Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

U mnie też nie słychać
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

pogromcaslaskiej pisze: 26 lis 2017, 17:29 U mnie też nie słychać
Witam w klubie ! ( " inwalidów" ) 😂😂😂
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

Jak kupiłem linę byłem zaniepokojony że nie słychać turbiny,myślałem że to tak jak w turbo dislu fajny gwizd,więc podjechałem do warsztatu zajmującego się turbinami- Inter turbo w Tarnowskich górach- to nazwa firmy,fachowiec stwierdził że turbiny nie słychać i tak ma być, sprawne turbo w benzynie jest praktycznie niesłyszalne,dla przykładu odpalił renault Clio Tce,tam turbo gwizdało i tam był problem, najważniejszym elementem w eksploatacji turbiny jest olej na którym nie powinno się oszczędzać
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Ok , rozumiem . Niniejszym wypisuję Cię z klubu 😂😂😂😅😅😅 Twoja nie gwizda 😄
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zatkałem zawór i doładowanie wróciło :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 02 gru 2017, 11:35 Zatkałem zawór i doładowanie wróciło :)
No widzisz ! To zrobiłeś sobie prezent na Mikołaja 🤣
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Prezent za 300zł, który sam sobie kupię.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Ale najważniejsze myślę , wiedzieć co jest nie tak ! Naprawić byle kto potrafi 🤣🤣🤣
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: martens24 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 02 gru 2017, 11:35 Zatkałem zawór i doładowanie wróciło :)
Czy możesz trochę więcej napisać o tym zaworze. Rozumiem, że on jest niesprawny??
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tu kolega dobrze wszystko opisał i zdjęcie wkleił http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 65#p101297 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 95#p102431
Jak wymienię i będzie działało to dam znać.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wymieniłem ten nieszczęsny zawór. Musiał już od dłuższego czasu przepuszczać, bo jakoś nie przypominam sobie, żeby Linea miała takiego kopa.
A jak najprościej zdiagnozować czy jest dobry. Po wymontowaniu go z auta, trzeba w niego mocno dmuchnąć jak w balonik :) Jeśli przepuszcza, to do kosza.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

Jaka cena zaworu?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

250
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Taka ciekawostka dla ciekawych. Zawór jest otwierany sygnałem +12V, a zamyka się samoczynnie.
Zawór składa się z: kolanka, cylindra, tłoka i cewki. W tłoku są 4 otwory, którymi dostaje się powietrze z układu dolotowego. Powietrze jest pod takim ciśnieniem jakie da turbina. Dzięki temu pod tłokiem jest takie samo ciśnienie jak nad tłokiem, a sprężyna nie musi być mocna, żeby zamknąć zawór. Szczelność pod tłokiem zapewnia pomarańczowa uszczelka. To ona u mnie nawaliła, widać dziurę. W takim przypadku, pod tłokiem nie ma już wspomagającego wysokiego ciśnienia, a sprężyna nie jest wstanie pokonać naporu powietrza z turbinki - zawór się otwiera i doładowania nima.
Niby na pierwszy rzut oka takie plastikowe byle co, a ktoś nad tym musiał trochę posiedzieć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn , takie pytanie : na zdjęciach widzę , że część kolnierza ulegla prawdopodobnie przy demontażu uszkodzeniu . Czy zatem możliwy jest demontaż zaworu bez uszkodzeń ( choćby w celu kontroli , wyczyszczenia ) a uszkodzenie bylo przypadkowe , czy też zawór jest nierozbieralny ? Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ