[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: well »

Witam, może ktoś z Was będzie umiał pomóc? Mam Lineę 1.3 Diesel, rocznik 2007. Od dwóch dni mam problem, tuż po zapaleniu auto pracuje 1-2 sekundy, dusi się i gaśnie. Na wyświetlaczu pokazuje się informacja :konieczne uzupełnienie paliwa". Bak mam jednak w połowie pełny. Myślałem że może filtr paliwa sie zatkał, zwłaszcza że ostatnio srogie mrozy były, może jakaś parafina się wytrąciła i go zatkała. Ale wymienił filtr i jest bez zmian. Podpieli mi jakiś komputer, na oko dość stary i żadnych błędów nie pokazuje. Co to może być?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

well, tak na chłopski rozum: jeśli auto pali, to powinno oznaczać, że w samym silniku raczej powinno być OK - ewentualnie można sprawdzić, czy świece nie są padnięte. Sprawdziłbym układ paliwa, w sensie filtr i pompa paliwa - może tutaj coś szwankuje albo się gdzieś przytkało. Poza tym - jeśli auto przy odpalaniu wywala Ci błąd "konieczne uzupełnienie paliwa" pomimo zalanego baku, to może również wskazywać na padający akumulator, co przy tych motorach również może być przyczyną gaśnięcia :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

jest kilka podobnych problemów na forum z tym silnikiem także czytaj, może cos dopasujesz
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

well, myślę, że to sprawa zasilania paliwa. Nieszczelny układ /łapie lewe powietrze/ ale stawiam na niewłaściwe odpowietrzenie zbiornika /podciśnienie/. Odkręć korek wlewu paliwa i zapal auto. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well »

smak56 byłoby super gdyby to było takie proste:) Spróbuję dzisiaj i dam znać.
Co do zasysania lewego powietrza, facet jak mi wymieniał filtr powietrza to stwierdził że w jednym przewodzie nad filtrem, które ciągną juz paliwo z filtra do silnika, jest uszkodzona w srodku podkładka. Wydłubał ją i włozył jakąs nową ale dobraną z tego co akurat miał w warsztacie. Czy jest możliwość że na tej uszkodzonej podkładce (takiej zielonej w środku zaczepu od kabla), łapał silnik powietrze lewe i po wymianie filtra nowa podkładka też słabo pasuje i dlatego problem nie znikł?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

well zajrzyj do wątku [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika.

Nasz Kolega tomektt miał przykrą przyjemność przerabiać podobną usterkę i okazało się, że jej przyczyna była idiotycznie głupia. Specjalnie dla Ciebie wydzieliłem wątek z tematu, który dotyczył elektryki (ale tam właśnie pojawił się opis problemu), abyś nie musiał skakać po dziesiątkach tematów.

Zajrzyj także do wątku [1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet
well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well »

mireks wielkie dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

well, a coś więcej?
smak56
* * * *
Obrazek
well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well »

no niestety, u mnie problem nadal nie jest rozwiązany. Zdiagnozowano u mnie zabrudzenie/zatkanie ukłądu wydechowego. Chłopaki rozebrali kolektor ssący i pare innyh elementów, wszystko dokładnie wyczyścili i wzięli 300 PLN. Ponoć we fiatach czasem się tak dzieje, w różnych modelach że ten układ się zatyka. Trzeba od czasu do czasu mocno go przegonić na wszystkich biegach. ponoć muszę jeździć dość delikatnie i dlatego się to dzieje. Auto odebrałem w sobotę, pojeździłęm dobę i wczoraj wieczorem to samo. podjechałem jeszcze pod sklep, cały dzień wszystko ładnie , chodziło, zrobiłem zakupy i już nie odpaliłem. Tzn. odpalałem, pochodził kilka-kilkanaście sekund i gasł. tak jak na początku.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

well, współczuje.

jedyny wniosek z tych opisanych problemów jest takie, że nie wolno zamulać linei
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

well - a co z odpowietrzeniem baku /vide problem tomektt/? Odkręcałeś kurek wlewowy? Słychać zasysanie powietrza?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ustrojstwo do odpowietrzania to takie plastikowe pudełko we wnęce prawego tylnego koła. Jest to tak skonstruowane, że przyciąga błoto. Może wystarczy to wyczyścić, potem otworzyć, dalej wyczyścić i sprawdzić.
well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well »

mireks próbowałem zapalić przy otwartym wlewie paliwa ale nic to niestety nie pomogło. Przy odkręcaniu kurka słychać zasysanie paliwa, ale tak mam od dawna, zawsze przy tankowaniu jak odkręcam kurek to słychać jak powietrze jest zasysane i to chyba nie ma wpływu na mój problem. Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt.

Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?

Chłopaki z serwisu byli mocno zdziwieni że problem się powtórzył, mówili że za pierwszym razem jak tylko odkręcili dolot to od razu im odpalił i chodził bez problemu. Dlatego przeczyścili tam wszystko i mysleli że już bedzie ok. Zobaczymy jak się dalej sprawa potoczy..
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

well pisze:Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?
Wystarczy zdjąć koło.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

well pisze:Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt
To odpływ wody lub przelanego przy tankowaniu paliwa.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ