Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Dzięęęki;) chyba go przykryje szmatą i pojadę w trasę 25letnia fiesta która zawsze działa ale pół gratów zostanie...;p
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
A może poprostu masz dużo wody w banku? I jak auto stało to cała woda ładnie się zebrała na dnie zbiornika... Często jeździsz z niskim stanem paliwa? Były mrozy u ciebie? Jeśli tak to masz rozwiązanie.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Hmm, być może...tylko czy -2 to już zrobilo swoje... ale mogło się tak zrobić przy 3/4 baku ...? (zwykle utrzymuje 1/2 nigdy nie dochodzi to rezerwy staram się dolać raz poraz. A auto jeździ na gazie.)
Choć wydaje mi się że z odpowietrznika a leciało paliwo o " zacnej woni". Ale zazwyczaj praktyka pokazuje, że nie można nic wykluczać...
Choć wydaje mi się że z odpowietrznika a leciało paliwo o " zacnej woni". Ale zazwyczaj praktyka pokazuje, że nie można nic wykluczać...
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Podobny przypadek : choć jak dla mnie dziwne...
Auto stało 3,5 miesiaca
Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1,4 16v
Temat postu: Re: ( Fiat Grande Punto ) rozrusznik bardzo słabo 'kręci', Kropek nie odpala, nowy aku
winowajca znaleziony - alternator stanął na dębowo.
.....
Ja:
Może być coś na rzeczy bo popisuje, a 2 że po pokręceniu go, czuje trochę dziwny zapach (gumy ?) a też by tłumaczyło to że wolniej kręci jakby z oporem...
Auto stało 3,5 miesiaca
Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1,4 16v
Temat postu: Re: ( Fiat Grande Punto ) rozrusznik bardzo słabo 'kręci', Kropek nie odpala, nowy aku
winowajca znaleziony - alternator stanął na dębowo.
.....
Ja:
Może być coś na rzeczy bo popisuje, a 2 że po pokręceniu go, czuje trochę dziwny zapach (gumy ?) a też by tłumaczyło to że wolniej kręci jakby z oporem...
Ostatnio zmieniony 30 gru 2020, 20:03 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
ściąg pasek i próbuj odpalić
Pozdrawiam wszystkich
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Poświąteczna diagnoza zrobiona:
Sprawdziłem najpierw Mes błędy pozostały po moim odpinaniu mapa i czuj temp. I wykrył ze pokazuje temp.80C powietrze oleju 120c. ( Chyba nie ma tak być ale kit -i tak nie odpalił)
Wypiąłem czujnik i tak samo.
Poszedłem za pierwotnym tokiem rozumowania że coś stawia opór - zdjąłem pasek i od razu - odpalił aptek ma złamana obudodowę i się w ogóle nie obraca.
Też najlepsze jak to wyjąć.....
Ps. Te temp powietrza i oleju to raczej nie powinny mieć takich wartości?
Sprawdziłem najpierw Mes błędy pozostały po moim odpinaniu mapa i czuj temp. I wykrył ze pokazuje temp.80C powietrze oleju 120c. ( Chyba nie ma tak być ale kit -i tak nie odpalił)
Wypiąłem czujnik i tak samo.
Poszedłem za pierwotnym tokiem rozumowania że coś stawia opór - zdjąłem pasek i od razu - odpalił aptek ma złamana obudodowę i się w ogóle nie obraca.
Też najlepsze jak to wyjąć.....
Ps. Te temp powietrza i oleju to raczej nie powinny mieć takich wartości?
Ostatnio zmieniony 04 lip 2023, 9:26 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Jeśli sam chcesz go wykręcać , to kanał by się przydał . . . Niestety umiejscowienie nie jest zbyt " szczęśliwe . Dwie dolne śruby jeszcze ok , ale ta jedna pomiędzy altkiem a kompresorem . . . Nie widać , trzeba namacać . Mała grzechotka , klucz nasadowy - jeśli dobrze pamiętam 13 . Duuuzo cierpliwości kręcić górną śrubę możesz i od góry i od dołu - wedle uznania . Altek wychodzi do dołu .Powodzenia !!
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Kanał jest ale są braki w narzędziach . Tym co mam nie mogę odkręcić, przewodów +- .... Tam jest jeszcze rurka od klimy która blokuje miejsce którym możnaby go wyjąć...:/
Dziwne to wszystko mam oslone alternatora a i tak się uwalił....
Zastanawiam się czy kupić nówkę czy jakiegoś regenerata... Nowy Marelli 333zl
Dziwne to wszystko mam oslone alternatora a i tak się uwalił....
Zastanawiam się czy kupić nówkę czy jakiegoś regenerata... Nowy Marelli 333zl
Ostatnio zmieniony 02 sty 2021, 17:15 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Różne są opinie na temat pękania obudowy w alternatorach fiata . Jedna z nich mówi o zbyt ciasno nawiniętych uzwojeniach na stojanie i efekcie " puchnięcia " aluminium . Moim zdaniem jest to ewidentnie po macoszemu potraktowane przez firmę , albo . . . Celowa zagrywka moja pierwsza obudowa padła po 70 tys . Wymieniłem alternator na nowy i jeżdżę na nim do dziś , więc trudno przewidzieć . Co do demontażu , trzeba rurki od klimy uwolnić ze wsporników i delikatnie odgiąć . Chyba nie ma innej metody . W 2014 r zapłaciłem za nówkę 490zl . Pozdrawiam
P.S.
Myślę , że powinieneś rozważyć - czy chcesz coś sam robić przy aucie , czy płacić za usługę . Jeśli wybierzesz pierwszą opcję , to zakup jakiegoś podstawowego zestawu narzędzi i tak wydaje się nieunikniony . Wybór należy do Ciebie
P.S.
Myślę , że powinieneś rozważyć - czy chcesz coś sam robić przy aucie , czy płacić za usługę . Jeśli wybierzesz pierwszą opcję , to zakup jakiegoś podstawowego zestawu narzędzi i tak wydaje się nieunikniony . Wybór należy do Ciebie
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
Co mogę to robię sam, czyli na co mi wiedza pozwala i narzędzia- mam takie doświadczenie że na samym końcu zazwyczaj brak jakiegoś czegoś lub to co masz a co dotychczas starczało jest zbyt słabe czy dojść do końca roboty.
Mam od niedawna garaż i kanał także podstawowe tematy narzędziowe rozbuduje...bo wcześniej pod blokiem słabo się cokolwiek robiło.
A co do fiata mam jedno przemyślenie ,że nie uczy się na błędach ... Robiliśmy łamiące się alternatory.?.. Róbmy je dalej w kolejnych modelach. Poco ulepszać.
Ażby się prosiło by tam siedział kompresor zamiast altka.
Mam od niedawna garaż i kanał także podstawowe tematy narzędziowe rozbuduje...bo wcześniej pod blokiem słabo się cokolwiek robiło.
A co do fiata mam jedno przemyślenie ,że nie uczy się na błędach ... Robiliśmy łamiące się alternatory.?.. Róbmy je dalej w kolejnych modelach. Poco ulepszać.
Ażby się prosiło by tam siedział kompresor zamiast altka.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Kręci słabo nie zapala.wczesniej wszystko od strzała.
aktualizacja: zrobiłem ten alternator ale nie było to warte 150zł:P trzebabyło odkrecić wężyki od wspomagania bez tego ani rusz.
Najgorsze jest to, że kluczem na przedłużkach elastycznych małą grzechotką i ruszyć tę śrubę jeszcze zalepioną naten niebieski klej do gwintu łatwo nie było....
Mam wrażenie że jak ktoś mówi że 150zł to jeszcze nie wie co go czeka:D haha ostatecznie kupiłem wtedy jakiś odnowiony fabrycznie z tej firmy AS. chodzi już 30 k i żyje:)
Najgorsze jest to, że kluczem na przedłużkach elastycznych małą grzechotką i ruszyć tę śrubę jeszcze zalepioną naten niebieski klej do gwintu łatwo nie było....
Mam wrażenie że jak ktoś mówi że 150zł to jeszcze nie wie co go czeka:D haha ostatecznie kupiłem wtedy jakiś odnowiony fabrycznie z tej firmy AS. chodzi już 30 k i żyje:)