Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

Tak jak napisałeś, sprawdziłem napięcie na nogach prądowych przekaźników T 9 i T 10. . Po zmierzeniu napięcia akumulatora (12,08 V), zmierzyłem napięcie na nodze 30 przekaźnika T 9 (takie jak aku), na nodze 87 - 9,85V. Zamieniłem przekaźniki i napięcie na obydwu nogach było takie jak podaje aku. Silnik nie odpalił, ale główny przekaźnik przestał terkotać. Przekaźnik T 10 na nodze 30 tak jak aku, na nodze 87 też, ale po kilku sekundach zanika. Rozebrałem całą skrzynkę bezpieczników i ją otworzyłem. Wszystko co widać jest jak nowe. Żadnych nadpaleń, czy śniedzi i korozji. Przewody wtyczek w skrzynce wyglądają o.k. poskładam wszystko i poczekam na zamówione nowe przekaźniki T 9 i T 10.
Edit.
Po złożeniu silnik dalej milczy, błędy P0657 i P0335
Poddaję się. W poniedziałek laweta i niech mechanik pomyśli. :smutny
Tchnąłem w siebie trochę nadziei. Błąd P0335 to błąd czujnika położenia wału. Zamówiłem nowy i czekam :przykry
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: smak56 »

Dzisiaj moja Linea z powrotem ożyła.
Stało się tak za sprawką Macieja (mwas), który wskazał co należy sprawdzić i pomierzyć. Wielkie dzięki Maciek! :pivo .
Po zamówieniu części i ich wymianie, Linea odpaliła i jak na razie ma się dobrze.
Błąd P0657 niezgodność napięcia .... Wymieniony przekaźnik T9 30A
Profilaktycznie wymieniłem przekaźnik T10 20A
Błąd P0335 - wymieniłem czujnik położenia wału (przed odpaleniem). Stary był dobry (pomierzyłem po wymianie).
Tak więc głównym winowajcą był przekaźnik T9 znajdujący się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: Tomek »

Bardzo cieszy to że udało się przywrócić Linusię do życia.
Swoją drogą, nie spodziewałem się że taka rzecz jak przekaźnik może nagle się zepsuć.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM

Post autor: mwas »

Tomek pisze: 13 lip 2021, 20:40 Swoją drogą, nie spodziewałem się że taka rzecz jak przekaźnik może nagle się zepsuć.
Może, może... lata robią swoje :ink Zwłaszcza, że przez te przekaźniki przechodzi niemały prąd :ink Nic nie jest wieczne i styczniki w przekaźnikach również ulegają stopniowemu wypaleniu, więc prędzej czy później, każdy z nas może się spodziewać podobnych "przygód" :ink Chociaż... niekoniecznie związanych z silnikiem, bo przekaźniki w naszych autach odpowiadają za wiele funkcji, jak chociażby włączanie świateł mijania, drogowych i przeciwmgielnych :ink Wszędzie tam, gdzie trzeba wysterować urządzenie o większym poborze prądu, możemy się spodziewać przekaźniczka :ink
Tak czy inaczej, ogromnie się cieszę, że moja piątkowa diagnoza była trafna :luzak Pozostaje życzyć kolejnych, bezawaryjnych kilometrów :! :pivo Takich awarii to można życzyć każdemu (w sensie TYLKO takich) :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ