U mnie przy próbie połączenia z klimatyzacją wyświetla się , " Niezgodny kod ISO " . Mam okrojoną wersję programu , może dlatego . Albo chiński ELM 327mwas pisze: ↑09 lip 2021, 21:17 Do klimatyzacji nie potrzebujesz adaptera natomiast do ABS potrzebny jest adapter nr 1 w kolorze ZIELONYM Z resztą Multiecuscan wyświetla tą informację przy próbie połączenia
MES_ABS.png
I jeszcze taki "PRO TIP" W Multiecuscan, jeśli chcemy przetestować jakieś funkcje nie będąc podłączonym do auta, wystarczy trzymać wciśnięty przycisk CTRL na klawiaturze i kliknąć na opcję "POŁĄCZ" w programie Wejdzie on wtedy w tryb symulacji a jeśli do połączenia będzie potrzebny jakiś adapter, to również wyświetli taką informację
Interfejs diagnostyczny
-
- klubowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
- Przebieg: 216000
- Silnik: 1.4 16v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Niezgodność ISO oznacza tyle że Twoje auto spodziewa się zobaczyć inny moduł o innym numerze niż masz. Prawdopodobnie ktoś podmieniał go (awaria, upgrade) i nie "powiedział" Linie że jej zrobił podmiankę. Podzespół działa ale numery się nie zgadzają, stąd błąd.
Koledzy, z racji że z mwasem przegryzamy się przez meandry oryginalnych i prawie irgynalnych softów i interfejsów, pozwolę sobie napisać tak: dla spokojnej głowy i nie tracenia czasu tylko oryginalny MES i interfejs od Viakena.
Przez długi czas jechałem na interfejsie (elm 337) z allegro za 20 pln (jakąś używka) i naszym forumowym skrackowanym MESie. Elm 327 oczywiście zaraz po otrzymaniu upgradowalem przez wycięcie tego słynnego opornika na canie. Na tym zestawie robiłem większość rzeczy ale... NIE mogłem połączyć się z przekaźnikami od zaworów pompy abs. Co gorsza, mes podawał mi błędne dane na temat kalibracji czujnika skrętu koła kierownicy i przyspieszenia (te od ESP), kiedy w ogóle nie wykonywał tej procedury!
Dopiero dzięki mwasowi i jego wsparciu sprzętowemu i merytortcznemu doszliśmy do wniosku że to wina mojego interfejsu. Nie wnikamy co dokładnie jest nie tak, ale viakenowski elm w połączeniu z zarejestrowanym mesem obnażył wszystkie niedoskonałości.
Obaj używamy MES w wersji wyższej niż 4.0. Dla jasności nie mówię że da się wszystko zrobić, bo ten MES czasem też się poddaje (jak mówił mwas: jednemu koledze nie wykonał procedury kalibracji koła fonicznego), ale o niebo łatwiej jest pracować na (droższych) ale oryginałach.
Koledzy, z racji że z mwasem przegryzamy się przez meandry oryginalnych i prawie irgynalnych softów i interfejsów, pozwolę sobie napisać tak: dla spokojnej głowy i nie tracenia czasu tylko oryginalny MES i interfejs od Viakena.
Przez długi czas jechałem na interfejsie (elm 337) z allegro za 20 pln (jakąś używka) i naszym forumowym skrackowanym MESie. Elm 327 oczywiście zaraz po otrzymaniu upgradowalem przez wycięcie tego słynnego opornika na canie. Na tym zestawie robiłem większość rzeczy ale... NIE mogłem połączyć się z przekaźnikami od zaworów pompy abs. Co gorsza, mes podawał mi błędne dane na temat kalibracji czujnika skrętu koła kierownicy i przyspieszenia (te od ESP), kiedy w ogóle nie wykonywał tej procedury!
Dopiero dzięki mwasowi i jego wsparciu sprzętowemu i merytortcznemu doszliśmy do wniosku że to wina mojego interfejsu. Nie wnikamy co dokładnie jest nie tak, ale viakenowski elm w połączeniu z zarejestrowanym mesem obnażył wszystkie niedoskonałości.
Obaj używamy MES w wersji wyższej niż 4.0. Dla jasności nie mówię że da się wszystko zrobić, bo ten MES czasem też się poddaje (jak mówił mwas: jednemu koledze nie wykonał procedury kalibracji koła fonicznego), ale o niebo łatwiej jest pracować na (droższych) ale oryginałach.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
- klubowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Ja na przykład nie mogę otworzyć tej strony- pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień. Jak mogę nabyć odpowiednie uprawnienia?mwas pisze: ↑09 mar 2021, 21:05 Odnośnie przydatnych aplikacji - wszystkie dobroci znajdują się TU -> viewtopic.php?f=92&t=4576
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Więcej postów, jak napisane w regulaminie od 30 chyba masz pełny dostępDarcolo pisze: ↑12 gru 2021, 20:14Ja na przykład nie mogę otworzyć tej strony- pojawia się komunikat, że nie mam uprawnień. Jak mogę nabyć odpowiednie uprawnienia?mwas pisze: ↑09 mar 2021, 21:05 Odnośnie przydatnych aplikacji - wszystkie dobroci znajdują się TU -> viewtopic.php?f=92&t=4576
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Jestem zielony w temacie ,chciałbym kupić jakiś interfejs diagnostyczny,pół roku temu zapaliła mi się lampka check engine- po odczytaniu,potencjometr przyspieszenia gazu,znów się teraz zapaliła chciałbym sam kasować te błedy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
pogromcaslaskiej, masz tutaj cały wątek na ten temat Z mojej strony mogę podpowiedzieć - omijaj szerokim łukiem wszystko, co test na BLUETOOTH bo to niestety nie chce poprawnie działać. Jeśli chcesz mieć spokój i pewność, że będzie działać jak należy, to polecam VIAKENa, np TU -> https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-f ... -2014.html Niestety z tego co widzę, to cenowo poszło w górę Jakbyś szukał na Allegro, to hasło ELM 327, ale niestety nie dam gwarancji, że to co znajdziesz będzie funkcjonowało poprawnie Spotkałem się już z kilkoma sztukami, które albo w ogóle miały problem z zainstalowaniem się w Windows (Chińczycy użyli jakichś podrabianych układów i sterownik podczas instalacji wrzeszczał, że coś jest nie tak, mam z resztą taki interfejs w domu), albo nie chciały się połączyć z samochodem, albo np. łączyły się, ale miały dobitne problemy w komunikacji i nie chciały obsługiwać wszystkich funkcji Z VIAKENem nie mam kompletnie żadnych problemów
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
@ pogromcaslaskiej, jakby co to mam do sprzedania oryginalny kabel Viakena w idealnym stanie, użyty kilka razy oraz oryginalny interfejs do instalacji gazowej STAG użyta 2 razy.
Jak co to zapraszam na PW
Jak co to zapraszam na PW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Tomku nikt na razie się nie zgłosił czyli biorę dla Ciebie kabelki na zlot
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Używany ten sam kabel i nie mogę się połączyć z zakładka przeglądy. Z ECU silnika łączy się. Kasowałem rok temu ale nie pamiętam czy coś trzeba zmieniać w ustawieniach. Używam też autocoma z 2020r i linea to jedyne auto w którym nie mogę skasować kontroli wymiany oleju. Jest tylko dla silnika z DPF.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
Jaki masz dokładnie kabel i jak ustawione połączenie w MESie ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
Mam dwa elm327 jeden bt i drugi po kablu. Jeszcze w tamtym roku działo a teraz nie mogę. Próbowałem różnych połączeń. Dziwne że z ECU się łączy. Jak powinno być ustawione połączenie?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny
Jak powinno być ustawione połączenie zależy od interfejsu, jaki posiadasz. Ten na BT z miejsca sobie daruj, bo z doświadczenia wiem, że nic dobrego z tego nie będzie. Ten na "kabelku" jaki masz, pewnie trzeba ustawić w programie odpowiednie nastawy prędkości portu, jaki on emuluje ale nie jestem teraz w stanie podać konkretów, bo nie wiem co dokładnie posiadasz. Właśnie dlatego zalecamy używanie kabli w miarę "markowych" typu VIAKEN, bo z tymi od "chińczyka" nigdy nic niewiadomo jak to zadziała i czy w ogóle zadziała
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Interfejs diagnostyczny
witam Panów:)
czy ktoś może wie czy połączę się Vgate obd bluetooh z MES? viaken mi gdzie zaginął w firmie:(((
chciałem zrobić adaprację przepustnicy
czy ktoś może wie czy połączę się Vgate obd bluetooh z MES? viaken mi gdzie zaginął w firmie:(((
chciałem zrobić adaprację przepustnicy