stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Wow. niezły patent:)
ale gotowych osłon nie sprzedają czy cena zaporowa?
ale gotowych osłon nie sprzedają czy cena zaporowa?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Gotowe osłony, te z ePer'a są dostępne jedynie na rynek Indyjski i żadne ASO w PL nie jest w stanie tego ściągnąć...
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Coś mi się zdaje można by sobie takie "cudo" wyprodukować ze siliconu:)
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Założyłem wczoraj osłony na górne mocowania łożysk MC Persona. Materiał przypomina (plandekę z tira) ale cieńszy i bardziej elastyczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3806
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Co na to kierowca TIR-a ?Sebek pisze:Założyłem wczoraj osłony na górne mocowania łożysk MC Persona. Materiał przypomina (plandekę z tira) ale cieńszy i bardziej elastyczny.
-
- klubowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 sty 2017, 11:01
- Przebieg: 139200
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
No i przyszedł na mnie czas wymienić te cudowne łożyska bo lewe zaczyna mnie irytować :( prawe cichutkie jest jakaś różnica w droższych czy tańszych po za nazwą i cena czy jedne buty? Bo jak żywotność taka sama to raczej nie ma sensu kupować droższych
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Ja powiem tak: jestem świeżo (wczoraj) po wymianie obydwóch (lewa i prawa), miałem założone Lemfordery. Ogólnie nigdy więcej już ich nie kupię a to niby górna półka Wytrzymały rok i pięć miesięcy. Prawy był jeszcze jak cię mogę ale lewy... masakra. Poprzednie też miałem Lemfordery i też żywotnością szału nie zrobiły. Teraz wstawiłem KAYABA i różnica w wykonaniu jest spora. Przede wszystkim KYB mają kołnierz dookoła, który zakrywa szczelinę łączenia się łożyska z poduszką. Lemfordery tego nie miały. Dodatkowo, w komplecie z KYB są nowiutkie nakrętki mocujące poduszkę do nadwozia. W Lemforderach tego nie było. Cenowo wychodzi bardzo podobnie, ja płaciłem ok 100 zł za sztukę. No i dobra rada: jak będziesz wymieniał, to zaopatrz się w nowe nakrętki na amortyzatory. Oryginały mają pierścień blokujący z tworzywa i po odkręceniu i przykręceniu ponownie, nie będą już tak trzymały, jak powinny Kuzyn już radził to jakiś czas temu Nakrętka na amortyzator ma numer 12578421 i kosztuje w ASO coś ok 7.50 PLN więc warto się w nie zaopatrzyć
Uwaga ! Jakby ktoś studiował ePer'a, to na rysunku jest błąd a raczej te nakrętki są dość niefortunnie narysowane, bo duże nakrętki na amortyzator są na rysunku pokazane jako mniejsze od tych małych, które mocują poduszkę do nadwozia
Uwaga ! Jakby ktoś studiował ePer'a, to na rysunku jest błąd a raczej te nakrętki są dość niefortunnie narysowane, bo duże nakrętki na amortyzator są na rysunku pokazane jako mniejsze od tych małych, które mocują poduszkę do nadwozia
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 sty 2017, 11:01
- Przebieg: 139200
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
To tak też zrobia akurat sie nad nimi zastanawiałem zamówia KYBy a co do nakrętki to sie pochyta domniemam że chodzi o samo kątrująca raz odkręcona już za bardzo nie trzyma kolejny raz :( aż jutro zerkna na nią wymienimy pośmigamy a w sierpniu porównamy kto ma bardziej zużyte
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Ogi , proponuję przed montażem rozebrać i dołożyć smaru na lozyska . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 sty 2017, 11:01
- Przebieg: 139200
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Zibi po przestudiowaniu tego wszystkiego to na bank dostana dodatkowe ilości smaru może ciut dłużej pożyją
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Łożyska SNR też mają gumowy fartuch i 3 nakrętki w komplecie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
He he też je muszę wymienić bo zaczynają mnie denerwować stuki
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 sie 2014, 14:04
- Przebieg: 95000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zawiercie
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Witam. Ja założyłem Monroe i tez miały gumowy fartuch. Ciężko jest ocenić żywotność bo mam je pół roku.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 paź 2017, 11:59
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Koledzy, po tym co przeczytałem w wątku i z racji występujących u mnie podobnych symptomów wymieniłem łożyska amortyzatora wraz z poduszkami, lecz nadal pojawia się dziwny dźwięk przy skręcie głównie w lewo. Zarówno na postoju jak i przy ostrym skręcie kołami przy niskiej prędkości. Co waszym zdaniem może być powodem tych dziwnych skrzeczacych odgłosów dochodzących z przedniej części pojazdu? Może to kwestia wspomagania? I jak to można zdiagnozować?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów
Chyba najprościej udać się na ścieżkę diagnostyczną i poddać zawieszenie kontroli doświadczonego diagnosty . Jeśli on nic nie znajdzie na dole , to albo masz niedokręcone nakrętki amortyzatorów w poduszkach u góry, alboTwoje dolegliwości nie pochodzą od zawieszenia. Myślę , że na początek powinieneś zacząć od tego . Ponadto czy sam wymieniałeś łożyska kolumny , czy ktoś Ci to robił ? Dołożono na łożyska smaru " od serca " czy tylko standardowa wymiana bez wdawania się w szczegóły ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam