szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
-
- klubowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
W GP z tym samym silnikiem i objawach szarpania na wolnych obrotach (77 KM) procedura "czyszczenia" przepustnicy wygląda tak: Wybierasz pustą i spokojną drogę o małym ruchu, dajesz drugi bieg i zmuszasz samochód, aby bez dodawania gazu przejechał ze 2 kilometry (najpierw może ostro szarpać). Jak bez szarpania zacznie już jechać na dwójce, możesz dać trójkę i dalej przegonić go kolejne 2 km; możesz też potem zmusić go do podjeżdżania pod górkę bez dodawania gazu. Procedura sprawdzona w praktyce.
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
Witam od jakiegoś czasu mam problem z wyskakującym błędem check,auto traci moc,po ponownym odpaleniu zazwyczaj kontrolka gaśnie i znów jest wszystko ok.Kod błędu po odczytaniu można interpretować jako potencjometr-pedał gazu,lub przepustnica.Wymieniłem pedał gazu na nowy i kupiłem używaną oryginalną przepustnice z Fiata tipo t-jet ta sama co w Linei.Chciałem zapytać czy przy podmianie przepustnic trzeba tą nową adaptować?Oczywiście przepustnica w linei była czyszczona,wydaje mi się że przepustnica się zawiesza, ale to tylko moje przypuszczenia.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
Z tego co wiem, to po wymianie przpeustnicy powinno się wykonac jej adaptację
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
mój błąd to PO221 niestety po wyminie pedału gazu dalej wyskakuje,auto ma moc do 2400 obr potem koniec, wskazówka obrotomierza idzie do góry a auto nie przyspiesza,przeczyściłem przepustnice ale bałem się odłączyć wtyczke od niej,czy po odłączeniu nic se nie stanie? może coś z instalacją pedał-przepustnica,może gdzieś wilgoć ,coś się przeciera,nie wiem co dalej robić,może jakiś sugestie? po skasiwaniu błędu auto jedzie normalnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
Masz możliwość podpięcia się pod komputer i odczytania tego błędu w Multieciscan'ie ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
Licho, może MES coś więcej by powiedział...
Odnośnie przpustnicy - spokojnie możesz ją rozłączyć, nic sie nie stanie
Jeśli pedał gazu jest sprawny a błędy nadal wskazują na niego, to sprawdź wiązkę "po drodze". Pedał gazu połączony jest ze sterownikiem silnika, który umieszczony jest na grodzi silnika - jak otworzysz maskę, to centralnie przed tobą, na samej górze, takie dwie duże wtyczki Ale po drodze przechodzi jeszcze przez ścianę grodziową i najpiew idzie do centralki z bezpiecznikami, potem z niej dopiero do lewej, dużej wtyczki na sterowniku silnika, czyli tam na górze ścany gordziowej Na chemacie sytuacyjnym wygląda to tak: Na czerwono zaznaczyłem miejsca, gdzie są wtyczki, czyli tam, gdzie wilgoć coś pogła zadziałać A tutaj konkretne połączenia elektryczne pedału przyśpieszenia z modułem sterowania silnikiem, oznaczonym jako M010: I teraz oznaczenia kolorów przewodów:
LG - niebiesko-żółty
HV - Szaro-zielony
NV - Czarno-zielony
LR - Niebiesko-czerwony
HR - Szaro-czerwony
NZ - Czarno-filetowy
Może warto porozpinać poszczególne wtyczki i sprawdzić, czy coś tam w środku nie pośniedziało
Jeśli chcesz, to mogę podesłać Ci pełny schemat elektryczny wraz z opisem po angielsku, ale nie wiem, czy chcesz się przedzierać przez ten cały materiał, bo w tej sekcji, oprócz pedału przyśpieszenia opisany jest cały system sterowania silnikiem
Odnośnie przpustnicy - spokojnie możesz ją rozłączyć, nic sie nie stanie
Jeśli pedał gazu jest sprawny a błędy nadal wskazują na niego, to sprawdź wiązkę "po drodze". Pedał gazu połączony jest ze sterownikiem silnika, który umieszczony jest na grodzi silnika - jak otworzysz maskę, to centralnie przed tobą, na samej górze, takie dwie duże wtyczki Ale po drodze przechodzi jeszcze przez ścianę grodziową i najpiew idzie do centralki z bezpiecznikami, potem z niej dopiero do lewej, dużej wtyczki na sterowniku silnika, czyli tam na górze ścany gordziowej Na chemacie sytuacyjnym wygląda to tak: Na czerwono zaznaczyłem miejsca, gdzie są wtyczki, czyli tam, gdzie wilgoć coś pogła zadziałać A tutaj konkretne połączenia elektryczne pedału przyśpieszenia z modułem sterowania silnikiem, oznaczonym jako M010: I teraz oznaczenia kolorów przewodów:
LG - niebiesko-żółty
HV - Szaro-zielony
NV - Czarno-zielony
LR - Niebiesko-czerwony
HR - Szaro-czerwony
NZ - Czarno-filetowy
Może warto porozpinać poszczególne wtyczki i sprawdzić, czy coś tam w środku nie pośniedziało
Jeśli chcesz, to mogę podesłać Ci pełny schemat elektryczny wraz z opisem po angielsku, ale nie wiem, czy chcesz się przedzierać przez ten cały materiał, bo w tej sekcji, oprócz pedału przyśpieszenia opisany jest cały system sterowania silnikiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
bardzo dziękuję o takie coś mi chodziło,przejże te wtyczki i kable,jeszcze raz dzieki
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
Czy brak płynności zmiany biegów w sensie lekkie kangury przy zmianie biegów 1-3 to również kwestia brudnej przepustnicy? Towarzyszy temu klikanie skrzyni (C635). Półosie/przeguby ok. Do wymiany kwalifikuje się wysprzęglik - tyle ustaliłem. A może one tak mają?
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: szarpanie przy puszczniu nogi z gazu i jazdy w korku na jałowym
generalnie nie- chyba adaptacja przepustnicy by pomogła. Ojciec teraz nim jeździ i mówi ze miewa czasem te czkawki. ale jeszcze zapytam..
wymieniałem oba czujniki w dolocie. nic nie czyscilem oprócz odm . moze sie ten potencjometr przepustnicy chrzani. Jak czytałem ogólnie artukuły w gazetach i necie to pisali że sie psuja przepustnice - (potencjometr przepustnicy)
wymieniałem oba czujniki w dolocie. nic nie czyscilem oprócz odm . moze sie ten potencjometr przepustnicy chrzani. Jak czytałem ogólnie artukuły w gazetach i necie to pisali że sie psuja przepustnice - (potencjometr przepustnicy)