Czy to uszczelka pod głowicą ?

mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Witajcie.

Mój mechanik stwierdził że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.

Takie mam spostrzeżenia:
- bardzo szybko zapychająca się odma
- przerywanie na zimnym silniku (tylko na lpg) -> nawet mi sie check engine zapala sporadycznie
- podczas długiego hamowania silnikiem temperatura spada z 1/2 do 1/3 -> po dodaniu gazu temp wraca do normy
- mechanik stwierdził na jednej świecy dziwny nalot
- słabe odpalanie na zimnym silniku (w garażu temperatura 5 stopni to jest ok) (na mrozie kiepsko -> mimo nowych świec)

Nie stwierdziłem ubytku płynu chłodzącego.

Co sądzicie ?
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: Sebek »

Zapchana odma to wina nie dogrzanego silnika, mimo że wskazówka pokazuje 90stopni, olej nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury.
Jaki stosujesz olej? Castrol Magnatec 5w-40 robi dużo majonezu, mój Mobil1 0w-40 produkuje dużo mniej majonezu.
Za nalot na świecy może odpowiadać cewka lub kable WN.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Mobil New Life 0W40.
Codziennie robię około 60km autostradą. 2x30.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: Sebek »

No to trochę mnie zaskoczyłeś.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mwas »

Jeśli płynu chłodniczego nie ubywa, to chyba olej powinien się przedostawać do układu chłodzenia, więc dziwny osad powinien być np na korku zbiorniczka wyrównawczego. Jak auto jest rozgrzane, to próbowałeś odkręcać korek od płynu chłodniczego ? Ubywa Ci oleju ?
Moim skromnym zdaniem uszczelka pod głowicą, to zbyt pochopna diagnoza, bo to co opisałeś może świadczyć o konieczności wymiany termostatu (ostatnio dość popularna przypadłość :ink), wymiany świec i przewodów WN (wystrzegać się tandety, bo tutaj nawet BOSCH daje ciała :!) i konieczności regulacji LPG :pomysli
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Jeszcze jedno: Przypadłość z lekkim szarpaniem silnika jest po długim staniu -> po nocy najbardziej widoczne.

Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )


Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy

A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:50 przez mrtalaga, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

Też pomyslalem o termostacie - jakaś plaga ostatnio ?? :) dlugo się nagrzewa , bo termostat się nie domyka i caly czas masz duży obieg - tak może być :)
A slabe odpalanie na zimnym silniku - czy to znowu nie za sprawą zabrudzonego czujnika map sensora ? Może wystarczy przeczyścić ? :)
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:57 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Co to za czujnik map sensora :D ??

Termostat razem z obudową czy osobno ? Jaki koszt ? ASO czy taniej cos innego ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

Termostat raczej w komplecie z obudową i czujnikiem temperatury . Ja kupował bym raczej jakiś markowy , choć dziś niczego nie można być pewnym :)

http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... or#p107316 -w tym temacie m.innymi o map sensorze
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mwas »

mrtalaga pisze:Jeszcze jedno: Przypadłość z lekkim szarpaniem silnika jest po długim staniu -> po nocy najbardziej widoczne.

Świece profilaktycznie wymieniłem tydzień temu, kable zostały stare ( wymieniane przy poprzedniej wymianie )
Jakie kable wstawiłeś :? To bardzo ważne, ja ostatnią jesienią byłem zmuszony wymienić ponownie kable WN, na poprzednich jeździłem... rok :! I niestety - miałem kable BOSCH i okazały się porażką :smutny Teraz wstawiłem NGK i jest niebo a ziemia :ink

mrtalaga pisze:Mogę wziąć kamerę i nagrać co trzeba :-) Tylko napisz mi dokładnie co :D + ewentualnie z multiecuscan jakieś wykresy
Masz tutaj na myśli regulację LPG ? No nie do mnie, nie mój temat :ink Poza tym regulacji LPG nie wykonuje się przez OBD Multiecuscan'em :ink
mrtalaga pisze:A co do termostatu to mam wrażenie ze dosyć długo się nagrzewa... ale to moze byc wina mrozu ??
Co rozumiesz przez "dosyć długo" ? W normalnych warunkach, nawet pomimo mrozu, po przejechaniu gdzieś 5 km auto powinno być już rozgrzane bądź prawie rozgrzane :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Mam troszke screenów z multiecuscan.

Co do nagrywania kamerą to mam na myśli wszystko co się da. Odpalanie autka, wyniki z multiecuscan, wygląd korków oleju itp. Nagram wszystko co chcesz, tylko muszę to spisać :D


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: slawek007 »

Jeżeli chodzi o uszczelkę to jeśli jest padnięta to są dwa objawy:
1. Przedmuch do komory spalania - Ubywa płynu i znajdujemy go w oleju (patrz na bagnet) - lub dymi
2. Przedmuch do układu chłodzenia - zwiększenie ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym poprzez pompowanie powietrza do układu, po otwarciu termostatu powinno być widać bulgoczącą wodę w zbiorniku wyrównawczym.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1301
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: Fiacik »

Koledzy piszą wyżej o kablach i też bym na to postawił.To przy gazie bardzo czuły element.Trzeba szukać polskiej produkcji dedykowane do gazu /nie pamiętam już nazwy producenta/ale jak wymieniłem w Thalii to na długo był spokój .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: zibi186 »

A te temperatury na screenie - czy nie potwierdza się problem z czujnikiem map sensora ?
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Czy to uszczelka pod głowicą ?

Post autor: mrtalaga »

Hej :-)

Mam poranne nagrania kamerą.
Jeśli ktoś ma czas to niech zobaczy :-) Oczywiście można przewijać hihi :-)

spadek obrotów przy 9.57min + spadek temperatury kilka sekund później.

film1 od zimnego silnika do nagrzania [youtube][/youtube]
film2 jazda po miescie + zachowanie silnika na parkingu [youtube][/youtube]


Będę wracać z pracy to mogę coś jeszcze nakręcić.
Płyn w zbiorniczku ? Korek oleju ?
Jakies sugestie ?



Obrazek
ODPOWIEDZ