Co może tak świszczeć?

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Co może tak świszczeć?

Post autor: alvaro »

Witam, po ostatnich mrozach jakoś skrobiący, świszczący dźwięk wydaje mi się dobiega z tego elementu.
Co to jest i co się mogło stać?
Dzieje się tak zazwyczaj jak auto jest zimne, jak się zagrzeje to przechodzi.



https://www.dropbox.com/scl/fi/hg2yl5a5 ... zys42&dl=0
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: Motorek4612 »

Pompa wspomagania. Ale dźwięk nie jest jak przy luźnym pasku. Zakładam że olej w układzie masz. Sprawdź czy pasek nie jest luźny .... Jak koła masz skręcone na max to dźwięk się nasila???
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: alvaro »

Motorek4612 pisze: 23 sty 2024, 13:12 Pompa wspomagania. Ale dźwięk nie jest jak przy luźnym pasku. Zakładam że olej w układzie masz. Sprawdź czy pasek nie jest luźny .... Jak koła masz skręcone na max to dźwięk się nasila???
Dokładnie, przy skręconych kołach dźwięk się nasila. Pasek sprawdzałem jako amator ale nie czuje tam zbytniego luzu.
To jest ta sama pompa co się wymienia razem z rozrządem bo miałem wymieniany jakoś niecały rok temu.
Olej jest trochę śmierdzący ale jest.
Cała pompa do wymiany czy da się ten sam simeringu wymienić?
Wyjechałem na kanał jest lekki wyciek spod simeringu na kole pasowym.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: Motorek4612 »

Wyciek w tych pompach to standard w pewnym wieku. Pytanie czy kapie olej czy się poci. Pasek u ciebie chyba jest napinany normalnie śrubą ale niech mnie jeszcze chłopaki poprawią . Naciągnij pasek i objawy piszczenia powinny ustąpić. Lub wymień na nowy...
Ostatnio zmieniony 23 sty 2024, 18:46 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: Motorek4612 »

Pompa wspomagania jest osobno przykręcona do bloku.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: alvaro »

Motorek4612 pisze: 23 sty 2024, 14:58 Wyciek w tych pompach to standard w pewnym wieku. Pytanie czy kapie olej czy się poci. Pasek u ciebie chyba jest napinany normalnie śrubą ale niech mnie jeszcze chłopaki poprawią . Naciągnij pasek i objawy piszczenia powinny ustąpić. Lub wymień na nowy...
Nie kapie, tak się poci. Olej chyba nie był w ogóle wymieniany, pamiętam że wymieniałem w skrzyni i hamulcowy + sprzęgło.
Gdzieś znalazłem że pasek jest prawidłowo napięty jak się go nie da obrócić dalej jak 90 stopni, w takim razie mój jest słabo napięty.
Rozumiem że muszę popuścić pompę tą śruba zaznaczoną na zielono (jest tylko jedna?), a potem napiąć tą śruba czerwoną?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: Motorek4612 »

Dokładnie tak. Olej od wspomagania powinien być klarowny czerwony . Bez żadnych dziwnych zapachów. Do wymiany nadaje się olej od skrzyni automatycznej np dextrone II lub III
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5147
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: smak56 »

Uważaj na nowy płyn. Przeczytaj viewtopic.php?t=4674
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: alvaro »

Ok, kumam jedną śrubę popuszczam a drugą dokręcam żeby napiąć. A jak wygląda wymiana całej pompy, ewentualnie samego płynu? Trzeba jakoś odpowietrzać? Znalazłem na forum temat w którym kolega rozebrał pompę i wymienił sam uszczelniacz... Tylko znając życie musiałbym zamówić jakaś używkę i się bawić że starą... Ktoś wie jaki to uszczelniacz i jak go dobrać?
Ewentualnie z jakiej firmy byście polecali nową pompę?

Taki płyn może być?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: Motorek4612 »

alvaro pisze: 24 sty 2024, 16:29

Taki płyn może być?
Nada się.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: zibi186 »

Poczekaj , jeśli się nie mylę tam przychodzi pasek typu stretch - nie ma regulacji naciągu ...
Poza tym zbyt duży naciąg może źle wpłynąć na nasze podwójne koło pasowe na wale .... Raczej nic bym tam nie kombinował z naciągiem ...🤔 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: alvaro »

zibi186 pisze: 24 sty 2024, 21:06 Poczekaj , jeśli się nie mylę tam przychodzi pasek typu stretch - nie ma regulacji naciągu ...
Poza tym zbyt duży naciąg może źle wpłynąć na nasze podwójne koło pasowe na wale .... Raczej nic bym tam nie kombinował z naciągiem ...🤔 Pozdrawiam 😊
Taki mam pasek, wymieniany przy rozrządzie więc rok temu.
Bosch 3PK915
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: Motorek4612 »

zibi186 pisze: 24 sty 2024, 21:06 Poczekaj , jeśli się nie mylę tam przychodzi pasek typu stretch - nie ma regulacji naciągu ...
Wszystko się zgadza Zibi. Jest tak jak piszesz przy T-jet. A tu kolega ma zwykłe 8V,i tu jest naciąg mechaniczny śrubą.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: zibi186 »

Faktycznie , nie poświęciłem należytej uwagi 👍😅 Dzięki za sprostowanie . Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Co może tak świszczeć?

Post autor: alvaro »

Olej podmieniony, będę obserwował wyciek z pompy czy się nie powiększa.

Jest jakiś manual jak taką pompę wymienić?
ODPOWIEDZ