Strona 25 z 34

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 mar 2015, 10:40
autor: mwas
A właśnie miałem pisać o akumulatorze... :ink Po VINie wychodzi mi, że w konfiguracji auta nie zmieniło się kompletnie nic, więc skoro działą u nas, to powinno i działać tutaj. Pozostaje więc sprawdzić dokładnie, czy przypadkiem nie ma nigdzie przebicia, ale rzeczywiście w pierwszej kolejności zainteresowałbym się akumulatorem - skoro wyskakuje Ci już komunikat o airbagu, to najprawdopodobniej winny za takie działanie tempomatu będzie właśnie akumulator. Może to dziwne, ale słaby aku objawia się u nas bardzo niespodziewanymi efektami :ink U mnie np. po odpaleniu auta nie dało się otworzyć bagażnika przyciskiem z konsoli :ink Po chwili pracy silnika, zgaszeniu go i odpaleniu ponownie wszystko wracało do normy, więc efekty tak jakby znajome :ink

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 mar 2015, 12:34
autor: smak56
Mam dobry akumulator, ale od czasu do czasu /nie mam pojęcia od czego to zależy/ przy rozruchu, potrzebuje jeszcze jednego obrotu. Efektem tego jest np. mrugający stan przejechanych kilometrów. A ostatnio zawiesiło się Blue&Me. Czasami wystarczyło wyjąć pendriva, aby z powrotem zadziałało. Teraz nie dało rady i musiałem zresetować kompa aby zaskoczyło. Tak więc może i tutaj :pomysli

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 mar 2015, 15:54
autor: Fiacik
Tak czytam powyższe posty i myślę sobie ,że chłopaki dobrze "kombinują" z tym akumulatorem,a to dlatego,że sam kilka dni temu miałem dziwny przypadek ,którego winowajcą był jak mi się wydaje akumulator.Jak zauważycie auto mam dopiero 1,5 roku od zakupu w salonie,mimo,że dużo jeżdżę to ostatnio z różnych powodów stało na garażu non stop 12 dni na załączonym alarmie.Przy odpalaniu ,bardzo długo /chyba z 8 sekund/ grzały się świece żarowe / normalnie ok.4 sek./ a przy samym odpalaniu ,coś pisknęło i na moment przeleciał komunikat "filtr oleju napędowego".Samo odpalanie ,a właściwie kręcenie rozrusznika też nie szło tak gładko jak zwykle.Po tym wszystkim przejechałem ok.40 km i do dzisiaj spokój.Podejrzewam wiec,ze alarm trochę ciągnie i przez te 12 dni jednak trochę z akumulatora wyssał + fabryczna dioda w drzwiach od immobilizera.Kilka lat temu miałem nowa Fabię z salonu z alarmem i ok.1 miesiąca od zakupu złapałem solidna grypę-leżałem 3 tygodnie w domu. Akumulator padł do zera ,a auto z dusza na ramieniu odpaliłem na "pych".

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 14 mar 2015, 20:12
autor: kola09
Dzisiaj wymieniliśmy mój fabryczny aku (40 mAh) na używany, ale sprawny 62 mAh. No i okazało się, że... Tomek miał rację. Po wymianie akumulatora tempomat za każdym razem działa prawidłowo :banan . Wielkich testów nie robiłem, ale kilka kursów w ciągu dnia miałem i nie mam uwag do działania tempomatu. Wcześniej od dnia montażu nie miałem dnia, żeby było bez problemów.

Jeżeli ktoś w przyszłości będzie miał podobny problem, to należy zwrócić uwagę na stan akumulatora.

Dziękuję bardzo Wszystkim, którzy włączyli się w pomoc przy rozwiązaniu mojego problemu, a szczególnie Tomkowi, którego post dał najwięcej do myślenia :pivo .

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 14 mar 2015, 21:20
autor: Tomek
Cieszę się, że się udało :)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 22 mar 2015, 20:30
autor: Phyt0n
dzieki za fajny tutorial odnosnie tempomatu ... az jestem zdziwiony ile mozliwosci chowa w sobie Linea :)
wlasnie zakupilem swieze manetki od Alfy 147 - czekam na przesylke no i bede chcial zalozyc sprzeta :) mam nadzieje, ze wszystko odbedzie sie bez problemu ... :)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 30 mar 2015, 23:09
autor: ryszardo_
Dziś samodzielnie zamontowałem u siebie tempomat bez większych problemów i po pierwszych próbach jazdy, działa bez zarzutu, całkowity koszt montażu wyniósł 103zł

Bardzo dobrze jest tu omówiony montaż tego urządzenia, należy się :pivo

Jedynie u siebie miałem problem w kostce z pinem 41, gdyż jego nie znalazłem, ale skorzystałem ze zdjęcia oznaczonego kółkami na czerwono jest tu pokazane, gdzie mają być wpięte poszczególne przewody, u mnie zamiast pinu 41 to miejsce było oznaczone jako pin 27.

Dla Linea 1.4 8V z 2007r:
Pin 33 - włączenie/wyłączenie tempomatu
Pin 41 - sterowanie - (u mnie było to oznaczone jako 27 - licząc od brzegu przód kostki jest to 9 pozycja)
Pin 21 - sterowanie +
Pin 17 - przycisk RES
Dodatkowo połączenie złączki body computera Pin nr 8 - zasilanie (+12 ze stacyjki)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 31 mar 2015, 9:10
autor: mwas
ryszardo_ pisze:Jedynie u siebie miałem problem w kostce z pinem 41, gdyż jego nie znalazłem, ale skorzystałem ze zdjęcia oznaczonego kółkami na czerwono jest tu pokazane, gdzie mają być wpięte poszczególne przewody, u mnie zamiast pinu 41 to miejsce było oznaczone jako pin 27.
Ale to nadal jest pin 41 :ink a to, że kołeczek, który był włożony w to miejsce był oznaczony 27, to już zupełnie inna kwestia - te kołki to chyba były wkładane tak, jak Turkowi wpadło w łapę :lacha W każdym razie, cieszę się, że działa :luzak

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu - konektorki

: 12 maja 2015, 17:44
autor: Phyt0n
btw. jako ze montaz tempomatu sie zbliza, chcialem sie zapytac czy ktos moze dysponuje jeszcze nadmiarowymi konektorkami, ktorymi bylby w stanie odsprzedac razem z przesylka ?

bede wdzieczny za pomoc.

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu - konektorki

: 13 maja 2015, 0:14
autor: ryszardo_
Phyt0n pisze:btw. jako ze montaz tempomatu sie zbliza, chcialem sie zapytac czy ktos moze dysponuje jeszcze nadmiarowymi konektorkami, ktorymi bylby w stanie odsprzedac razem z przesylka ?

bede wdzieczny za pomoc.
Ja kupiłem konektorki od markus2021 zapytaj u niego może jeszcze ma?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 maja 2015, 13:41
autor: Phyt0n
ryszardo: dzieki za info ... okazalo sie ze jeszcze sa w 'ofercie' ;-))


edit:
jak wynika z ponizszego postu - bylo to 'rzutem na tasme' ;-))

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 13 maja 2015, 17:47
autor: markus2021
Muszę oznajmić wszem i wobec iż kolega Phyt0n niestety jako ostatni zakupił ostatnie konektorki.

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 08 cze 2015, 22:35
autor: Phyt0n
markus: jeszcze raz dzieki za konektorki - bardzo sie przydaly :)

dzisiaj rekoma zaprzyjaznionego elektromechanika udalo sie zalozyc tempomat ... koszt calej imprezy to ok. 200zl w moim przypadku z czego montaz to 120zl ... :)

przy pierwszej jezdzie probnej nie 'pyklo' i tempomat nie chcial zadzialac, chociaz elektrycznie wszystko bylo oki - nie wykrywal go komputer diagnostyczny.. potem jeszcze posprawdzalismy polaczenia i prawidlowosc zlozeniua do kupy wtyczki glownej i cos tam musialo byc nie halo bo komputer diagnostyczny zobaczyl tempomat i przy jezdzie probnej juz pracowal prawidlowo :)
przy okazji pojawil sie 'check engine' o kodzie P1302 (auto adjustment of gearbox - czy siakos tak), w kazdym razie po wcisnieciu sprzegla i wylaczeniu zaplonu check engine znikl ...

tempomat sprawdzony na trasie - jestem bardzo zadowolony z tego narzedzia .. nie wiedzialem ze jest w stanie 'przywrocic' predkosc zarowno z dolu (sam przyspiesza) jak i z gory (przy zwalnianiu) ... :)


przy okazji zebralem wszystkie informacje z tego watka dotyczace mojego silnika 1.3 Multijet w jeden plik PowerPointa (9 slajdow) - taki manual na podstawie Waszych postow z tego watka ... jak komus potrzeba to moge udostepnic :)

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 30 maja 2016, 11:50
autor: TYGRYS
Witam,
Ma ktoś może do sprzedania 4 konektorki lub część wiązki komputera do Fiata Linea Dynamic 1.4 8V '2007?

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

: 31 maja 2016, 10:55
autor: emmer
jeżeli mwas nie ma to podejrzewam że u nas ciężko będzie znaleźć. Najszybciej to kupić jakąś wiązkę na necie od linei, gp lub jakiegoś fiaciora