[ M ] Podłączenie tempomatu
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Zdjęcia manetki
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Bardzo ładnie (kapnij czarną farbką na śrubki)marcin24 pisze:Zdjęcia manetki
" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
* * * *
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
zapytaj markus2021, ja kupowałem od niegomrtalaga pisze:Potrzebuję konektorki :-) Ma ktoś na zbyciu ?
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Ja posiadam konektorki do podłączenia tempomatu w komputer w komorze silnika
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Niestety z tym motorem na chwilę obecną jest problem Mało kto u nas posiada taką wersję, więc nawet nie wiem gdzie tam są wtyczki od centralki sterowania silnikiem oraz nie mam dostępu do eLearn'a, który zawierałby schemat i opis dla tej wersji silnikowej. Chyba że darcyn mógłby tutaj coś pomóc...
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
passy, mógłbyś zrobić dokładne zdjęcia komory silnika ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Raczej całokształt, chodzi mi o namierzenie wtyczek centralki sterowania silnikiem a tej wersji silnikowej nie znam, dlatego nie wiem czego się spodziewać i gdzie ich szukać
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Fotki. Niestety w nocy.
-- 13 października 2014, o 21:17 --
Znalazłem schemat do Bravom1.6 mjet ale 120 koni.
http://gallery.stiloclub.it/d/63053-5/b ... l-1001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-- 13 października 2014, o 21:17 --
Znalazłem schemat do Bravom1.6 mjet ale 120 koni.
http://gallery.stiloclub.it/d/63053-5/b ... l-1001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jest dokładnie w tym samym miejscu i wtyczki wyglądają identycznie, zastanawia mnie tylko, czy połączenia też będą takie same... teraz tylko przydałoby się dorwać opis funkcjonalny dla 1.6 MJet i wszystko byłoby jasne... daaarrrccyyynnnnn... Dałbyś radę ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- kola09
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
- Przebieg: 168000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem montażu tempomatu, szczególnie, że codziennie kursuje do pracy na trasie Gliwice - Dąbrowa Górnicza.
Nie jestem elektrykiem, więc poprosiłem o pomoc szwagra. Z całym montażem i aktywacją kontrolki uporał się w ok. 8h, co jest zasługą m.in. bardzo dobrze przygotowanej instrukcji. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciu. Postanowiliśmy zamiast manetki zastosować przyciski. No i jest włącznik 0-1, przyciski na środku odpowiadają za "+" i "-", a przycisk po prawej to restore.
Niestety moja radość nie trwała długo. Okazało się, że tempomat raz działa, a raz nie. Objawia się w to w taki sposób, że przy osiągnięciu np. prędkości 90 km/h włączam tempomat. Kontrolka się zapala i pojawia się napis "CC włączony", próbuję przyspieszyć naciskając "+", ale linka nie reaguje. Nie reaguje również na przycisk "-". I jak wtedy wyłączam tempomat (daje przycisk w pozycji "0"), to kontrolka nie gaśnie i napis informujący o wyłączeniu CC się nie pojawia. Wygląda tak, jakby się zawiesił. Dopiero zgaszenie silnika powoduje, że kontrolka gaśnie. No i najczęściej po jednym lub drugim restarcie silnika tempomat zaczyna działać prawidłowo, tzn. po jego włączeniu linka reaguje na przyciski "+", "-", "res", wzorowo utrzymuje prędkość. Tempomat mogę włączać, wyłączać i wszystko działa ok (kontrolka gaśnie). I tak do następnego postoju z wyłączeniem silnika. Każde następne uruchomienie silnika tempomat czasami działa, a czasami się zawiesza. Nie ma natomiast takiej sytuacji, żeby tempomat w trakcie prawidłowego działania nagle się zawiesił. Decydujące dla mnie, czy tempomat będzie działał dobrze, jest po uruchomieniu silnika jego włączenie i wyłączenie. Jeżeli widzę, że kontrolka gaśnie przy wyłączeniu tempomatu, to wiem, że będzie dobrze działał.
Nie ma tu znaczenia, czy linkę odpalam przy tempomacie w pozycji 0 lub 1, czy włączam go zaraz po uruchomieniu silnika, czy po kilku km. Nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Jedynie to, że jak pierwszy raz odpalam linkę danego dnia, to tempomat nigdy nie działa, czasami wystarczą jedno lub dwa ponowne uruchomienia silnika i zaczyna działać. Po 8h pod pracą jest różnie, raz działa, raz nie.
Przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu kontrolka CC zachowuje się prawidłowo, tzn. zapala się i gaśnie po kilku sekundach.
Próbowałem też włączać i wyłączać tempomat w pozycji zapłonu i wtedy za każdym razem działa prawidłowo, czyli kontrolka zapala się przy włączeniu i gaśnie przy wyłączeniu. Ale jak włączę tempomat na zapłonie i odpalę silnik, to wtedy tempomat raz działa, a raz nie.
Poprosiłem szwagra o sprawdzenie wszystkich połączeń jeszcze raz i wszystko jest ok. Dodatkowo próbował dodać rezystancję do "manetki", ale nie było efektów. Szwagier uważa, że może to być błąd w sofcie sterownika, ale nie ma możliwości tego w żaden sposób sprawdzić.
Czy któryś z kolegów miał może podobny problem, a jeżeli nie to czy komuś z Was nasuwa się możliwa przyczyna mojego problemu?
Nie jestem elektrykiem, więc poprosiłem o pomoc szwagra. Z całym montażem i aktywacją kontrolki uporał się w ok. 8h, co jest zasługą m.in. bardzo dobrze przygotowanej instrukcji. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciu. Postanowiliśmy zamiast manetki zastosować przyciski. No i jest włącznik 0-1, przyciski na środku odpowiadają za "+" i "-", a przycisk po prawej to restore.
Niestety moja radość nie trwała długo. Okazało się, że tempomat raz działa, a raz nie. Objawia się w to w taki sposób, że przy osiągnięciu np. prędkości 90 km/h włączam tempomat. Kontrolka się zapala i pojawia się napis "CC włączony", próbuję przyspieszyć naciskając "+", ale linka nie reaguje. Nie reaguje również na przycisk "-". I jak wtedy wyłączam tempomat (daje przycisk w pozycji "0"), to kontrolka nie gaśnie i napis informujący o wyłączeniu CC się nie pojawia. Wygląda tak, jakby się zawiesił. Dopiero zgaszenie silnika powoduje, że kontrolka gaśnie. No i najczęściej po jednym lub drugim restarcie silnika tempomat zaczyna działać prawidłowo, tzn. po jego włączeniu linka reaguje na przyciski "+", "-", "res", wzorowo utrzymuje prędkość. Tempomat mogę włączać, wyłączać i wszystko działa ok (kontrolka gaśnie). I tak do następnego postoju z wyłączeniem silnika. Każde następne uruchomienie silnika tempomat czasami działa, a czasami się zawiesza. Nie ma natomiast takiej sytuacji, żeby tempomat w trakcie prawidłowego działania nagle się zawiesił. Decydujące dla mnie, czy tempomat będzie działał dobrze, jest po uruchomieniu silnika jego włączenie i wyłączenie. Jeżeli widzę, że kontrolka gaśnie przy wyłączeniu tempomatu, to wiem, że będzie dobrze działał.
Nie ma tu znaczenia, czy linkę odpalam przy tempomacie w pozycji 0 lub 1, czy włączam go zaraz po uruchomieniu silnika, czy po kilku km. Nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Jedynie to, że jak pierwszy raz odpalam linkę danego dnia, to tempomat nigdy nie działa, czasami wystarczą jedno lub dwa ponowne uruchomienia silnika i zaczyna działać. Po 8h pod pracą jest różnie, raz działa, raz nie.
Przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu kontrolka CC zachowuje się prawidłowo, tzn. zapala się i gaśnie po kilku sekundach.
Próbowałem też włączać i wyłączać tempomat w pozycji zapłonu i wtedy za każdym razem działa prawidłowo, czyli kontrolka zapala się przy włączeniu i gaśnie przy wyłączeniu. Ale jak włączę tempomat na zapłonie i odpalę silnik, to wtedy tempomat raz działa, a raz nie.
Poprosiłem szwagra o sprawdzenie wszystkich połączeń jeszcze raz i wszystko jest ok. Dodatkowo próbował dodać rezystancję do "manetki", ale nie było efektów. Szwagier uważa, że może to być błąd w sofcie sterownika, ale nie ma możliwości tego w żaden sposób sprawdzić.
Czy któryś z kolegów miał może podobny problem, a jeżeli nie to czy komuś z Was nasuwa się możliwa przyczyna mojego problemu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.