[ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

mwas pisze: 01 wrz 2017, 8:17 Stefan, szczęki i bębny nie były wymieniane od nowości ? Czy już jakaś wymiana była zaliczona ? Jeśli chodzi o wymianę, to planujesz wymienić same szczęki czy razem z bębnami ?
Dokładnie tak. Wszystko jest od nowości.
Wymienię komplet, gdyż bębny trzeba by wypiaskować, przetoczyć i pomalować. Po ponad 200 tys. należy się :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Jestem przed wymianą szczęk hamulcowych i troszkę korci mnie, żeby zrobić to samemu :devil Obawiam się tylko, że nie poradzę sobie z ich regulacją :oj Wie ktoś może jak podejść do tematu ? :ink Chodzi mi przede wszystkim o kwestę samoregulatora - jak go poprawnie ustawić przy założeniu nowych szczęk ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: skory85 »

Standrdowo ustawione są na nowe szczęki. Jak coś to sam się dostosuje po to właśnie te ząbki w nim. Z czasem zużycia szczęk on sam się rozciąga czyli przeskakują ząbki.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

No tak, ale czy przy założeniu nowych szczęk trzeba w nim coś przestawiać ? Czy po prostu zakłada się tak, jak jest i nic się w nim nie robi ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

mwas pisze: 22 paź 2017, 18:34 Jestem przed wymianą szczęk hamulcowych i troszkę korci mnie, żeby zrobić to samemu :devil Obawiam się tylko, że nie poradzę sobie z ich regulacją :oj Wie ktoś może jak podejść do tematu ? :ink
Z samoregulatorem jest tak, że po założeniu nowych szczęk załóż bęben i obracaj nim, zdejmij go i płaskim wkrętakiem obracaj samoregulatorem (na ząbkach). Załóż bęben i jak poczujesz (usłyszysz) lekkie obcieranie to tak zostaw. Reszta tak jak pisze skory85
Pamiętaj tylko aby wymianę szczęk zacząć od zdjęcia sprężyn. Dasz radę. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: skory85 »

Dokładnie tak jak mówi smak56 a do tego masz male dziurki w bębnie na srubokret dasz radę Maciej!!
Dodatkowo co pamiętam to po jakiś czasie po założeniu wszystko powinno się samo dopasować jedynie ręczny trzeba ustawić na nowo.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Stefan, a wspominałeś w swoich opisach coś o przesmarowaniu :ink Chyba regulator i coś jeszcze :ink Co dokładnie trzeba by tam przesmarować i czym najlepiej ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

mwas pisze: 23 paź 2017, 10:57 Stefan, a wspominałeś w swoich opisach coś o przesmarowaniu :ink Chyba regulator i coś jeszcze :ink Co dokładnie trzeba by tam przesmarować i czym najlepiej ?
Szczęki mocowane są za pomocą bolców i blaszanych spinek (zasuwek). Na :foto znajdują się w połowie klocka. Naciska się od góry tę spinkę i przesuwa w bok. Sprężyny muszą być zdjęte, gdyż jeżeli tego nie zrobisz to w tym momencie szczęka wystrzeli. Towotem smaruję bolec i spinki. Bolec wchodzi od zewnątrz z tyłu i jest narażony na działanie warunków atmosferycznych a spinki przesuwają się po szczękach jak się używa ręcznego. Regulator traktuję zmywaczem do hamulców i pędzelkiem. Można WD 40.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: Szczypior »

Dodam od siebie, że jeżeli macie problem ze zdjęciem bębna, u mnie nie szedł w żaden sposób, wystarczy wkręcić w otwory po szpilkach śruby m10 i dokręcać na przemian. Mowa o szpilkach co są dwie, skręcają bęben z piasta. ( nie znalazłem takiego infa a meczylem się aby ściągnąć)

Teraz mam pytanie.
1.Okładziny jest tej mniejszej 2.5mm, tej od strony tyłu auta więcej , kwalifikują się do wymiany? Jeżeli nie to ile jeszcze mogę jeździć 20tys km? Nie mogę znaleźć informacji ile ma nową.
2. Samoregulator ustawiłem tak aby lekko chodziło bęben. Rozumiem, że po kilku hamowaniach rozciąganie się sam ile potrzeba?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: zibi186 »

rustin pisze: 22 mar 2018, 17:08 Dodam od siebie, że jeżeli macie problem ze zdjęciem bębna, u mnie nie szedł w żaden sposób, wystarczy wkręcić w otwory po szpilkach śruby m10 i dokręcać na przemian. Mowa o szpilkach co są dwie, skręcają bęben z piasta. ( nie znalazłem takiego infa a meczylem się aby ściągnąć)

Teraz mam pytanie.
1.Okładziny jest tej mniejszej 2.5mm, tej od strony tyłu auta więcej , kwalifikują się do wymiany? Jeżeli nie to ile jeszcze mogę jeździć 20tys km? Nie mogę znaleźć informacji ile ma nową.
2. Samoregulator ustawiłem tak aby lekko chodziło bęben. Rozumiem, że po kilku hamowaniach rozciąganie się sam ile potrzeba?
Rustin , nie chcę Cię wprowadzić w bląd , ale na mój gust 2,5 mm to ok.połowa zużycia . Tak , że 20 tyś spokojnie jeszcze powinieneś zrobić . Ale dobrze by bylo , żeby ktoś jeszcze Ci to potwierdził :) Natomiast moim zdaniem zastanawiające jest dlaczego jednej okladziny masz więcej, a drugiej mniej . Tam chyba powinno to działać jednakowo po obu stronach , czyli trzeba by przyjrzeć się skąd się wzięla różnica .
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 22 mar 2018, 17:08 Dodam od siebie, że jeżeli macie problem ze zdjęciem bębna, u mnie nie szedł w żaden sposób, wystarczy wkręcić w otwory po szpilkach śruby m10 i dokręcać na przemian. Mowa o szpilkach co są dwie, skręcają bęben z piasta.
1.Okładziny jest tej mniejszej 2.5mm, tej od strony tyłu auta więcej , kwalifikują się do wymiany? Jeżeli nie to ile jeszcze mogę jeździć 20tys km? Nie mogę znaleźć informacji ile ma nową.
Do pierwszego, mam drobną uwagę i pytanie. Co wyciąga bęben jeżeli w nim nie ma gwintu? A jeżeli już, a będzie duży rant na bębnie i będziesz dokręcał śruby jak piszesz, możesz zerwać okładziny szczęk lub urwać bolce które je trzymają.
Na zagadnienie 2 masz odpowiedź w moim poście na str. 1 (post z 2017 r).
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: Szczypior »

Możliwe, że się zerwie. Z czuciem i nic się nie stało a męczyłem się z godzinę ze stukaniem itd, dopiero to pomogło.

Widzę, że przy 206tys miałeś 2.5mm a teraz masz przebieg 212 tys, nie znalazłem tam odpowiedzi ile mają nowe i ile można na tym zrobić.

Wyczytałem, że regulator sam się z czasem, rozepchnie więc jest ok.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 22 mar 2018, 20:10 Widzę, że przy 206tys miałeś 2.5mm a teraz masz przebieg 212 tys, nie znalazłem tam odpowiedzi ile mają nowe i ile można na tym zrobić.
Tak ale jest również napisane, że bębny i szczęki są od nowości. Czyli maja tyle (2-2,5 mm) po przejechaniu 212 tys. Nowe mają grubość tak jak pisze zibi186 około 4 mm. Bęben poszerzył się o 0,5 mm (przez 10 lat). Do granicy max ma jeszcze 1,2 mm.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: Szczypior »

O widzisz, to przeoczyłem że nowe maja 4mm. To jeszcze spokojnie na nich pojeździ. Zrobię z 20 tys, kupię nowe i zobaczymy czy będą już do wymiany.

Dzięki
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 22 mar 2018, 21:09 Zrobię z 20 tys, kupię nowe i zobaczymy czy będą już do wymiany.
Zrób odwrotnie! Zobacz najpierw czy będą do wymiany i wtedy zdecyduj czy kupić nowe. Ja tak podchodziłem do tematu już trzy razy i dalej nic. Jak czytałeś, planuję wymianę na wiosnę ...... ale czy na pewno? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ