[ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
: 29 mar 2013, 13:32
Temat się urodził podczas rozgryzania tempomatu, umieszczam więc opis, jak się dobrać do konektorów siedzących wewnątrz złącza.
Na zdjęciu nr 1 widok wtyczki od strony styków. Nie sugerujcie się kolorem złącza, gdyż ja eksperymentowałem na dawcy narządów, jakim było jakieś Punto EVO U mnie ta złączka ma kolor żółty, ale oprócz tego jej konstrukcja jest identyczna.
Na zdjęciu zaznaczono strzałkami zawleczkę, którą trzeba wyciągnąć w kierunku zaznaczonym przez strzałki.
Na zdjęciu nr 2 widok wtyczki "od frontu". Czerwonym kółkiem zaznaczony widok zawleczki do wyciągnięcia.
Zawleczkę wyciągamy poprzez włożenie czegoś cienkiego w bok wtyczki (zdjęcie nr 3) i wciśnięcie dzyndzla zaznaczonego strzałką na zdjęciu nr 1. Trzeba to zrobić na tyle mocno, żeby po drugiej stronie wtyczki pokazała się zawleczka tak, jak na zdjęciu.
Wyciągamy zawleczkę (zdjęcie nr 4) dalej podważając czymś cienkim. Ja używałem śrubokręta. Jak tylko zawleczka pojawi się po drugiej stronie ścianki, to już palcami wyciągamy ją całkowicie (zdjęcie nr 5).
UWAGA
Wyciągnięcie zawleczki jest NIEZBĘDNE, aby włożyć nowe, lub zdemontować stare piny. Nowe po prostu wciskamy w odpowiednie miejsce aż się zatrzasną.
Demontaż odbywa się poprzez podważenie igiełką zatrzasku i pociągnięcie przewodu z drugiej strony (zdjęcie nr 6)
Na zdjęciu nr 7 widać konektor. Powiem szczerze - nie mam pojęcia gdzie akurat takie można dostać. Wiem, że ich producentem jest TE Connectivity a ich numer katalogowy to: dla przewodów 0,35 - 0,5 mm2 - 968220-5, dla przewodów grubszych 0,75 mm2 - 968221-5. Można je wyszukać na stornie producenta - http://www.te.com/pl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; a ich autoryzowanym dystrybutorem na Polskę jest firma Arrow Electronics Poland Sp. z o.o. w Warszawie.
Po zakończeniu operacji nie zapomnieć włożenia zawleczki na swoje miejsce
Na zdjęciu nr 1 widok wtyczki od strony styków. Nie sugerujcie się kolorem złącza, gdyż ja eksperymentowałem na dawcy narządów, jakim było jakieś Punto EVO U mnie ta złączka ma kolor żółty, ale oprócz tego jej konstrukcja jest identyczna.
Na zdjęciu zaznaczono strzałkami zawleczkę, którą trzeba wyciągnąć w kierunku zaznaczonym przez strzałki.
Na zdjęciu nr 2 widok wtyczki "od frontu". Czerwonym kółkiem zaznaczony widok zawleczki do wyciągnięcia.
Zawleczkę wyciągamy poprzez włożenie czegoś cienkiego w bok wtyczki (zdjęcie nr 3) i wciśnięcie dzyndzla zaznaczonego strzałką na zdjęciu nr 1. Trzeba to zrobić na tyle mocno, żeby po drugiej stronie wtyczki pokazała się zawleczka tak, jak na zdjęciu.
Wyciągamy zawleczkę (zdjęcie nr 4) dalej podważając czymś cienkim. Ja używałem śrubokręta. Jak tylko zawleczka pojawi się po drugiej stronie ścianki, to już palcami wyciągamy ją całkowicie (zdjęcie nr 5).
UWAGA
Wyciągnięcie zawleczki jest NIEZBĘDNE, aby włożyć nowe, lub zdemontować stare piny. Nowe po prostu wciskamy w odpowiednie miejsce aż się zatrzasną.
Demontaż odbywa się poprzez podważenie igiełką zatrzasku i pociągnięcie przewodu z drugiej strony (zdjęcie nr 6)
Na zdjęciu nr 7 widać konektor. Powiem szczerze - nie mam pojęcia gdzie akurat takie można dostać. Wiem, że ich producentem jest TE Connectivity a ich numer katalogowy to: dla przewodów 0,35 - 0,5 mm2 - 968220-5, dla przewodów grubszych 0,75 mm2 - 968221-5. Można je wyszukać na stornie producenta - http://www.te.com/pl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; a ich autoryzowanym dystrybutorem na Polskę jest firma Arrow Electronics Poland Sp. z o.o. w Warszawie.
Po zakończeniu operacji nie zapomnieć włożenia zawleczki na swoje miejsce