[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: marcin24 »

Zdjęcia manetki
" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze:Zdjęcia manetki
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo ładnie :brawo (kapnij czarną farbką na śrubki)
smak56
* * * *
Obrazek
mrtalaga
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4 8V+LPG
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mrtalaga »

Potrzebuję konektorki :-) Ma ktoś na zbyciu ?
Awatar użytkownika
lukkash
klubowicz
klubowicz
Posty: 315
Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
Przebieg: 222000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: okolice Rybnika
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: lukkash »

mrtalaga pisze:Potrzebuję konektorki :-) Ma ktoś na zbyciu ?
zapytaj markus2021, ja kupowałem od niego
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic

Obrazek

było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 196000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: markus2021 »

Ja posiadam konektorki do podłączenia tempomatu w komputer w komorze silnika :)
Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI :jazda
passy
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 22 sie 2014, 7:37
Przebieg: 60000
Silnik: 1.6 M-JET
Rocznik: 2010

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: passy »

Ma ktos moze schemat podłączenia w 1,6 multijet?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Niestety z tym motorem na chwilę obecną jest problem :smutny Mało kto u nas posiada taką wersję, więc nawet nie wiem gdzie tam są wtyczki od centralki sterowania silnikiem oraz nie mam dostępu do eLearn'a, który zawierałby schemat i opis dla tej wersji silnikowej. Chyba że darcyn mógłby tutaj coś pomóc... :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
passy
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 22 sie 2014, 7:37
Przebieg: 60000
Silnik: 1.6 M-JET
Rocznik: 2010

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: passy »

Ehs..... jak zawsze pod wiatr.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

passy, mógłbyś zrobić dokładne zdjęcia komory silnika ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
passy
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 22 sie 2014, 7:37
Przebieg: 60000
Silnik: 1.6 M-JET
Rocznik: 2010

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: passy »

Czegoś dokładnie, czy całokształt ?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Raczej całokształt, chodzi mi o namierzenie wtyczek centralki sterowania silnikiem a tej wersji silnikowej nie znam, dlatego nie wiem czego się spodziewać i gdzie ich szukać :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
passy
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 22 sie 2014, 7:37
Przebieg: 60000
Silnik: 1.6 M-JET
Rocznik: 2010

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: passy »

Fotki. Niestety w nocy.

-- 13 października 2014, o 21:17 --

Znalazłem schemat do Bravom1.6 mjet ale 120 koni.
http://gallery.stiloclub.it/d/63053-5/b ... l-1001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: marcin24 »

centralka jest w tym samym miejscu co w 1.3
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Jest dokładnie w tym samym miejscu i wtyczki wyglądają identycznie, zastanawia mnie tylko, czy połączenia też będą takie same... :pomysli teraz tylko przydałoby się dorwać opis funkcjonalny dla 1.6 MJet i wszystko byłoby jasne... :ink daaarrrccyyynnnnn... :ink Dałbyś radę ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
kola09
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 »

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem montażu tempomatu, szczególnie, że codziennie kursuje do pracy na trasie Gliwice - Dąbrowa Górnicza.
Nie jestem elektrykiem, więc poprosiłem o pomoc szwagra. Z całym montażem i aktywacją kontrolki uporał się w ok. 8h, co jest zasługą m.in. bardzo dobrze przygotowanej instrukcji. Efekt końcowy można zobaczyć na zdjęciu. Postanowiliśmy zamiast manetki zastosować przyciski. No i jest włącznik 0-1, przyciski na środku odpowiadają za "+" i "-", a przycisk po prawej to restore.

Niestety moja radość nie trwała długo. Okazało się, że tempomat raz działa, a raz nie. Objawia się w to w taki sposób, że przy osiągnięciu np. prędkości 90 km/h włączam tempomat. Kontrolka się zapala i pojawia się napis "CC włączony", próbuję przyspieszyć naciskając "+", ale linka nie reaguje. Nie reaguje również na przycisk "-". I jak wtedy wyłączam tempomat (daje przycisk w pozycji "0"), to kontrolka nie gaśnie i napis informujący o wyłączeniu CC się nie pojawia. Wygląda tak, jakby się zawiesił. Dopiero zgaszenie silnika powoduje, że kontrolka gaśnie. No i najczęściej po jednym lub drugim restarcie silnika tempomat zaczyna działać prawidłowo, tzn. po jego włączeniu linka reaguje na przyciski "+", "-", "res", wzorowo utrzymuje prędkość. Tempomat mogę włączać, wyłączać i wszystko działa ok (kontrolka gaśnie). I tak do następnego postoju z wyłączeniem silnika. Każde następne uruchomienie silnika tempomat czasami działa, a czasami się zawiesza. Nie ma natomiast takiej sytuacji, żeby tempomat w trakcie prawidłowego działania nagle się zawiesił. Decydujące dla mnie, czy tempomat będzie działał dobrze, jest po uruchomieniu silnika jego włączenie i wyłączenie. Jeżeli widzę, że kontrolka gaśnie przy wyłączeniu tempomatu, to wiem, że będzie dobrze działał.

Nie ma tu znaczenia, czy linkę odpalam przy tempomacie w pozycji 0 lub 1, czy włączam go zaraz po uruchomieniu silnika, czy po kilku km. Nie potrafię znaleźć żadnej zależności. Jedynie to, że jak pierwszy raz odpalam linkę danego dnia, to tempomat nigdy nie działa, czasami wystarczą jedno lub dwa ponowne uruchomienia silnika i zaczyna działać. Po 8h pod pracą jest różnie, raz działa, raz nie.
Przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu kontrolka CC zachowuje się prawidłowo, tzn. zapala się i gaśnie po kilku sekundach.
Próbowałem też włączać i wyłączać tempomat w pozycji zapłonu i wtedy za każdym razem działa prawidłowo, czyli kontrolka zapala się przy włączeniu i gaśnie przy wyłączeniu. Ale jak włączę tempomat na zapłonie i odpalę silnik, to wtedy tempomat raz działa, a raz nie.
Poprosiłem szwagra o sprawdzenie wszystkich połączeń jeszcze raz i wszystko jest ok. Dodatkowo próbował dodać rezystancję do "manetki", ale nie było efektów. Szwagier uważa, że może to być błąd w sofcie sterownika, ale nie ma możliwości tego w żaden sposób sprawdzić.

Czy któryś z kolegów miał może podobny problem, a jeżeli nie to czy komuś z Was nasuwa się możliwa przyczyna mojego problemu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ