Strona 1 z 1

[ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 29 mar 2013, 13:32
autor: mwas
Temat się urodził podczas rozgryzania tempomatu, umieszczam więc opis, jak się dobrać do konektorów siedzących wewnątrz złącza.

Na zdjęciu nr 1 widok wtyczki od strony styków. Nie sugerujcie się kolorem złącza, gdyż ja eksperymentowałem na dawcy narządów, jakim było jakieś Punto EVO :luzak U mnie ta złączka ma kolor żółty, ale oprócz tego jej konstrukcja jest identyczna.
Na zdjęciu zaznaczono strzałkami zawleczkę, którą trzeba wyciągnąć w kierunku zaznaczonym przez strzałki.
Na zdjęciu nr 2 widok wtyczki "od frontu". Czerwonym kółkiem zaznaczony widok zawleczki do wyciągnięcia.
Zawleczkę wyciągamy poprzez włożenie czegoś cienkiego w bok wtyczki (zdjęcie nr 3) i wciśnięcie dzyndzla zaznaczonego strzałką na zdjęciu nr 1. Trzeba to zrobić na tyle mocno, żeby po drugiej stronie wtyczki pokazała się zawleczka tak, jak na zdjęciu.
Wyciągamy zawleczkę (zdjęcie nr 4) dalej podważając czymś cienkim. Ja używałem śrubokręta. Jak tylko zawleczka pojawi się po drugiej stronie ścianki, to już palcami wyciągamy ją całkowicie (zdjęcie nr 5).

UWAGA

Wyciągnięcie zawleczki jest NIEZBĘDNE, aby włożyć nowe, lub zdemontować stare piny. Nowe po prostu wciskamy w odpowiednie miejsce aż się zatrzasną.
Demontaż odbywa się poprzez podważenie igiełką zatrzasku i pociągnięcie przewodu z drugiej strony (zdjęcie nr 6)

Na zdjęciu nr 7 widać konektor. Powiem szczerze - nie mam pojęcia gdzie akurat takie można dostać. Wiem, że ich producentem jest TE Connectivity a ich numer katalogowy to: dla przewodów 0,35 - 0,5 mm2 - 968220-5, dla przewodów grubszych 0,75 mm2 - 968221-5. Można je wyszukać na stornie producenta - http://www.te.com/pl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; a ich autoryzowanym dystrybutorem na Polskę jest firma Arrow Electronics Poland Sp. z o.o. w Warszawie.

Po zakończeniu operacji nie zapomnieć włożenia zawleczki na swoje miejsce :ink

Re: [1.4] Złącze sterowania silnikiem, montaż/demontaż pinów

: 29 mar 2013, 13:47
autor: Jery
:brawo Taka wtyczka wystarczy do zamontowania kilku tempomatów. Przyłączam się do partycypowania w kosztach zakupu :ok)

Re: [1.4] Złącze sterowania silnikiem, montaż/demontaż pinów

: 29 mar 2013, 15:09
autor: helletic
Jery pisze:Przyłączam się do partycypowania w kosztach zakupu :ok)
Ja również :ok)

[ M ][1.3] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 08 kwie 2013, 14:39
autor: smak56
Dla chętnych właścicieli multijeta. W naszym samochodzie wtyczki (prawa i lewa) są różne. :foto poszły do mwas-a, który nie zgłosił zastrzezeń; więc zamieszczam:

Re: dołożenie Tempomatu

: 08 kwie 2013, 14:55
autor: mwas
smak56, wyprzedziłeś mnie, chciałem to dodać do tematu o wtyczkach, ale OK
Warto tutaj zaznaczyć, że w T-Jet'cie wtyczki powinny być takie same :ink

Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 11 gru 2016, 10:33
autor: mario1990
orientujecie się, czy konektory odzyskane z wtyczki z pandy 1.3 jtd bedą odpowiednich rozmiarów i pasować do złączki w naszym multijet?

Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 11 gru 2016, 13:05
autor: mwas
Tak, będą a przynajmniej powinny :ink

Wysłane z Galaxiaka

Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 11 gru 2016, 13:23
autor: mario1990
ok, dzieki, przymierzam się do montowania tempomatu i zlokalizowałem właśnie taką wtyczkę.

Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 15 cze 2018, 16:28
autor: EGON
Z tego co widzę na foto po rozebraniu wtyczki puste piny są żółte, to są jakieś zaślepki które się wyciąga ?

Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów

: 15 cze 2018, 18:22
autor: mwas
Tak, to są tylko zaślepki :ink Cienki nożyk i elegancko się wyciągają :luzak Gdzieś to opisywałem na forum :pomysli