[ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
: 13 kwie 2013, 19:51
Dzień przed demontażem, przez kratki podszybia zalewamy kielich odrdzewiaczem, np WD40 itp
Prace rozpoczynamy od odkręcenia kół i ramion wycieraczek. Jeśli nie da się ich odkręcić, to czytamy ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=2896" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie trzeba zdemontować dwa plastiki przy słupkach przednich. Nożem poważyć okrągłą zaślepkę, wykręcić wkręt i wysunąć element z zaczepów, przesuwając wzdłuż słupka do góry. Zdjęcie 1
Podszybie trzeba uwolnić zdejmując uszczelkę i 3 wkręty. Zewnętrzne krawędzie podszybia wyrywamy do góry, a resztę szarpiemy w kierunku chłodnicy. Zdjęcie 2 wyjaśnia.
Po stronie kierowcy jest mechanizm wycieraczek, który zasłana dostęp do śrub poduszki amortyzatora, zdjęcie 3. Trzeba go odkręcić i przesunąć, żółte kółka jednej śruby nie widać. Śrub poduszki jeszcze nie ruszamy, czerwone.
Uwalniamy dół kolumny, zdjęcie 4. Odpinamy od amortyzatora wszystkie kable i odkręcamy łącznik stabilizatora. Używamy klucza 17 i kontry 15 lub imbus 5. Duże śruby, mocujące amortyzator do zwrotnicy traktujemy kluczem 19.
Teraz można odkręcić śruby poduszki i kolumna jest nasza, 5.
Ściskamy sprężynę, zdjęcie 6.
Odkręcamy łożysko z poduszką kluczem 19 i kontrą imbus 6. Zdjęcie 7
Jak widać na zdjęciu 8, stare łożysko jest w "idealnym" stanie.
Przypuszczalne momenty dokręcania śrub (Nm):
amortyzator do poduszki 55
łącznik stabilizatora 45-50
amortyzator do zwrotnicy 100
ramiona wycieraczek 15-18
Prace rozpoczynamy od odkręcenia kół i ramion wycieraczek. Jeśli nie da się ich odkręcić, to czytamy ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=2896" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie trzeba zdemontować dwa plastiki przy słupkach przednich. Nożem poważyć okrągłą zaślepkę, wykręcić wkręt i wysunąć element z zaczepów, przesuwając wzdłuż słupka do góry. Zdjęcie 1
Podszybie trzeba uwolnić zdejmując uszczelkę i 3 wkręty. Zewnętrzne krawędzie podszybia wyrywamy do góry, a resztę szarpiemy w kierunku chłodnicy. Zdjęcie 2 wyjaśnia.
Po stronie kierowcy jest mechanizm wycieraczek, który zasłana dostęp do śrub poduszki amortyzatora, zdjęcie 3. Trzeba go odkręcić i przesunąć, żółte kółka jednej śruby nie widać. Śrub poduszki jeszcze nie ruszamy, czerwone.
Uwalniamy dół kolumny, zdjęcie 4. Odpinamy od amortyzatora wszystkie kable i odkręcamy łącznik stabilizatora. Używamy klucza 17 i kontry 15 lub imbus 5. Duże śruby, mocujące amortyzator do zwrotnicy traktujemy kluczem 19.
Teraz można odkręcić śruby poduszki i kolumna jest nasza, 5.
Ściskamy sprężynę, zdjęcie 6.
Odkręcamy łożysko z poduszką kluczem 19 i kontrą imbus 6. Zdjęcie 7
Jak widać na zdjęciu 8, stare łożysko jest w "idealnym" stanie.
Przypuszczalne momenty dokręcania śrub (Nm):
amortyzator do poduszki 55
łącznik stabilizatora 45-50
amortyzator do zwrotnicy 100
ramiona wycieraczek 15-18