Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak »

Tam z boku jest komentarz - o możliwej różnicy ok. 3%
88=))
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Phenix »

Dzięki to adaptacja przepustnicy bo w aso też musiałem 3 razy gaz do końca dać i puścić tak szybko. Też mam silnik 1.4 8v
77KM

Te 3% to różnica obrotów (5000-6000) ? Czy 3% dokładność adaptacji ?.

Chyba kupię sobie kabelek tylko dla tej funkcji . Tylko zastanawiam się czy nie kupić nowszej wersji STN1170 ELM327 v3 Diagnoza OBD2 MS-CAN Ford polski czy kupić starszą na  STN1110 ELM327 v2 . Wiem że STN1170 obsługuje dodatkowo forda, może posiada lub będzie posiadać większe możliwości w multiecuscan?




Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

W Multiecuscan nie będzie miał nic więcej możliwości :ink Ale jak masz możliwość zakupu nowszej wersji, to czemu nie :ink A te 3% to pewnie chodziło o posta dotyczącego różnic w podawaniu przebiegu :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 63
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: opacz »

Jutro mam przegląd klimatyzacji ze względu na niskie ciśnienie(pisałem w innym temacie) więc dziś podłączyłem się jeszcze raz pod komputer sprawdzić czy się żadne błędy nie pojawiły. Wcześniej podpinałem się tylko pod system silnika ale dziś zauważyłem :), że jest jeszcze możliwość podłączenia się pod system klimatyzacji ale niestety nie mogę się pod nią podłączyć. Ze wszystkimi innymi systemami się łączę bez problemu, a tylko klimatyzacja nie działa. Pierwsze pytanie czy coś jeszcze dodatkowo muszę zrobić żeby się połączyć z klimatyzacją? I jeżeli miałbym walnięty czujnik klimatyzacji(czy coś innego) to błąd by się pojawił w systemie silnika czy klimatyzacji?
Kabel kupiony z Viakena, a multiecuscan wersja 2.2, oczywiście zarejestrowany :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Błąd klimy na pewno nie pojawi się w sekcji z silnikiem :ink A odnośnie podłączenia do układu klimy - co Ci wyskakuje, że nie może się połączyć ? Jaki masz dokładnie interfejs od Viaken'a i jak masz go ustawionego w Multiecuscan'ie ? Swoją drogą, to Multiecuscan'a mógłbyś zaktualizować do jakiejś nowszej wersji :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak »

A ja Maćku myślę, że to nie tak

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

88=))
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

opacz pisze: 22 cze 2018, 14:29 Zaopatrzyłem się w sprzęt i dziś podłączyłem komputer do samochodu i mam pytanie o przebieg. Na wyświetlaczu mam w tej chwili przebieg koło 71200km natomiast w multiecuscan pokazuje 58952, różnica ponad 12000km. Czy to normalne i co to może oznaczać?
Różnicę przy tym odczycie mają chyba wszyscy, inna może być ilość kilometrów. U mnie różnica, o której piszesz wynosi 4821,5 km. Aktualny przebieg (taki jak na zegarach) mam w zakładce serwisowej. Tam jest napisane, że możesz zmienić wskazania przebiegu na zegarach z tym, że liczba nie może być mniejsza niż faktyczna (w chwili korekty). Tak więc sprawdź jaki masz przebieg w zakładce service i porównaj z zegarami.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 63
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: opacz »

Mwas:
Przy próbie połączenia wyskakuje:
połączenie nieudane
ELM327->ECU Connection failed!
Sprawdź kabel i ustawienia portu COM!

Kabel taki: https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327 ... -2013.html
A ustawienia to OBDLink (USB/Bluetooth) Com3 38400
Łącze się ze wszystkim oprócz właśnie klimatyzacji i Abs.

Smak56:
Sprawdziłem w zakładce serwisowej i pokazuje tam przebieg taki jak na wyświetlaczu :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

opacz pisze: 28 cze 2018, 19:34Smak56: Sprawdziłem w zakładce serwisowej i pokazuje tam przebieg taki jak na wyświetlaczu :)
Czyli wygląda, że wszystko jest :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Kabel masz OK, ustawienia też raczej OK, więc dziwna sprawa :pomysli A do połączenia z ABSem potrzebujesz przejściówki - adaptera :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 63
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 117000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: opacz »

mwas pisze: 01 lip 2018, 13:31 Kabel masz OK, ustawienia też raczej OK, więc dziwna sprawa :pomysli A do połączenia z ABSem potrzebujesz przejściówki - adaptera :ink
Jak próbuję się łączyć z ABSem to wyskakuje informacjam ze potrzebna przejściowka.
Dzięki Panowie za pomoc, na razie klima naprawiona więc jest ok :)
Grubyzzz
klubowicz
klubowicz
Posty: 67
Rejestracja: 29 cze 2018, 15:23
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Grubyzzz »

A ja z kolei zamówiłem interfejs na bluetooth i w związku z tym mam deal. Używał ktoś tego ustrojstwa ? I czy polecice jakiś program najlepiej bezpłatny 😀
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Używał... dedykowane aplikacje jak Musltiecuscan nie chciały z tym "gadać" natomiast te na smartfony typu Torque wyświetlają tylko kilka parametrów i tyle z ich użyteczności... Dla mnie te interfejsy na BT to nieporozumienie, ale to tylko moje zdanie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Grubyzzz
klubowicz
klubowicz
Posty: 67
Rejestracja: 29 cze 2018, 15:23
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Grubyzzz »

Tak też myślałem że g...no z tego będzie no ale dałem kilka $ na aliexpress jutro będę miał więc się pobawię. A czemu mówisz że wyświetlają tylko kilka parametrów z tego co wiem to wyświetlają te same parametry co programy na kompa tylko że trzeba wykupić albo ściągnąć pełna wersje
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Tak, wyświetlają podobne padametry ale nic więcej... nie zrobisz nim wielu nastaw czy odpowiedniej interpretacji błędów :oj Chociaż błędy powinno udać się kasować :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ