Czy to uszczelka pod głowicą ?
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Czy to uszczelka pod głowicą ?
Witajcie.
Mój mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.
Takie mam spostrzeżenia:
- bardzo szybko zapychająca się odma
- przerywanie na zimnym silniku (tylko na lpg) -> nawet mi sie check engine zapala sporadycznie
- podczas długiego hamowania silnikiem temperatura spada z 1/2 do 1/3 -> po dodaniu gazu temp wraca do normy
- mechanik stwierdził na jednej świecy dziwny nalot
- słabe odpalanie na zimnym silniku (w garażu temperatura 5 stopni to jest ok) (na mrozie kiepsko -> mimo nowych świec)
Nie stwierdziłem ubytku płynu chłodzącego.
Co sądzicie ?
Mój mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.
Takie mam spostrzeżenia:
- bardzo szybko zapychająca się odma
- przerywanie na zimnym silniku (tylko na lpg) -> nawet mi sie check engine zapala sporadycznie
- podczas długiego hamowania silnikiem temperatura spada z 1/2 do 1/3 -> po dodaniu gazu temp wraca do normy
- mechanik stwierdził na jednej świecy dziwny nalot
- słabe odpalanie na zimnym silniku (w garażu temperatura 5 stopni to jest ok) (na mrozie kiepsko -> mimo nowych świec)
Nie stwierdziłem ubytku płynu chłodzącego.
Co sądzicie ?
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Zapchana odma to wina nie dogrzanego silnika, mimo że wskazówka pokazuje 90stopni, olej nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury.
Jaki stosujesz olej? Castrol Magnatec 5w-40 robi dużo majonezu, mój Mobil1 0w-40 produkuje dużo mniej majonezu.
Za nalot na świecy może odpowiadać cewka lub kable WN.
Jaki stosujesz olej? Castrol Magnatec 5w-40 robi dużo majonezu, mój Mobil1 0w-40 produkuje dużo mniej majonezu.
Za nalot na świecy może odpowiadać cewka lub kable WN.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Mobil New Life 0W40.
Codziennie robię około 60km autostradą. 2x30.
Codziennie robię około 60km autostradą. 2x30.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
No to trochę mnie zaskoczyłeś.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Jeśli płynu chłodniczego nie ubywa, to chyba olej powinien się przedostawać do układu chłodzenia, więc dziwny osad powinien być np na korku zbiorniczka wyrównawczego. Jak auto jest rozgrzane, to próbowałeś odkręcać korek od płynu chłodniczego ? Ubywa Ci oleju ?
Moim skromnym zdaniem uszczelka pod głowicą, to zbyt pochopna diagnoza, bo to co opisałeś może świadczyć o konieczności wymiany termostatu (ostatnio dość popularna przypadłość ), wymiany świec i przewodów WN (wystrzegać się tandety, bo tutaj nawet BOSCH daje ciała ) i konieczności regulacji LPG
Moim skromnym zdaniem uszczelka pod głowicą, to zbyt pochopna diagnoza, bo to co opisałeś może świadczyć o konieczności wymiany termostatu (ostatnio dość popularna przypadłość ), wymiany świec i przewodów WN (wystrzegać się tandety, bo tutaj nawet BOSCH daje ciała ) i konieczności regulacji LPG
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Jeszcze jedno: Przypadłość z lekkim szarpaniem silnika jest po długim staniu -> po nocy najbardziej widoczne.
Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )
Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy
A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??
Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )
Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy
A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:50 przez mrtalaga, łącznie zmieniany 2 razy.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Też pomyslalem o termostacie - jakaś plaga ostatnio ?? dlugo się nagrzewa , bo termostat się nie domyka i caly czas masz duży obieg - tak może być
A slabe odpalanie na zimnym silniku - czy to znowu nie za sprawą zabrudzonego czujnika map sensora ? Może wystarczy przeczyścić ?
A slabe odpalanie na zimnym silniku - czy to znowu nie za sprawą zabrudzonego czujnika map sensora ? Może wystarczy przeczyścić ?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:57 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Co to za czujnik map sensora :D ??
Termostat razem z obudową czy osobno ? Jaki koszt ? ASO czy taniej cos innego ?
Termostat razem z obudową czy osobno ? Jaki koszt ? ASO czy taniej cos innego ?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Termostat raczej w komplecie z obudową i czujnikiem temperatury . Ja kupował bym raczej jakiś markowy , choć dziś niczego nie można być pewnym
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... or#p107316 -w tym temacie m.innymi o map sensorze
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... or#p107316 -w tym temacie m.innymi o map sensorze
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Jakie kable wstawiłeś To bardzo ważne, ja ostatnią jesienią byłem zmuszony wymienić ponownie kable WN, na poprzednich jeździłem... rok I niestety - miałem kable BOSCH i okazały się porażką Teraz wstawiłem NGK i jest niebo a ziemiamrtalaga pisze:Jeszcze jedno: Przypadłość z lekkim szarpaniem silnika jest po długim staniu -> po nocy najbardziej widoczne.
Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )
Masz tutaj na myśli regulację LPG ? No nie do mnie, nie mój temat Poza tym regulacji LPG nie wykonuje się przez OBD Multiecuscan'emmrtalaga pisze:Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy
Co rozumiesz przez "dosyć długo" ? W normalnych warunkach, nawet pomimo mrozu, po przejechaniu gdzieś 5 km auto powinno być już rozgrzane bądź prawie rozgrzanemrtalaga pisze:A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Mam troszke screenów z multiecuscan.
Co do nagrywania kamerą to mam na myśli wszystko co się da. Odpalanie autka, wyniki z multiecuscan, wygląd korków oleju itp. Nagram wszystko co chcesz, tylko muszę to spisać :D
Co do nagrywania kamerą to mam na myśli wszystko co się da. Odpalanie autka, wyniki z multiecuscan, wygląd korków oleju itp. Nagram wszystko co chcesz, tylko muszę to spisać :D
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Jeżeli chodzi o uszczelkę to jeśli jest padnięta to są dwa objawy:
1. Przedmuch do komory spalania - Ubywa płynu i znajdujemy go w oleju (patrz na bagnet) - lub dymi
2. Przedmuch do układu chłodzenia - zwiększenie ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym poprzez pompowanie powietrza do układu, po otwarciu termostatu powinno być widać bulgoczącą wodę w zbiorniku wyrównawczym.
1. Przedmuch do komory spalania - Ubywa płynu i znajdujemy go w oleju (patrz na bagnet) - lub dymi
2. Przedmuch do układu chłodzenia - zwiększenie ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym poprzez pompowanie powietrza do układu, po otwarciu termostatu powinno być widać bulgoczącą wodę w zbiorniku wyrównawczym.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Koledzy piszą wyżej o kablach i też bym na to postawił.To przy gazie bardzo czuły element.Trzeba szukać polskiej produkcji dedykowane do gazu /nie pamiętam już nazwy producenta/ale jak wymieniłem w Thalii to na długo był spokój .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
A te temperatury na screenie - czy nie potwierdza się problem z czujnikiem map sensora ?
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?
Hej :-)
Mam poranne nagrania kamerą.
Jeśli ktoś ma czas to niech zobaczy :-) Oczywiście można przewijać hihi :-)
spadek obrotów przy 9.57min + spadek temperatury kilka sekund później.
film1 od zimnego silnika do nagrzania [youtube][/youtube]
film2 jazda po miescie + zachowanie silnika na parkingu [youtube][/youtube]
Będę wracać z pracy to mogę coś jeszcze nakręcić.
Płyn w zbiorniczku ? Korek oleju ?
Jakies sugestie ?
Mam poranne nagrania kamerą.
Jeśli ktoś ma czas to niech zobaczy :-) Oczywiście można przewijać hihi :-)
spadek obrotów przy 9.57min + spadek temperatury kilka sekund później.
film1 od zimnego silnika do nagrzania [youtube][/youtube]
film2 jazda po miescie + zachowanie silnika na parkingu [youtube][/youtube]
Będę wracać z pracy to mogę coś jeszcze nakręcić.
Płyn w zbiorniczku ? Korek oleju ?
Jakies sugestie ?