Błędy P0300 P0302 P0303

Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: RoboBat »

Przestawiony rozrząd.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: mwas »

Może być tak, że rozjechały Ci się mapy benzyny i gazowe :oj Temat nie raz poruszany na forum :ink Nic Ci nie da, jak teraz przełączysz się na stałe z gazu na benzynę, sterownik nadal będzie źle podawał paliwo :oj Spróbuj najpierw "zresetować" komputer do ustawień fabrycznych, czyli nic innego, jak odłącz minusową klemę od akumulatora na takie pół godziny :ink Następnie podłącz z powrotem akumulator, przełącz instalację gazową na pracę tylko na benzynie i zobacz jak się auto zachowuje. Jeśli będzie OK, to ewidentnie do regulacji będzie instalacja gazowa. Jeśli dalej będą cyrki, to będziemy szukać dalej :ink A tak swoją drogą: spoko, że wymieniłeś przewody WN, ale z producentem niestety nie trafiłeś :oj BOSCH robi strasznie ch..owe te kable :oj W tym przypadku najlepiej jest albo wysupłać na oryginał, albo ratować się NGK - pozostałe to niestety syf :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
MaciekLLL
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 13 lis 2017, 16:44
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: MaciekLLL »

Próbowałem już sposobu ze zdjęciem klemy z akumulatora. Na wszelki wypadek zdjąłem ją na całą noc, jednak żadnej poprawy. Gazownik mówił mi o rozjechanych mapach i ja sam to widziałem na komputerze. Dawka paliwa nie wzrastała liniowo. Przebieg wygląda mniej więcej tak, że wykres idzie prosto, później dawka paliwa drastycznie spada, a pod koniec przebiegu znowu rośnie (nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć). Tłumaczył on to walniętym czujnikiem podciśnienia.
Nie wiedziałem, co do Boscha, a sprzedawca w sklepie w dodatku mi je polecił...
Niestety sam nie jestem w stanie sprawdzić, czy mam dobrze ustawiony rozrząd. Wymieniony był około 20 tys km temu, ale wszystko było dobrze. Pogorszenie nastąpiło około 2 tys km temu i teraz w sumie auto nie nadaje się do jazdy.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: mwas »

Może być tak, że niestety, ale doszło do przestawienia rozrządu :oj Gdzie robiłeś wymianę ? Robiona była na blokadach czy na "znaczniki" ? Mamy dość specyficzną jednostkę napędową zawierającą tzw wariator i wymianę paska rozrządu według zaleceń producenta powinno się wykonywać na blokadach. Teraz, jeśli coś się przestawiło, to teoretycznie nie trzeba zrzucać całego paska tylko wystarczyłoby za pomocą blokad wykonać jego ponownej regulacji a po wszystkim wykonać procedurę ponownej adaptacji koła fonicznego. Jeśli natomiast okazałoby się, że rozrząd jest poprawnie założony, to pozostają chyba tylko świece i cewka zapłonowa :oj Kiedy wymieniałeś świece ? Może to któraś z nich niedomaga ? :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
MaciekLLL
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 13 lis 2017, 16:44
Przebieg: 180000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: MaciekLLL »

Rozrząd wymieniał mi mechanik, który robi mi samochody od kilku lat. Nie wiem, czy robił to na blokadzie. Przy okazji miałem wtedy też ustawione zawory.
Świece wymieniłem sam około tysiąca kilometrów temu. Później oddałem auto do mechanika w innej sprawie, tzn wymiana przegubu wewnętrznego, bo miałem bicie na całej karoserii podczas jazdy. Wymienił mi wtedy dwa przeguby wewnętrzne, olej w skrzyni biegów i uszczelniacze. Już wtedy miałem błędy wypadającego zapłonu. Mechanik zaczął od sprawdzenia świec, okazało się, że za mocno je dokręciłem i pękła porcelana. On mi wtedy założył nowe NGK. Także świece mają maksymalnie 500 km. Wtedy chwilowo ustał błąd z wypadaniem zapłonu. Jedynie cewka nie była ruszana.

***EDIT***
Już jakiś czas temu autko śmiga jak nowe. Przyczyną były (nie wiem, czy dobrze piszę) regulatory zaworów.
Klemens6
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 31 maja 2023, 17:15
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: Klemens6 »

Witam koledzy mam prośbę czy ktoś z Warszawy lub strony marek mógł by mi pomóc w przeprowadzeniu kalibracji koła fonicznego?
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Błędy P0300 P0302 P0303

Post autor: sta1416 »

U mnie podobnie. Mam ten sam silnik w Doblo. Walczę z błędami wypadania zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Wymiana rozrządu przez poprzedniego mechanika bez blokad, jednak błąd wypadał już wcześniej. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, teraz jeszcze muszę zrobić adaptacje. Jeśli nie to oddam na rozrząd do ASO i zobaczę co będzie.

Update. Do wymiany koło pasowe:
1709548218049.jpg
1709548218059.jpg
1709548218070.jpg
1709548218084.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ