Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek »

Akurat belki to wymieniać nie trzeba, niemniej mnóstwo elementów jest potrzebne... tarcze, klocki, zaciski hamulcowe, uchwyty zacisków, linki ręcznego i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi..
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: mwas »

No z tym, czy nie trzeba belki wymieniać, to trzeba by dokładnie sprawdzić, bo ePer rzeczywiście pokazuje inny rodzaj belki dla wersji z hamulcami bębnowymi (tutaj jest jeszcze podział na bez ABS i z ABS) i tarczowymi (tutaj z kolei jest dodatkowy podział dla wersji EURO4 i EURO5 - dotyczy diesl'a 1.6). Dla wersji po FL, jest po prostu osobno belka przeznaczona dla hamulców bębnowych i osobno dla tarczowych, więc Tomek, zanim zaczniesz konkrety sprawdź to dokładnie, żeby się nie okazało, że rozbebeszysz auto a tu się okaże, że coś nie pasuje :ink I trochę jestem tutaj skonsternowany, bo pamiętam, że już gadaliśmy o tym z Tomkiem i coś tam ustalaliśmy, ale zastrzel mnie - nie pamiętam jaką część wtedy ustalaliśmy, ale pamiętam, że nasza konkluzja była taka, że można kombinować, ale czy wtedy belkę też sprawdzaliśmy ? :pomysli Chyba nie :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek »

Ja na razie mam mnóstwo innych rzeczy na głowie, więc temat zmiany bębnów na tarcze bardzo się oddali w czasie.
A jak kiedyś tam wróci, to zacznę od kupienia używanych piast razem z uchwytami do jarzm zacisków od T-Jeta i będę mierzył.. cały czas wierząc w to że belki są te same.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: helletic »

2233,32 pln, tyle kosztowała nowa belka do Linei. Nie bawiłbym się w podpasowywanie belki od innych aut.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
cross19877
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: cross19877 »

a wiecie z czego podejdą felgi do linki bo to kolejna zagwozdka :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek »

Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: adamson »

Tomek pisze: 13 gru 2017, 18:31 Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.
Rozstaw śrub do Linei 4x98, GPunto ma rozstaw 4x100 (oplowski).
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Fiacik »

A jakie - alumy czy stalowe ? Ważny nie tylko rozstaw śrub , ale także otwór i ET .Przede wszystkim trzeba zacząć od rozmiaru ,
15 czy 16 cali .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: duskap »

Osobiście powiem, że różnica między hamulcami z 1,4 77KM a z T-Jeta jest BARDZO niewielka jeśli chodzi o skuteczność (mam porównanie do szwagra Linei na co dzień). Nie wiem czy bawiłbym się w to przekładanie.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: pogromcaslaskiej »

Różnica jest bardzo duża w moim odczuciu
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

żaRe: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: albert120 »

Witam.
pogromcaslaskiej czy mógłbyś sprecyzować na jakiej podstawie twierdzisz że różnica między tymi hamulcami jest bardzo duża. :pomysli
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: pogromcaslaskiej »

Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: zibi186 »

pogromcaslaskiej pisze: 15 gru 2017, 9:00 Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.
Taaa , syn też mi mówi że mam hamulce zero - jedynkowe 😂 Myślę jednak , że wiele zależy od użytych elementów ( tarcze , klocki ) . Poza tym rozmiary tarczy też nie są bez znaczenia , a w t- jet są jednak chyba większe . Pozdrawiam .
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: krupniok »

Po pierwsze to nawet w T-Jet hamulce mogą być słabsze niż w 8V, jeśli po prostu T-Jet będzie je miał zużyte, a ten drugi bardzo dobre... tak bym nie porównywał.
Po drugie, czy jest sens narażać się na koszta i poprawiać fabrykę? Słabszy motor to słabsze hamulce, tysiące aut jeździ i hamuje więc po co zmieniać? O ile w T-Jet wyhamowanie z 180 km/h może zdarzać się dość często i wtedy ogromne znaczenie mają właśnie większe tarcze na przodzie oraz tarcze na tyle, o tyle w 8V tak "ekstremalne" sytuacje mogą nawet nie mieć miejsca z oczywistych powodów. Miałem oczywiście okazję jeździć 8V i nigdy bym nie wpadł na pomysł, żeby do samochodu z przyspieszeniem 14,6 s do 100 km/h pakować lepsze hamulce...
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek »

Wszystko co piszesz ma sens i nie sposób się z Tobą nie zgodzić.
Ale jest jeszcze jedna rzecz, że.... każdy ma jakiegoś bzika :ink Dla mnie Linea to takie hobby, i jak coś z nią robię to dla własnego dobrego samopoczucia i czystej radości podłubania sobie.
Ja wiem że to ledwo jedzie i zakładanie większych hamulców nie ma sensu. Ale jakbym doszukiwał się w każdym aspekcie życia sensu to wtedy byłoby nudno.

Bardzo rzadko jeżdżę Liną, ale bardzo lubię to auto i będzie że mną do końca.. mojego lub jej.. ot, taki bzik :lacha
ODPOWIEDZ