[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Jak nie czuć żadnego bicia na kierownicy podczas hamowania to jeździłbym dalej na tym zestawie.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: helletic »

Zajechać klocki jeszcze bardziej. Moja rada - wymieniać tarcze razem z klockami. Nie ważne ile tarczy pozostało.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: will »

Grzesioklb pisze:Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.
Przetaczałeś tarcze ? Wyglądają nieźle nie ma wyraźnego progu trzeba zmierzyć.
Klocki wymiana oczywiście.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Grzesioklb
klubowicz
klubowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
Przebieg: 140200
Silnik: T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kluczbork

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Grzesioklb »

Z tarczami nie było nic robione. Klocki słabe ale czy warto zakładać nowe na te tarcze? Starczy tarczy dla nowych klocków?
Grzesioklb
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: skory85 »

Spokojnie starczy ledwo co rancik się zrobił, choć jak coś bym na Twoim miejscu je przetoczyl. W puncie II ostatnio swojej lubej zakładałem oryginały po przetoczeniu tarcz+ nowe klocki. Teraz jest !oc hamowania
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 »

Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: leszek1234 »

Moje zdanie : na razie jeździj dalej, jak klocki będą do wymiany (na oko lub ostatecznie zapali się kontrolka;), wtedy ocenisz tarcze. Obecnie wygląda to normalnie, do jazdy. Ja na pierwszym zestawie klocków jeździłem do ok. 90tys.km i tarcz nie było potrzeby wymieniać.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja tam widzę już bardzo niewiele okładziny. Wymieniłbym wszystko.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: will »

Ja zakładałem nowe klocki na stare tarcze przy 85tyś, tarcze były w dobrym stanie ale mierzyłem grubość była w normie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Fiacik »

smak56 pisze:
Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.
A to ciekawe co piszesz ?! . Ja mam już na tarczach znacznie większe ranty niż 0,9 mm /tak na oko jakieś 1,5 mm/ i to przy przebiegu 57.000 km .Ok.miesiąc temu byłem na wymianie olejów i filtrów w serwisie FIATA w Bielsku- Białej . Prosiłem o przyjrzenie się temu i stwierdzili, że na tych tarczach i klockach mogę jeszcze śmiało jeździć jakieś 30.000 km . Hamulce działają bez zarzutu .
A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze: A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
B grubość nowej tarczy
C (MTH) - minimum tarczy hamulcowej (nabijana na obwodzie tarczy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: leszek1234 »

w laboratorium pewnie ta tarcza nie pęka nawet przy 3- krotnie większym zużyciu ale dajmy współczynnik bezpieczeństwa x3 lub x4 - wszyscy będą zadowoleni ..
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Fiacik »

Dzięki Ci smaku56 za ostateczne wyjaśnienie i masz za to dobre :pivo - w międzyczasie sprawdziłem u dobrych mechaników i faktycznie ten minimalny wymiar jest nabijany na tarczy , a różnica czy też dopuszczalne przez producenta zużycie jest faktycznie tak niewielkie . Ale , no właśnie - konia z rzędem temu mechanikowi , który przy takim zużyciu wymienia tarcze . W moim przypadku te 0,9 mm to już miałem przy około 35.000 - 40.000 km i każdy by się uśmiechnął gdybym przy takim przebiegu wymienił tarcze i oczywiście klocki . Dla jasności to jestem zdecydowanym przeciwnikiem eksploatowania podzespołów auta ponad zalecenia producenta i zdrowy rozsądek .
Bardzo jestem ciekawy jak to wygląda u kolegów na forum ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: marcin24 »

Ja zmieniłem tarczę przy 100tys.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: ślimak »

Ja zmieniałem na 65000 tyś, ale bardziej jako kaprys niż potrzeba.
88=))
ODPOWIEDZ