Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

Produktywne wizjonerstwo na pewno jest gorsze od bezproduktywnej krytyki producenta ponieważ tak samo nic nie wnosi do realnej diagnozy i przyczyny rozwiązania problemu który może być rozwiązane jedynie przez przekonstruowanie tego awaryjnego agregatu t-jet znajdującego się w lineii,życzę żeby to nie był rozrząd
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

pogromcaslaskiej pisze: 12 lut 2024, 20:25 Produktywne wizjonerstwo na pewno jest gorsze od bezproduktywnej krytyki producenta ponieważ tak samo nic nie wnosi

WTF? :pomysli

Motorek4612 - ja miałem przykręcone 40Nm+117st wiec sporo więcej niż w tej tabelce a pościło po 2 m-cach.. Przyczyna leży na pewno w zwiększonych oporach lub szarpaniu/biciu czegoś , nie wiem czego, ale muszę mieć czas na obserwację bez stresu, tzn. chcę tą śrubę dokręcić dużo mocniej, ale żeby nie urwać - szukam granicy, może ktoś zna takową?
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: daro189 »

U mnie pierwszy przeskok miał miejsce, gdy wyjeżdżałem z tunelu na S2. Przy 4 tys obrotów poczułem szarpnięcie dokładnie w tym samym momencie, gdy załączył się kompresor od klimy.
Widocznie najlepszym sposobem byłoby przyspawanie koła do śruby 😅
Duże ilości kleju niestety też nie dają rady utrzymać tego koła na miejscu
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

leszek1234, nie wiem jak Ci podawali w tym serwisie Fiata te wartości dokręcania tej śruby... ale mi oficjalny eLearn podaje taką procedurę:
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba :!
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st :ink

W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Widzę Leszku , że dotarłes do tych samych informacji co ja , tylko że ja źle odczytałem 😅 Nie było to wyraźne więc przyjąłem , że kąt dokręcania to 107÷ 113 . ... Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze: 13 lut 2024, 20:12 leszek1234, nie wiem jak Ci podawali w tym serwisie Fiata te wartości dokręcania tej śruby... ale mi oficjalny eLearn podaje taką procedurę:
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba :!
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st :ink

W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka :ink
tam jest "od do" (zakres sił i kąta) a nie + :)
Ja miałem nowe kółko, nową śrubę, klej i dokręcone 40Nm+117st. (stałem i patrzyłem). I tak urwało po 2 miesiacach.. Teraz stoję u mechanika i się okaże co i jak. Kazałem teraz dokręcić na chama :ink
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

leszek1234 pisze: 14 lut 2024, 11:15 tam jest "od do" (zakres sił i kąta) a nie + :)
Leszek, no właśnie zakres jest podany tylko przy wstępnym przykręceniu, od 19 do 21 Nm, natomiast dalej są dwa właściwe dokręcenia, tam jest znak + :ink Najpierw 107st a potem 113st :ink Jeśli miałeś wcześniej dokręcone jedynie "na raz", to się nie dziwię, że puściło :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Tak to wygląda .... , więc od - do , czy plus ? 🤔
Maćku , dotarłeś do oryginału i wiesz już napewno ? 🤔
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

ale jak porównamy z ePer t-jet BravoII to są te same wartości i jest tylko jeden znak+, pozostałe to zakresy siły i kąta. Wiec to chyba błąd w druku bo zbyt duża zbieżność i tak na logikę. Ale teraz wiem dlaczego serwis przykręcił mi z siłą 40Nm - przeczytali, że 1,9+2,1 i wyszło 4 :lacha Oni tam z kolei mieli + w sile bo kąt zrobili jeden. Kurde, normalne jaja jak można takie niejasności w tak kluczowej sprawie w druku robić panic To jak to ma być w końcu???
Ja przed chwilą odebrałem auto po naprawie, mechanik trochę wygładził czoło wału i dał klej pomiędzy powierzchnie czoła wału i kółka, co mi się nie podoba :pomyśli Twierdzi, że przykręcił tak mocno, że miał poczucie, że jak jeszcze pociągnie to urwie... No zobaczę.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

No właśnie , ciekawe co tam w końcu jest .... 🤔 Tymbardziej , że Bravo 2 zdaje się ma pojedyńcze koło pasowe na kole zębatym wału - wspomaganie jest chyba elektryczne ... 🤔
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

Chłopaki, zerknijcie w PDFkę którą załączyłem dwa posty temu, w niej ostatnia tabelka, kolumna "Value (daNm)" - jest tam ewidentnie podane w taki sposób:
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°

Ta PDFka, to wyciąg bezpośrednio z eLearn, raczej nie podejrzewałbym tam błędu w tak kluczowej kwestii ale z ciekawości sprawdzę jeszcze jak to wygląda w tym samym silniku w Grande Punto, bo eLearn'a do niego też posiadam :ink
zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może + :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze: 14 lut 2024, 14:48 z ciekawości sprawdzę jeszcze jak to wygląda w tym samym silniku w Grande Punto, bo eLearn'a do niego też posiadam :ink
No to z niecierpliwością czekam na porównanie , bo to by był prawdziwy przewrót w temacie :pomysli
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

mwas pisze: 14 lut 2024, 14:48 Chłopaki, zerknijcie w PDFkę którą załączyłem dwa posty temu, w niej ostatnia tabelka, kolumna "Value (daNm)" - jest tam ewidentnie podane w taki sposób:
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°

zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może + :ink
I dlatego właśnie nie było pewności .Skoro potwierdzasz , to temat chyba zamknięty 👍😅 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

No temat jednak nie do końca jest zamknięty... :ink
Sprawdziłem eLearn od GP, ale niestety nie ma tam T-Jet'a :oj Ale jest 1.4 16v no i tam podany jest najpier moment z tolerancją a potem kąt dokręcenie i on również jest podany z tolerancją. Ale, żeby rozwiać wątpliwości, znalazłem w czeluściach mojego dysku eLearn do Bravo :luzak Tutaj już jest T-Jet, no i podane wartości są dokładnie takie, jak pisałem, z tym że... kąt dokręcenia jest również podany z tolerancją, czyli dokładnie tak: 19 Nm ÷ 21 Nm + 107° ÷ 113° :oj I tutaj powstaje pytanie: czy w eLearn do Linei jest błąd, czy w Linea jest wyjątkowa i rzeczywiście w Linei dokręca się na dwa razy ? :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: leszek1234 »

dziwna zbieżność wartości kątów z Bravo, sugerująca jednak błąd dot. Linei

No dobra,widzę, znów wyszło niewyraźnie ale jest tam tylko jeden +
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ