Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
A ile pompujesz te 205/55/16 one są większe niż w instrukcji dla felg 16 niż instrukcja zaleca a ja też takie mam i nie wiem czy więcej dobijać..skory85 pisze: ↑13 mar 2020, 19:54 Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Wychodzi na to że, Linea to jest auto do spokojnej jazdy na krajowe 90 max 110 tam gdzie można. Opony coś poprawiają ale konfiguracja jest taka, że raczej się trzeba przyzwyczaić do tego co jest. Buja przodem przy bocznym wietrze, bo taka jest konstrukcja auta i wpływają na to łącznie różne czynniki.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Lato przód 2.2 tyl 2 atm.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
To jak napisać że maluchem jeżdżę 130 po krajowce i da się no da się ;p
A jakie wrażenia XD
A jakie wrażenia XD
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Raczej nic
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Ksuchy, to był "standard" Genralnie każda Linea od wersji Dynamic, wypuszczana na nasz rynek miała taki zapis: obniżone zawieszenie I owszem - w ePER też można wybrać części do wersji z "obniżonym zawieszeniem" Prawda jest taka, że im starsze auto, tym gorzej trzyma się drogi w wyniku zużycia elementów zawieszenia Być może masz jeszcze dość "świeżą" sztukę, która nie przejechała jeszcze tych tysięcy kilometrów i Twoje auto jest nadal dość sztywne Ja u siebie np. zauważam, że to co mam teraz to już nie to samo, co było kiedyś Musiałbym powymieniać w zawieszaniu co nieco, aby sztywność auta wróciła do tego sprzed lat A auto trzymało się drogi bezbłędnie - niemalże jak gokart No ale niestety, lata robią swoje a po tym czasie rachunek opłacalności wymiany poszczególnych elementów również daje do myślenia Dlatego starsze i mocniej wyjeżdżone egzemplarze trzeba traktować jak "dziadkowozy" które niestety mogą przejawiać tendencję do pewnych zachowań na drodze, wśród których jest również kwestia ściągania przy "podmuchach bocznych" itp
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
@mwas zgodzę się z Tobą w 100% u mnie też na początku było sztywno i auto trzymało się drogi jak przyklejone. Teraz jest inaczej ale za jakiś czas zmieniam amory i cały osprzęt poduszki łożyska itd i zobaczę czy to pomoże.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Ksuchy, niżej ode mnie nie masz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Tjet i 1.6 mają niższe zawieszenie bez względu na wersję.
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
To by się zgadzało jak się przesiadam z 1.3D(dynamic) do 1.6D(emotion) to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach
Jakie hamulce ma z tyłu?
P.s.
Edit; nie odpowiedziałeś więc poszukałem.
Hamulce: 1.6 mj
Rodzaj hamulców (przód) - tarczowe wentylowane
Rodzaj hamulców (tył) - tarczowe
Grubość tarcz hamulcowych (przód) - 22 mm
Grubość tarcz hamulcowych (tył) - 10 mm
Średnica tarcz hamulcowych (przód) - 284 mm
Średnica tarcz hamulcowych (tył) - 251 mm
Dla porównania 1.3 mj
Przód wentylowane - 257,5 mm
Tył bębnowe.
Ot i stąd ta różnica.
smak56
* * * *
* * * *