więc powinien być ok.

Daje max 1000km i znowu będzie "tłuczenie się" i wtedy z serwisu bez wymienionych odbojów już nie wyjadę :P
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6168
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 21 maja 2012, 21:40

Odboje masz białe czy beżowe?

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Post autor: buhert » 21 maja 2012, 22:16

Coval pisze:Odboje masz białe czy beżowe?
to mnie zaskoczyłeś...wydaje mi się że beżowe-żółte...raczej nie białe. Musiałbym sprawdzić.

A to jakaś oznaka czy coś(?) Pamiętaj, że ja się nie znam :ink
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6168
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 22 maja 2012, 6:10

Białe są nowe pozmianowe, niestukające.
Stare beżowe ucichną, ale pod warunkiem że się je od razu posmaruje. Jak już się wyrobią, to smarowanie pomaga na krótko.
Ja ma beżowe, posmarowałem tylko raz i spokój.

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 175000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: helletic » 22 maja 2012, 15:39

Także mam te beżowe i praktycznie ten cały beż sypie się jak stara gąbka. Szczerze mówiąc czkam aż odpadną całkiem hehe, na bank przez to nie będę zmieniał amorów a te stuki już mnie nie denerwują, bo mam świadomość cóż tam stuka :luzak

Awatar użytkownika
kazgas
klubowicze
klubowicze
Posty: 712
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 20000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kazgas » 23 maja 2012, 7:25

Także mam te beżowe i praktycznie ten cały beż sypie się jak stara gąbka. Szczerze mówiąc czkam aż odpadną całkiem hehe, na bank przez to nie będę zmieniał amorów a te stuki już mnie nie denerwują, bo mam świadomość cóż tam stuka
Ja podobnie jak Coval kupiłem 1kg puszkę smaru i co się tylko tłucze to smar i po sprawie
Kazek

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5993
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 23 maja 2012, 14:05

ja nasmarowałem jakies 3 miechy temu i cisza
Obrazek

Awatar użytkownika
buhert
klubowicze
klubowicze
Posty: 781
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 62500
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Post autor: buhert » 05 cze 2012, 20:20

Temat - come back :)

Dzisiaj znowu stuki a ten ich haczyk w bagażniku od koła jest poprawnie zamontowany, drzwi wyregulowali itd itp etc.

Jutro rano smaruje takiego pięknego maila do FAP o tym i tamtym i czekam na telefon Rzeszowa i zaproszenie mnie
na wymianę odbojów - teraz już nie proszę - będę żądał wymiany tylnych odbojów :)

Tylko napiszę maila do FAP - oni do mnie zadzwonią na swój koszt i sobie pogadam z gościem bo stuki wróciły
a cały tył mi już sprawdzali "fachowcy" :)

PS: Dzwoniłem do Tarnowa do Fiata i oni twierdzą że wymiana odbojów bez problemu, znają problem,
nawet koleś stwierdził że Rzeszów może do nich zadzwonić jakby mieli problemy heh
i powiedział "nie wiem w czym Rzeszów robi taki problem skoro to są śmiesznie niskie kwoty dla fiata" :P - odnośnie braku wymiany odbojów.
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek

Awatar użytkownika
mireks
Kolega
Kolega
Posty: 958
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 05 cze 2012, 22:04

buhert pisze:Temat - come back :)

PS: Dzwoniłem do Tarnowa do Fiata i oni twierdzą że wymiana odbojów bez problemu, znają problem,
buhert poświęć jeden dzień i pojedź załatwić sprawę do Tarnowa. Od Rzeszowa to 3 rzuty beretem. Po co się szarpiesz z amatorami?

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości