Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jak kupiłem linę byłem zaniepokojony że nie słychać turbiny,myślałem że to tak jak w turbo dislu fajny gwizd,więc podjechałem do warsztatu zajmującego się turbinami- Inter turbo w Tarnowskich górach- to nazwa firmy,fachowiec stwierdził że turbiny nie słychać i tak ma być, sprawne turbo w benzynie jest praktycznie niesłyszalne,dla przykładu odpalił renault Clio Tce,tam turbo gwizdało i tam był problem, najważniejszym elementem w eksploatacji turbiny jest olej na którym nie powinno się oszczędzać
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ok , rozumiem . Niniejszym wypisuję Cię z klubu Twoja nie gwizda
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No widzisz ! To zrobiłeś sobie prezent na Mikołaja
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Prezent za 300zł, który sam sobie kupię.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ale najważniejsze myślę , wiedzieć co jest nie tak ! Naprawić byle kto potrafi
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Czy możesz trochę więcej napisać o tym zaworze. Rozumiem, że on jest niesprawny??
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tu kolega dobrze wszystko opisał i zdjęcie wkleił http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 65#p101297 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 95#p102431
Jak wymienię i będzie działało to dam znać.
Jak wymienię i będzie działało to dam znać.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wymieniłem ten nieszczęsny zawór. Musiał już od dłuższego czasu przepuszczać, bo jakoś nie przypominam sobie, żeby Linea miała takiego kopa.
A jak najprościej zdiagnozować czy jest dobry. Po wymontowaniu go z auta, trzeba w niego mocno dmuchnąć jak w balonik Jeśli przepuszcza, to do kosza.
A jak najprościej zdiagnozować czy jest dobry. Po wymontowaniu go z auta, trzeba w niego mocno dmuchnąć jak w balonik Jeśli przepuszcza, to do kosza.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Taka ciekawostka dla ciekawych. Zawór jest otwierany sygnałem +12V, a zamyka się samoczynnie.
Zawór składa się z: kolanka, cylindra, tłoka i cewki. W tłoku są 4 otwory, którymi dostaje się powietrze z układu dolotowego. Powietrze jest pod takim ciśnieniem jakie da turbina. Dzięki temu pod tłokiem jest takie samo ciśnienie jak nad tłokiem, a sprężyna nie musi być mocna, żeby zamknąć zawór. Szczelność pod tłokiem zapewnia pomarańczowa uszczelka. To ona u mnie nawaliła, widać dziurę. W takim przypadku, pod tłokiem nie ma już wspomagającego wysokiego ciśnienia, a sprężyna nie jest wstanie pokonać naporu powietrza z turbinki - zawór się otwiera i doładowania nima.
Niby na pierwszy rzut oka takie plastikowe byle co, a ktoś nad tym musiał trochę posiedzieć.
Zawór składa się z: kolanka, cylindra, tłoka i cewki. W tłoku są 4 otwory, którymi dostaje się powietrze z układu dolotowego. Powietrze jest pod takim ciśnieniem jakie da turbina. Dzięki temu pod tłokiem jest takie samo ciśnienie jak nad tłokiem, a sprężyna nie musi być mocna, żeby zamknąć zawór. Szczelność pod tłokiem zapewnia pomarańczowa uszczelka. To ona u mnie nawaliła, widać dziurę. W takim przypadku, pod tłokiem nie ma już wspomagającego wysokiego ciśnienia, a sprężyna nie jest wstanie pokonać naporu powietrza z turbinki - zawór się otwiera i doładowania nima.
Niby na pierwszy rzut oka takie plastikowe byle co, a ktoś nad tym musiał trochę posiedzieć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Kuzyn , takie pytanie : na zdjęciach widzę , że część kolnierza ulegla prawdopodobnie przy demontażu uszkodzeniu . Czy zatem możliwy jest demontaż zaworu bez uszkodzeń ( choćby w celu kontroli , wyczyszczenia ) a uszkodzenie bylo przypadkowe , czy też zawór jest nierozbieralny ? Pozdrawiam