Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
Miał ktoś może podobnie aby zdiagnozować lub wie jak sprawdzić czy to poduszka silnika czy skrzyni?
Obstawiam, że to one. Najbardziej słychać przy zmianie biegu z 4 na 5 w momencie puszczania sprzęgła. Sprzęgło nowe, jedno pukniecie jakby w podłoge. Przy naciskaniu i puszczaniu sprzęgła podczas toczenia się czy na postoju cisza.
Dźwięk też występuje jadąc na wyższych biegach, gdy zdejme nogę z gazu i raptonie ja wcisne, ten sam dźwięk. Z góry dziękuję za pomoc
Obstawiam, że to one. Najbardziej słychać przy zmianie biegu z 4 na 5 w momencie puszczania sprzęgła. Sprzęgło nowe, jedno pukniecie jakby w podłoge. Przy naciskaniu i puszczaniu sprzęgła podczas toczenia się czy na postoju cisza.
Dźwięk też występuje jadąc na wyższych biegach, gdy zdejme nogę z gazu i raptonie ja wcisne, ten sam dźwięk. Z góry dziękuję za pomoc
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Sprawdz poduszkę skrzyni biegów tą co jest pod podłogą ( nie mylić z tą pod akumulatorem )
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Ale jak ja sprawdzić? Wizualnie wydaje się że ma jakby lekkie nacięcie. Biorąc łom i ruszając nie stuka, normalnie pracuje na gumie.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
złap za przegub wew (lub przy nim za półoś). i poruszaj mocno jeżeli będzie luz to raczej skrzynia. (łożyska przy dyfrze)
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Jest identycznie jak tu tylko mniejszy luz lapiac półos i ruszając w w kierunku koło - skrzynia wyczuwa się luz zarówno z lewej jak i z prawej strony
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
raczej poprzeczny luz nie wzdłużny, a z drugiej strony to łożyska w skrzyni też mamy słabe. :-(
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Z tego co wyczytałem luz wzdluzny musi byc bo inaczej polosie by się pogiely.
Nie może być osiowego, jutro sprawdzę.
Nie może być osiowego, jutro sprawdzę.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Szczepan , jak ruszasz zimnym autem z parkingu , to też masz jedno puknięcie czy cisza ? chodzi mi o moment w którym koła zaczynają się obracać . nie ważne czy z kopyta ruszasz czy spokojnie i sprawdź czy nie masz opadniętej nad wydechem wykładziny termicznej .
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Jak ruszam nic takiego nie ma, dźwięk jest dopiero przy wyższych prędkościach ok 80km/h i między 4 a 5, w innych przypadkach narazie nie zauważyłem.
Sprawdzę ta osłonę o której mówisz.
Co jeszcze, dźwięk nie zawsze jest ale nie wiem od czego zależy.
Sprawdzę ta osłonę o której mówisz.
Co jeszcze, dźwięk nie zawsze jest ale nie wiem od czego zależy.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Szczepan , możesz jeszcze zrobić taki test : zaciągnąć ręczny ( najlepiej na asfalcie ) i zasymulować ruszenie . silnik powinien zachować się identycznie jak przy dużym obciążeniu . może wówczas łatwiej będzie zlokalizować przyczynę Pozdrawiam
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Post Fiacika na ten temat; https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... start=1305 Tak miałem jak auto miało 80 tys. km i tak ma dzisiaj - 230 tys. km.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Dzięki za link. Mówisz masz tak, że przy zmianie biegów lub przy puszczeniu gazu i potem raptownym wciśnięciu jest pukniecie? Jeżeli tak i tyle jeździsz to wystarczy się przyzwyczaić i nie przejmować.smak56 pisze:Post Fiacika na ten temat; https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... start=1305 Tak miałem jak auto miało 80 tys. km i tak ma dzisiaj - 230 tys. km.
Fiacik pisze tylko o stuknięciu przy zmienię biegów i dźwięku z tyłu, u mnie czuje jakby na właśnie na wysokości pedałów.
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Nie. Fiacik napisał "jakby z tyłu". Tak on to odbierał. A dalej napisał: "Aby sprzęgła nie ,, zerwać " auto zostało wyposażone
W zabezpieczenie przeciążeniowe objawiające się brakiem uzyskania na postoju przy wciśniętym sprzęgle więcej niż ok. 2200 obr/min.
Uniemożliwia to też ,, dowcipnym mechanikom " ruszanie z miejsca nazywane strzelaniem ze sprzęgła co go niszczy.". Nie komentuję tego wpisu bo nie wiem czy tak jest, ale z tym stuknięciem jeździłem do różnych "specjalistów", którzy nie mieli pojęcia co to jest. Tak mam do dzisiaj i wytłumaczenie Adama mi wystarcza.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Czyli od 150 tys km masz identycznie jak u mnie?
Jeżeli tak to uspokoiłes mnie.
Jeżeli tak to uspokoiłes mnie.
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Myślę, że od początku tak było, ale auto kupiłem jak miało 80 tys.
smak56
* * * *
* * * *