[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
tal to wyglada jak ruszalem lewarkiem w granicach luzu, nagranie tylko takie bo niestety nie mam nikogo do pomocy ;)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Jak dla mnie, luz na lewarku w kabinie to niestety nic specjalnego dla Linei z tą skrzynią. Zdemontuj mieszek i z pomocą latarki zobaczysz jak to wszystko tam lata. Wymiana na nowy mechanizm może coś da, ale pewnie niewiele i nie na długo.
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
hmm ok, a czy to normalne ze jadac rusza mi sie wybierak w kabinie, powiem szczerze ze mam linke juz jakies 4 lata i nigdy nie zwrocilem na to uwagi (nie trzymam reki na wybieraku i patrze na droge ;) )
ale ostatnio mi dziewczyna pokazala, mianowicie jadac na 5 biegu jesli puszcze gaz calkowicie to galka zmiany biegow sie cofa a jak potem dodam gaz to idzie do przodu, czy to normalne? stad wlasciwie zaczelo sie moje drazenie tematu ;)
ale ostatnio mi dziewczyna pokazala, mianowicie jadac na 5 biegu jesli puszcze gaz calkowicie to galka zmiany biegow sie cofa a jak potem dodam gaz to idzie do przodu, czy to normalne? stad wlasciwie zaczelo sie moje drazenie tematu ;)
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5153
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
To co piszesz sugeruje raczej luz poduszki skrzyni biegów lub silnika.
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Mario , czyli lewarek u Ciebie działa jakby na przekór siły bezwładności ? Dobrze zrozumiałem ?
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
poduszki skrzyni (ta od spodu i pod aku) wymienilem
silnika moze miec znaczenie? wydaje sie dobra
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Ten luz lewarka musi być , jest w każdym aucie i objawia się zarówno przy dodaniu jak i ujęciu gazu.
Powiązany jest z ugięciem poduszek przy zmianie obciążenia silnika jak i długością lewarka ( im dłuższy tym bardziej widoczny) dodatkowo wpływ ma tu też moment obrotowy który w przypadku 1,3 multijet jest max i stały już od ok.1800 obr .( inaczej niż w silniku benzynowym,gdzie moment jest narastający czyli objawia się bardziej łagodnie).
Nie bez znaczenia jest też kompresja silnika - znacząco większa niż w benzyniaku co przy puszczeniu gazu zwłaszcza na niższych biegach objawia się mocnym hamowaniem silnika.
Miałem linkę od nowości i ten luz zawsze był .
Teraz mam skodę ,krótszy lewarek i ten sam moment i luz też jest ( pomimo że silnik benzynowy) przyśpieszenie auta dużo lepsze,ale to już kwestia większej mocy.Jeżeli biegi wchodzą jak należy to wszystko jest o,key i nie ma się czym przejmować.
Powiązany jest z ugięciem poduszek przy zmianie obciążenia silnika jak i długością lewarka ( im dłuższy tym bardziej widoczny) dodatkowo wpływ ma tu też moment obrotowy który w przypadku 1,3 multijet jest max i stały już od ok.1800 obr .( inaczej niż w silniku benzynowym,gdzie moment jest narastający czyli objawia się bardziej łagodnie).
Nie bez znaczenia jest też kompresja silnika - znacząco większa niż w benzyniaku co przy puszczeniu gazu zwłaszcza na niższych biegach objawia się mocnym hamowaniem silnika.
Miałem linkę od nowości i ten luz zawsze był .
Teraz mam skodę ,krótszy lewarek i ten sam moment i luz też jest ( pomimo że silnik benzynowy) przyśpieszenie auta dużo lepsze,ale to już kwestia większej mocy.Jeżeli biegi wchodzą jak należy to wszystko jest o,key i nie ma się czym przejmować.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Witam, czy ktoś wie jak wyjąć wybierak biegów w celu wymiany uszczelnienia w 1,3MJ?