Strona 3 z 4

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 08 lip 2014, 14:29
autor: Rincewind
U mnie wcześniej sporadycznie piszczało przy uruchamianiu, ale myślałem że to pasek i jak już częściej będzie piszczeć to wymienię. Tak że padł niezupełnie bezobjawowo.

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 08 lip 2014, 15:13
autor: marcin83c
Spokojnie sobie jeździj , u mnie było słychać tarcie o obudowę. Z tego co widzę i co było u mnie to najpierw puchnie uzwojenie a potem pęka obudowa i wypaczając się powoduje obcieranie uzwojenia o obudowę. Jak nic nie słyszysz i ładuje normalnie to ja bym się nie przejmował i nie oczekiwał.że jak wszystkim się psuje to i mnie . :lacha

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 08 lip 2014, 17:15
autor: Rafcio
Popieram wypowiedź marcin-a83c :ok)

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 20 maja 2015, 21:25
autor: deckboy
Ciekawy opis. W sobotę zabieram się za demontaż swojego alternatora w bravo II 1.4 t-jet 150. Tylko tutaj znalazłem opis gdzie są śruby mocujące. Ja demontuję swój alternator z powodu świergolenia któregoś napędu na pasku wielorowkowym. Po demontażu paska następowała cisza. Stwierdziłem że psiknę penetratorem (obficie) w okolice rolki napinającej oraz alternator i miałem ciszę. W któryś dzień znowu przed gaszeniem auta świergolenie ciche wróciło. Wkurzyłem się i zacząłem od wymiany tańszej rzeczy i łatwej w wymianie czyli rolki napinacza. Nie przyniosło to jednak oczekiwanych rezultatów i zamówiłem nowe sprzęgiełko i łożyska w alternatorze będą wymieniane. Ciekawy i szczegółowy opis. Ps. w bravo II nie ma potrzeby demontażu filtra ale dostęp do tej 1 śruby pod kompresorem klimy jest równie paskudny :-)

Alternator zdemontowałem, czas ok. 1.30min, po demontażu i dowiedzeniu się ile ,,magicy" wołają za wymianę łożysk, parsknąłem śmiechem i ,,olałem ich" :-) samemu rozebrać alternator to nie problem ale trzeba uszkodzić przy diodach 3 mocowania przewodów co idą do uzwojenia, są na takie blaszki gdzie każde ich odchylenie spowoduje ich pęknięcie, oczywiście można dolutować kawałek przewodu i wsio będzie działało ale ja nigdy nie stosuję i nie stosowałem pół środków a po doliczeniu nowego elementu z diodami (żeby zaciśnięcie przewodów było jak w oryginale) zaraz zrobi się kwota nie warta świeczki :-) znalazłem alternator z lanci delty t-jet z 2012 r. która chyba nic nie miała nalatane bo żeliwo było jakby odlane dopiero co (ja swój alternator wymyłem nitro to i tak żeliwo już szare było), uzwojenia w nowym aż rażą miedzią :-), w miejscu gdzie szczotki pracują nie ma kompletnie żadnej ścieżki wytartej. Alternator z przesyłką wyszedł mnie 280zł (okazja). Montaż ponowny to już 30min. :-) czasami nie warto naprawiać tylko znaleźć świeżutką część i wymienić ją. Jeżeli ktoś chciałby odkupić ode mnie mój alternator ze względu na obudowę pęknięta (dziwny przypadek w linea bo w bravo i lanci tego nie ma) to zapraszam do kontaktu, zawsze co do ceny można się dogadać :-) e-mail: jareklojko@wp.pl Ps. mój alternator działa bez problemu, jedynie łożyska trzeba by wymienić bo po nagrzaniu lekko któreś świergoli.

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 27 lip 2015, 8:19
autor: pogromcaslaskiej
Chyba bede musiał wymienić alternator,obudowa wydaje sie nie popekana ,ale co jakiś czas wycie podczas odpalania,moge kupic nowy alternator magneti marelli 90A za 350zł albo regenerowany w podobnej cenie. Nie jestem pewien czy 90A kupić czy 120A,kuzyn sugerował kiedyś że w t-jet jest 120A

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 27 lip 2015, 11:09
autor: Rincewind
Już nie pamiętam jaki włożyłem, ale ten firmowy dopóki działał to był wystarczający. A ja jeżdżę głównie po mieście i to krótkie odcinki, więc mam sporo rozruchów i mało czasu na doładowanie w dodatku na niskich obrotach.

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 20 sie 2015, 10:50
autor: emmer
Do tjeta 120.

Za 350 nowego nie kupisz.

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 29 lis 2015, 10:59
autor: pogromcaslaskiej
czy może ktoś wie,jakie są numery oryginalnego alternatora denso 120A w linei t-jet :ink

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 30 lis 2015, 9:19
autor: emmer

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 23 lut 2016, 19:42
autor: pogromcaslaskiej
Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 23 lut 2016, 20:03
autor: buhert
pogromcaslaskiej pisze:Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.
AS to nie jest zupełna nówka - to jest alternator po regeneracji.

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 20 gru 2017, 16:06
autor: krupniok
Mogę prosić autora o ponowne załadowanie zdjęć?

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 20 gru 2017, 20:59
autor: zibi186
W 2014 r. za Denso zaplaciłem 490 zl . Czyżby tak ceny poszły do góry ?

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 06 cze 2019, 23:31
autor: Phenix
Szkoda że zdjęcia z manualna nie wyświetlają się

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

: 07 cze 2019, 0:11
autor: mwas
Oh shit :smutny Pozostaje jedynie poprosić autora, żeby załadował je ponownie :oj Pytanie: czy autor jest nadal z nami ? :pomysli Przepraszam, ale nie ma innej opcji - na serwerze nie ma tych fotek :oj