[ M ] Uszczelnienie dekla skrzyni biegów
- ciarap
- klubowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
- Przebieg: 155000
- Silnik: 1.3 Multijet 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
[ M ] Uszczelnienie dekla skrzyni biegów
Podczas wymiany kółek na letnie zauważyłem wyciek oleju ze skrzyni,
dokręciłem śruby o ok 1/4 obrotu ale nadal ciekło więc zabrałem się za uszczelnienie.
Do naprawy potrzebne: klucz 10 i 13, imbus 10, 12, klucz do kół, lewarek, bańka na zużyty olej, nowy olej (2l), kawałek klingerytu do wycięcia uszczelki, lejek i wężyk.
Podnosimy auto i odkręcamy lewe koło, podkładamy bańkę na zużyty olej i odkręcamy korek spustu (imbus 10), obniżamy samochód na lewarku tak nisko jak się da (można podstawić jakiś klocek) później podnosimy z drugiej strony (od pasażera) tak aby skrzynia była przechylona i cały olej się wylał. odkręcamy dekiel 6 śrub (5 na klucz 13, 1 na klucz 10).
Stare uszczelnienie czyścimy, miejsca przylegania uszczelki odtłuszczamy, z klingerytu wycinamy uszczelkę, smarujemy uszczelniaczem i przykręcamy śruby (nie zapominając o korku), lewarkami kręcimy i wracamy autem do pozycji normalnej (w poziomie) odkręcamy korek wlewu (imbus 12) łączymy wężyk z lejkiem i wlewamy olej (weszło 1,8l), zakręcamy korek, przykręcamy koło i gotowe. Już nic nie cieknie
Poniżej parę fotek.
dokręciłem śruby o ok 1/4 obrotu ale nadal ciekło więc zabrałem się za uszczelnienie.
Do naprawy potrzebne: klucz 10 i 13, imbus 10, 12, klucz do kół, lewarek, bańka na zużyty olej, nowy olej (2l), kawałek klingerytu do wycięcia uszczelki, lejek i wężyk.
Podnosimy auto i odkręcamy lewe koło, podkładamy bańkę na zużyty olej i odkręcamy korek spustu (imbus 10), obniżamy samochód na lewarku tak nisko jak się da (można podstawić jakiś klocek) później podnosimy z drugiej strony (od pasażera) tak aby skrzynia była przechylona i cały olej się wylał. odkręcamy dekiel 6 śrub (5 na klucz 13, 1 na klucz 10).
Stare uszczelnienie czyścimy, miejsca przylegania uszczelki odtłuszczamy, z klingerytu wycinamy uszczelkę, smarujemy uszczelniaczem i przykręcamy śruby (nie zapominając o korku), lewarkami kręcimy i wracamy autem do pozycji normalnej (w poziomie) odkręcamy korek wlewu (imbus 12) łączymy wężyk z lejkiem i wlewamy olej (weszło 1,8l), zakręcamy korek, przykręcamy koło i gotowe. Już nic nie cieknie
Poniżej parę fotek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2012, 9:44 przez ciarap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Uszczelnienie dekla skrzyni biegów
To wiem ale gdzieś w jakimś sklepie można dostać żeby nie płacić za wysyłkę? Mają takie rzeczy w motoryzacyjnych?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: [ M ] Uszczelnienie dekla skrzyni biegów
Fabrycznie Tutela Car Technyx 75w85 GL - 2 litry
smak56
* * * *
* * * *
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [ M ] Uszczelnienie dekla skrzyni biegów
A mi w katalogach wyszukali i zakupiłem syntetyk, ale o oznaczeniach 75w 90 oczywiście API GL4