Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

Witam od 15 dni jestem posiadaczem tjeta z 2009roku .za tydzień zamierzam wymienić rozrząd w aso ŻORY. Myślicie ze dla bezpieczeństwa lepiej wymienić też koło zebate? Bo chyba nie zalicza sie to do kompletnej wymiany rozrządu(pompa,napinacze ). Poprzednik wykonał pierwszą wymianę rozrządu przy 70tysiacach w 2013roku.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

Biorąc pod uwagę ostatnie doświadczenia co niektórych, myślę, że warto jest w razie czego to zrobić a przynajmniej zwrócić szczególną uwagę mechaników na to koło z tym klinem podczas robót przy rozrządzie.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

Tylko pytanie czy rzetelnie to sprawdzą stan tego koła ,wiadomo jak to w aso . Ale jezeli to kosztuje 150zl to chyba nie ma co żałować a jeździć ze spokojna głowa:)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

Będzie to ASO, więc na pewno dostaniesz gwarancję na wykonaną usługę, tylko że gwarancja będzie standardowo na rok, jeśli cokolwiek miałoby się dziać później, to wtedy lipa - nie ma kogo ciągać do odpowiedzialności. Ale, w związku z tym, że to ASO, to temat tych klinów raczej powinien być im znany :ink Zagaj temat i posłuchaj, co mają Ci na ten temat do powiedzenia :ink Mogą zalecić wymianę, bo przy okazji koszt jest stosunkowo niewielki, może się okazać, że robią to standardowo, ale może też się okazać, że nie ma konieczności ruszania tego koła, bo oni to robią tak, że nic tam nie cierpi :ink Wydaje mi się, że warto z nimi poruszyć tą kwestię :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

Też tak zrobię ;) 💪💪
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: emmer »

pojawiła się wcześnie hipoteza, że agresywny styl jazdy może wpłynąć na ten nieszczęsny klin. Nie potwierdzę a raczej kategorycznie zaprzeczę.
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

Pewnie co człowiek to opinia ale warto ten temat mieć na uwadze.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

emmer pisze: 12 wrz 2017, 12:05 pojawiła się wcześnie hipoteza, że agresywny styl jazdy może wpłynąć na ten nieszczęsny klin. Nie potwierdzę a raczej kategorycznie zaprzeczę.
Emmer , możesz wyjaśnić mi dlaczego zaprzeczasz ? Na mój głupi rozum im większy moment sily , tym ryzyko uszkodzenia klina czy przesunięcia się kola na wale rośnie . Ciekaw jestem Twojej opinii . Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Tomek »

Może ja odpowiem, bo emmer zarobiony i rzadko teraz zagląda.
Michał po prostu nie oszczędza swojej Liny i jeździ, jak to kiedyś określił tak "że aż rurę prostuje" :zlośnik
Dlatego sądząc po sobie napisał że agresywny styl jazdy nie ma wpływu na ten klin.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

A , to rozumiem :) Nie powiem , żeby taka odpowiedź rozwiewała moje wątpliwości , myślałem że jeśli kategorycznie zaprzecza to ma w rękawie jakiegoś technicznego asa , który mi zwyczajnie nie przyszedł do głowy :)
Ale ok . Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: emmer »

Tomek dobrze to ujął :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wrócę do problemu sprzed kilku stron, a mianowicie słabego doładowania i niepodświetlonych słupków. Trafiło i mnie, wszystko wymyte lecz brak efektu. Ktoś miał jeszcze jakieś przyczyny oprócz zaworu blowoff?
PS Do turbiny jeszcze nie zaglądałem.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn , a te cieńkie wężyki od zaworka przy turbinie masz całe ?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wszystko wygląda dobrze.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 13 lis 2017, 16:34 Wszystko wygląda dobrze.
Kuzyn , a slupki zaświecają Ci się identycznie na pb i na lpg ?
( widzę , że z przebiegiem idziemy " łeb w łeb " :) )
ODPOWIEDZ