Przekładnia kierownicza, maglownica
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Przekładnia kierownicza, maglownica
Ostatnio odkryłem że na postoju ruszając szybko kierownicą prawo-lewo słychać głośne stuki. Drążki i końcówki nie mają luzu. Dźwięk ewidentnie z przekładni . Jak jest w waszych autach czy też stuka ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
U mnie też stuka ale nie muszę szybko ruszać, nawet jak wolniej ruszam to słychać jedno puknięcie i syczenie. Jak dam w lewo jest to i muszę dać w prawo żeby drugi raz usłyszeć ten dźwięk, i nie trzeba do końca kręcić kierownicą.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Nie ma żadnego luzu, ma krzykach też ani drgnie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Łożyska mam nowe stuka ewidentnie przekładnia muszę sprawdzić jej luz po zdjęciu osłon drążka ewentualnie podreguluje jeśli da się dojść do śruby regulacyjnej bez demontażu przekładni.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
To nie kwestia przebiegu tylko stanu dróg gdzie kto jeździ a T-jet ma koła 16 to też szybciej się zużyje.Kuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑13 lip 2018, 20:33 Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Nie tylko TJety wyjeżdżały na 16". W takim wydaniu (z alu 16") oferowane były wersje Dynamic i Emotion od początku produkcji Linei. Wersje Dynamic mogłeś spotkać we wszystkich wersjach silnikowych: od mułowatego 1,4 8V po 1,6 multijet. Dopiero zdaje sie w 2014 Fiat przyciął koszty i wypuszczał Dynamic na 15" stalówkach (o ile dobrze pamiętam też bez zapalniczki i popielniczki oraz bez pełnowymiarowego koła zapasowego). Co ciekawe, jak porównywało się poziom wyposażenia Dynamic z 2011 z autem tak samo wyposażonym w 2014 to ten z 2014 wychodził drożej.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Moja linijka z 2007 wersja dynamic ma albumy 16" co do układu kierowniczego mam nadzieję, że zrobiłem wszystko. Ale coś mi nie pasuje... Dzisiaj wyszło, że mam peknieta tylną sprężyne. Za kierowca... Przed zimą linijka śmigala prosto teraz trochę myszkuje już wiem czemu
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Jak myszkuje to najpierw zlikwiduj luzy a potem zbieżność.skory85 pisze: ↑20 lip 2018, 22:33 Moja linijka z 2007 wersja dynamic ma albumy 16" co do układu kierowniczego mam nadzieję, że zrobiłem wszystko. Ale coś mi nie pasuje... Dzisiaj wyszło, że mam peknieta tylną sprężyne. Za kierowca... Przed zimą linijka śmigala prosto teraz trochę myszkuje już wiem czemu
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Nic z tych rzeczy nie ma... Poprostu muszę wymienić tylne gumy na wahaczu, tak mi się zdaje. A zbieżność robiona byla
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 lip 2017, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.6 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Przekładnia kierownicza, maglownica
Panowie odkopuje nieco temat... wie ktoś czy w 1.6 jtd jest taka sama maglownica co w innej np. 1.3 jtd i czy ktoś zna numery tej części? Bo niestety czeka mnie wymiana i nie chciałbym zamówić niewłaściwej. Co do samego powodu to jak wyżej stara ma wyrobiona listwę.