[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: krupniok »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 01 gru 2017, 19:18 Przód Bosch, tył Lucas
To reguła?

Czyli na tył z poniższych aukcji nie podejdą?
aukcja - przód
aukcja - tył
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

krupniok pisze: 01 gru 2017, 20:03
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 01 gru 2017, 19:18 Przód Bosch, tył Lucas
To reguła?

Czyli na tył z poniższych aukcji nie podejdą?
aukcja - przód
aukcja - tył
Nie słyszałem jeszcze o T-Jecie z Boschem z tyłu.
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: krupniok »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 01 gru 2017, 20:12ie słyszałem jeszcze o T-Jecie z Boschem z tyłu.
Analogicznie do przodu (post wyżej), z tyłu znajdę napis Lucas?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

krupniok pisze: 01 gru 2017, 20:22
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 01 gru 2017, 20:12ie słyszałem jeszcze o T-Jecie z Boschem z tyłu.
Analogicznie do przodu (post wyżej), z tyłu znajdę napis Lucas?
Tak
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: krupniok »

Nie wiem czy ktoś o tym pisał, ale u mnie samo kręcenie tylnym tłoczkiem nic nie dawało. Może to dla niektórych logiczne, ale oprócz kręcenia należy jednocześnie wciskać tłoczek :róż

P.S.
4x tarcze Delphi,
Klocki przód Valeo,
Klocki tył Metelli.
Hamuje brzytwa, jednak któreś piszczą (pewnie po paru tysiącach przestanie - dam znać).
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

krupniok pisze: 07 kwie 2018, 0:34 Nie wiem czy ktoś o tym pisał, ale u mnie samo kręcenie tylnym tłoczkiem nic nie dawało. Może to dla niektórych logiczne, ale oprócz kręcenia należy jednocześnie wciskać tłoczek :róż
Ja jeszcze dodam tylko że kiedyś miałem taką przygodę przy wymianie klocków z tyłu : jedną stronę zrobiłem bez problemu , a przy drugiej.tłoczek wkręcany i naciskany za diabła nie chciał się chować . Dopiero naciśnięcie pedału hamulca ( przy wcześniej zabezpieczonym tłoczku-żeby nie wypadł całkiem ) zmieniło widać układ sił i tłoczek wkręcił się już bez oporów :)
K0J0T
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: K0J0T »

U mnie zestaw Bosch’a klocki i tarcze przód i po 1000km zaczęły lekko piszczeć przy delikatnym hamowaniu. Ułoży się czy generalnie bubel? Jakieś doświadczenia macie? Pozdrawiam!
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: pogromcaslaskiej »

miałem klocki Boscha i było ok,
nie piszczały
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson »

Też poprzednio miałem klocki Boscha i były ok, co do tarcz, nie wiem, nie miałem.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: helletic »

K0J0T pisze: 04 maja 2018, 12:51 U mnie zestaw Bosch’a klocki i tarcze przód i po 1000km zaczęły lekko piszczeć przy delikatnym hamowaniu. Ułoży się czy generalnie bubel? Jakieś doświadczenia macie? Pozdrawiam!
Miałem taki sam zestaw i nadal mam. Przestanie piszczeć po około 5000-6000 km. Mój nadworny mechanik uprzedzał mnie o możliwości wystąpienia takiego pisku, ponieważ klocki Bosch'a mają dużo domieszki jakiegoś tam metalu. I faktycznie tak było. Wymieniane były 21.04.2016 r. przy przebiegu 138500 km i do dziś jeszcze sporo mięsa na klockach (przebieg 183500 km) i tarcze odpowiedniej grubości. Dla porównania klocki i tarcze Trusting (made in Italy) wytrzymały 55000 km i do wymiany były tarcze (zjechane). Klocki nie piszczały, jeszcze troszkę miały okładziny, za to strasznie brudziły felgi od nowości (pyliły). W/g mnie Bosch jest dobrym zakupem, pomimo piszczenia, które i tak ustanie :ok)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
K0J0T
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: K0J0T »

Miałem taki sam zestaw i nadal mam. Przestanie piszczeć po około 5000-6000 km. Mój nadworny mechanik uprzedzał mnie o możliwości wystąpienia takiego pisku, ponieważ klocki Bosch'a mają dużo domieszki jakiegoś tam metalu. I faktycznie tak było. Wymieniane były 21.04.2016 r. przy przebiegu 138500 km i do dziś jeszcze sporo mięsa na klockach (przebieg 183500 km) i tarcze odpowiedniej grubości. Dla porównania klocki i tarcze Trusting (made in Italy) wytrzymały 55000 km i do wymiany były tarcze (zjechane). Klocki nie piszczały, jeszcze troszkę miały okładziny, za to strasznie brudziły felgi od nowości (pyliły). W/g mnie Bosch jest dobrym zakupem, pomimo piszczenia, które i tak ustanie :ok)
Tak tez myślałem dobrze że przeczytałem Twój post bo bym pewnie jutro jadąc do pracy hamował mocniej i zagrzał trochę hamulce 😁 Zdam relacje za kilka tysięcy km 🙂 Ps. Mój mechanik powiedział że tarcze i klocki najlepiej textara bo mało reklamacji i tarcze nie wyginają się. No ale po fakcie. Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

Kojot , ja mam z przodu komplet textara . Pyli jak diabli i na początku też popiskiwał . 😄
K0J0T
Posty: 59
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: K0J0T »

zibi186 pisze: 04 maja 2018, 22:40 Kojot , ja mam z przodu komplet textara . Pyli jak diabli i na początku też popiskiwał . 😄
Haha No to już tylko Ate albo Brembo 😁
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Szczypior »

Polecam zimmermanna

Wysłane z mojego C1-U02 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja nie polecam klocków Textar, mam z tyłu i czasem popiskuje, a niedawno zakładałem w Fabii i jeden klocek miał źle zgrzane blaszki.
Natomiast dobre wrażenie przy pierwszym kontakcie zrobił zestaw TRW. Klocki dobrze wykonane, wszystko ładnie pasuje, a tarcze mają pomalowany na czarno bęben. Jakiś negatywnych informacji zwrotnych po montażu nie miałem.
ODPOWIEDZ