[ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

[ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Koleżanki i koledzy, szanowne grono

Z przyjemnością przekazuję Wam video-manual jak wymienić szczęki hamulcowe w naszych bolidach :luzak Bardzo dużo informacji może się pokrywać z tym, co jest już w opisie smak56, ale w takiej formie (video) jeszcze tego nie ćwiczyliśmy :luzak Tak więc, jeśli nie zniechęci Was tam moja facjata :lacha, to życzę Wam miłego oglądania :ink A poniżej filmu kilka słów na temat regulacji :ink



Regulacja hamulców przy wymianie szczęk:
Luzujemy linkę hamulca ręcznego. W tym celu: siadamy na tylnej kanapie, zaciągamy ręczny i ciągniemy cały mebelek do góry - wychodzi elegancko, trzyma się na takich zatrzaskach :ink
bdd6fcb3fbc9fbd79866c32f4f34f53c.jpg
Mebelek ściągamy przez dźwignię ręcznego i odkładamy na bok, spuszczamy ręczny. Jak nie mamy fabrycznego podłokietnika, to sprawa jest banalna - kluczem 10 odkręcamy tą śrubę do stanu aby nakrętka pokrywała się z końcem gwintu.
9fdbd43a302a84a12be11f9954cfb1d4.jpg
Może się zdarzyć tak, jeśli nikt wcześniej nie "podciągał" ręcznego, że taki stan macie już osiągnięty :ink

Regulacja hamulców polega na takim ustawieniu rozpieraka (samoregulatora), aby bęben wchodził na szczęki prawie "na styk". Tak wygląda całość po wymianie szczęk:
70422f9569007dff27d46d06465d1be4.jpg
A tym regulujemy poziom "rozwarcia":
2304eb78e2c3d92f35bfd6c7654e2fe7.jpg
Regulację przeprowadzamy płaskim śrubokrętem przez popychanie tego ząbkowanego walca. I tutaj UWAGA: W jedną stronę (rozwarcie) idzie bez problemu, natomiast, jeśli się okaże, że przesadziliśmy i trzeba szczęki cofnąć, to potrzebny drugi śrubokręcik i trzeba delikatnie podważyć tą blaszkę, która blokuje się na tym ząbkowanym walcu. Tylko delikatnie, bo mi się np. ta blaszka odgięła i nie trzymała na ząbkach, przez co musiałem samoregulator wyciągnąć i kombinować z dogięciem blaszki do pierwotnego stanu.
Regulację przeprowadzamy na zasadzie prób i błędów, poprzez zakładanie bębna i sprawdzanie, jak wchodzi i ile ma luzu. Tutaj kolejna uwaga: po założeniu bębna warto jest przykręcić śruby mocujące bęben - doświadczyłem tego, że po przykręceniu śrub bęben inaczej się zachowywał jak tylko po jego założeniu bez śrub.
Bęben powinien się obracać ale powinniśmy słyszeć delikatne szuranie, obrót bębna powinien odbywać się bez mocniejszego stawiania oporu.
Przy poprawnym ustawieniu samoregulatorów, ręczny regulujemy w środku kabiny śrubą pokazaną wyżej. U mnie jest tak, że nic nie musiałem kręcić :luzak Po ustawieniu samoregulatorów w kołach, ręczny trzyma mi już na 3cim ząbku :luzak

Powodzonka ! :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

Dobra robota. Spokój na następne 150 tys. km. :ok)
P.S.
Jak będę wymieniał u siebie, to do czyszczenia szczotką zawołam Ciebie :lacha Szybko Ci idzie :ryczy
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: ślimak »

Super. Trzeba dodać zamiast [M] - [VM](VIDEO MANULAL) :)
88=))
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Fiacik »

No super sprawa - jak znalazł dla mnie na wiosnę . :pivo
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Dodałem kilka słów o regulacji hamulców, bo tego wcześniej zabrakło. Otóż po tych kilku dniach używania okazało się, że musiałem jeszcze raz ściągnąć bębny i porządnie wyregulować, bo niestety przy wymianie tego nie zrobiłem i np z lewej strony samoregulator całkowicie mi zleciał i walał się po bębnie panic
Przy wymianie nie liczcie na to, że samoregulator sam się rozkręci. Ja tak myślałem i założyłem całkowicie "skręcony", czyli ustawiony w pozycji minimum - i to był błąd. Trzeba niestety go tak rozstawić, jak opisałem to wyżej. Teraz wszystko działa jak należy :luzak
A tak przy okazji - tak wyglądały moje hamulce po 10ciu latach bez żadnej ingerencji :lacha
9b53ad0bad5f87980b2d7b46977d172a.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
fantom
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 12 maja 2013, 8:31
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Opole

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: fantom »

Dzięki za obszerny materiał. Przy 150 tyś skończyły się bębny. Objawy to szumy piski i trzaski- momentami okropnie tam waliło.Po zdjęciu bębna okazało się że jeden samo-napinacz rozleciał się w drobiazg. Wszystko założyłem nowe, tylko hamulca ręcznego było brak ale uznałem to za szczegół :) . Dla świętego spokoju postanowiłem jednak tu zajrzeć i mnie w końcu oświeciło. O ile sama wymiana była w miarę udana to bez waszej wiedzy i doświadczenia bym poległ bo jak u kolegi samo-napinacz spadł bo był źle wyregulowany. Ale dzięki wam wszystko zakończyło się szczęśliwie. Dzięki jeszcze raz.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: helletic »

Może nie w Linei, ale w Punto 2 - wczoraj wymieniony komplet sprężynek naciągających szczęki hamulcowe. Ściślej jedna, górna sprężyna w prawym kole była już na tyle wyeksploatowana, że nie dawała rady ściągnąć od góry szczęk. Objaw był taki, że po zaciągnięciu ręcznego, nie hamowało prawe koło. Wyjaśnił mi mechanik o co chodzi, ale i tak tego nie powtórzę :smak . W każdym bądź razie teraz wszystko hamuje jak żyleta :ok)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Szczepan »

Czy odkręcacajac przewód hamulcowy od cylinderka baryłka powinna się kręcić na przewodzie? Próbowałem odkręcac i śruba, baryłka kręciła się wraz z przewodem. Obstawiam, że zardzewialo coś bo powinno być ruchome?
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Phenix »

Tak powinna się kręcić sama "baryłka" a przewód powinien być nie ruchomy. Tak się często robi musisz użyć odrdzewiacza lub inne środki... A jak to nie pomoże to szykuj nowy przewód...

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Szczypior »

Ktoś podpowie numer okładzin tył do 1.3 multijet?
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Szczypior »

Dzięki. Kupię na allegro po nazwie
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Szczypior pisze: 21 wrz 2020, 22:32 Dzięki. Kupię na allegro po nazwie
Wyluzuj, nie zawsze da się "od strzała" coś ustalić :ink
ePER wskazuje:
77364264 ZESTAW SZCZĘK HAMULCOWYCH - strona lewa i prawa ma te same numery
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

Ważne aby znać parametry jak się kupuje na portalu. Sprzedawcy podają, że do Linei a wymiary z kapelusza. Linea ma śr. 228,6 mm i szer 42 mm.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: Szczypior »

Sprawdzałeś ?Pokaż mi tam numer szczęk bo ja w układzie hamulcowym nie widzę
ODPOWIEDZ