Tuning tylnych lamp
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Tuning tylnych lamp
Efekt końcowy (pomijam już fakt homologacji)
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3811
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 627 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Tuning tylnych lamp
Widziałem ten filmik. Fajne. Jeżeli zostawisz miejsce na odblaski. Powinno być ok.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Też widziałem i koleś robi naprawdę fajne rzeczy z lampami
Tak obok głównego tematu (najwyżej Admini mnie zbesztaja ), zastanawia mnie sama idea homologacji. Ja rozumiem: normy, brak udziwnień, powstrzymanie zapędów domorosłych tunerów, i.t.p, ale od jakiegoś czasu tak sobie myślę "po co to komu?"
Mianowicie:
- lata temu kierunkowskaz miał sygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu światłem pulsujacym. Jak się dziś okazuje "choinka" w postaci sekwencyjnego załączania ledow zapoczatkowana przez Audi spełnia te wymogi;
- światła "stop". Kiedyś- wyłącznie światło ciągłe o barwie czerwonej. Dziś - nagle hamowanie sygnalizowane jest migotaniem;
- tzw. : "poddupniki" albo "Smart belt" - proszenie się o kalectwo w razie wypadku, a homologacja jest;
- o podświetlanych grillach i logach/emblematach nie wspomne
Patrząc na to wszystko, ciekawi mnie kiedy neony pod autem będą legalne :D.
No i wracając do tematu tuningu lamp - wychodzi na to że lampa porządnie zrobiona, spełniająca swoje funkcje traci homologacje bo nikt z nas nie wyłoży grubej kasy na nadanie homo. A że kilka lat później fabryka zmodyfikuje ja tak samo tylko zapłaci za legalizację, to już będzie można śmigać
Tak obok głównego tematu (najwyżej Admini mnie zbesztaja ), zastanawia mnie sama idea homologacji. Ja rozumiem: normy, brak udziwnień, powstrzymanie zapędów domorosłych tunerów, i.t.p, ale od jakiegoś czasu tak sobie myślę "po co to komu?"
Mianowicie:
- lata temu kierunkowskaz miał sygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu światłem pulsujacym. Jak się dziś okazuje "choinka" w postaci sekwencyjnego załączania ledow zapoczatkowana przez Audi spełnia te wymogi;
- światła "stop". Kiedyś- wyłącznie światło ciągłe o barwie czerwonej. Dziś - nagle hamowanie sygnalizowane jest migotaniem;
- tzw. : "poddupniki" albo "Smart belt" - proszenie się o kalectwo w razie wypadku, a homologacja jest;
- o podświetlanych grillach i logach/emblematach nie wspomne
Patrząc na to wszystko, ciekawi mnie kiedy neony pod autem będą legalne :D.
No i wracając do tematu tuningu lamp - wychodzi na to że lampa porządnie zrobiona, spełniająca swoje funkcje traci homologacje bo nikt z nas nie wyłoży grubej kasy na nadanie homo. A że kilka lat później fabryka zmodyfikuje ja tak samo tylko zapłaci za legalizację, to już będzie można śmigać
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
- klubowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 cze 2021, 18:17
- Przebieg: 216000
- Silnik: 1.4 16v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Zgadzam się z karollino . Poza tym jak dla mnie niszczenie lamp dla tego wątpliwego efektu jest nie zrozumiała . Ale to tylko moje zdanie . Oczywiście jak się komuś to podoba , niech robi .
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Kuzynowi chodziło chyba o to że mamy precedens, pierwsze źródło światła LED kompatybilne z reflektorem. Z tego co już było na forum poruszane, to homo jest udzielana dla reflektora z konkretnym źródłem światła (żarnik, wyładowcza,, dioda). A w tym artykule, Osram jako pierwszy uzyskał możliwość legalnego stosowania źródeł Led zamiast żarowych w oprawach H7, bez utraty homo.
Ciekawe jak im pójdzie dalej
Ciekawe jak im pójdzie dalej
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Chodziło właśnie o homologacje. LEDY są fajne, ładnie świecą, długo żyją, nie obciążają instalacji i każdy je chce mieć. Jeden zrobi modyfikacje z głową, a kto inny z dupy. Zamiast ścigać szarą strefę, lepiej wpuścić do niej wielkich graczy i zalegalizować temat.
Jeśli urzędy cywilizowanych krajów (to nie my) zaczynają "luzować obostrzenia", to prędzej czy później dopuszczą po prostu LEDowy zamiennik żarówki H4 H7 P21 itd. do każdej lampy.
Jeśli urzędy cywilizowanych krajów (to nie my) zaczynają "luzować obostrzenia", to prędzej czy później dopuszczą po prostu LEDowy zamiennik żarówki H4 H7 P21 itd. do każdej lampy.
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Kuzyn nie wiem skąd wziąłeś informację o "cywilizowanych krajach" skoro w artykule masz wzmanie wyłącznie o rynku niemieckim. Jak widzisz, jest to bardzo powolny proces bo dopuścili stosowanie retrofitow w zaledwie kilku modelach. Pewnie z biegiem czasu będą rozszerzać paletę modeli, ale nie wiem z jakiego powodu u nas miałoby się to nie przyjąć.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Małe OT, niech mi admini wybaczą, Niemcy są bardziej cywilizowane od PL i to chyba jeszcze długo się nie zmieni patrząc na obecną sytuację .skąd wziąłeś informację o "cywilizowanych krajach" skoro w artykule masz wzmanie wyłącznie o rynku niemieckim.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Tuning tylnych lamp
Och, no tak - biegamy z maczugami i żyjemy w jaskiniach... Panowie, ciągnięcie w politykę a ja pytam o merytoryke. Gdzie te kraje (w liczbie mnogiej) jak w artykule mamy tylko Niemcy?
Nie wiem czy retrofity tak szybko się zalegalizują w całej UE bo mimo wszystko niektórzy prowadzą własne polityki transportowe. Wezcie za przykład wprowadzony we Francji i Belgii zakaz spania w busach (tak skrotowo to ujmę, bo chodziło głównie o busiarzy ze wschodu). Mimo upływu czasu ten zakaz obowiązuje jedynie w tych krajach i mimo wprowadzenia go pod hasłem "podniesienia bezpieczeństwa transportu" (czyli to na czym Bruksela ma hopla) to inne cywilizacje nie wprowadziły go do tej pory.
Nie wiem czy retrofity tak szybko się zalegalizują w całej UE bo mimo wszystko niektórzy prowadzą własne polityki transportowe. Wezcie za przykład wprowadzony we Francji i Belgii zakaz spania w busach (tak skrotowo to ujmę, bo chodziło głównie o busiarzy ze wschodu). Mimo upływu czasu ten zakaz obowiązuje jedynie w tych krajach i mimo wprowadzenia go pod hasłem "podniesienia bezpieczeństwa transportu" (czyli to na czym Bruksela ma hopla) to inne cywilizacje nie wprowadziły go do tej pory.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat