[1.3] Wymiana filtra paliwa

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: mwas »

Phenix pisze: 05 sie 2018, 13:42 Może nie na temat, ale czy ktoś próbował zamontować filtr paliwa w 1.4 8v ? Zdało by to egzamin ? Tylko gdzie go zamontować i z czego wziąć ten filtr ? ( firma i model)
Może i dałoby się to zrobić, tylko zasadnicze pytanie: ale po co ? :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Phenix »

@mwas po to żeby można było spokojnie jeździć na rezerwie (kiedy sytuacja tego wymaga), bez obawy że pompa zassie coś z dna zbiornika. Żeby przedłużyć żywotność silnika, bo tankowane paliwo nie zawsze jest czyste, nawet gdy tankujemy na firmowej stacji, do tego nie posiadamy zbiorników z tworzywa czy nierdzewki więc proces korozji postępuje i zawsze coś na dno zbiornika spadnie, bo linea 1.4 8v to jedyne mi znane auto które nie ma filtra paliwa (tylko posiada pseudo filtr z dnie pompy paliwa)... Może dla części użytkowników nie są to ważne argumenty, ale mi osobiście przeszkadza brak filtra paliwa i nie chce robić "druciarni" .
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior »

Nie tylko tak ma Fiat, także nie przejmuj się i nie kombinuj
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 05 sie 2018, 7:42Napisze co było przyczyną dla innych, na 90% uszkodzony odpowietrznik, w koło niego robiło się delikatnie wilgotno. Wykrecilem stary i jak narazie jest dobrze. Oby to było to.
O jakim odpowietrzniku piszesz? Zaznacz na :foto

umiejscowienie.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior »

Obok króccow paliwa na filtrze, nie wiem czy to dokładnie odpowietrznik ale wykrecilem założyłem że starego filtra.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 »

Jeżeli w tym miejscu się "pocił" tzn. że dostawał "lewe" powietrze. Wystarczyło dokręcić ten fabryczny odpowietrznik i powinno być dobrze.
umiejscowienie.JPG
Tak samo się zachowa (długie odpalanie) jak popuści podstawa filtra (czujnik wody).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior »

Może i wystarczyło ale nikt tego wcześniej nie pisał jak pytałem, wymieniłem i jest dobrze. Dzięki
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 10 sie 2018, 21:08 nikt tego wcześniej nie pisał jak pytałem
Może nie wiedzieli? Może (tak jak ja) nie maja dostępu i nie korzystają z internetu (wakacje).
Musisz zauważyć, że jeśli chodzi o silnik 1.3 mj, to jest nas tutaj zdecydowana mniejszość, a do tego nie mamy zbyt wielkich problemów.
A co do chęci pomocy (lub jej braku). Wiele razy pytałem na forum o czyszczenie EGR-a. Zrobiłeś to i jakoś opisu z wykonanej pracy nie widziałem, a na Twój problem każdy ma natychmiast odpowiedzieć. To tak nie działa. :smutny
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: Szczypior »

No właśnie, tak to nie działa :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Wymiana filtra paliwa

Post autor: smak56 »

Szczypior pisze: 10 sie 2018, 23:08 No właśnie, tak to nie działa :)
A co do reszty - to?
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ