Strona 4 z 7
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 22 mar 2015, 19:57
autor: smak56
lukkash pisze: Problem okazał się ze sprzęgłem, zestaw z Valeo jaki przysłali nie pasował i w sobotę trzeba było zamówić inny :/
Właściwe jest takie
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 11 maja 2015, 8:51
autor: gregmotoe398
Cześć
W moim T-jet na liczniku pojawiło się 160000 km i Linka coraz bardziej mnie drażni. Padł wysprzęglik :( wszystko ładnie już zrobione u mechaniora, wymienione sprzęgło i wysprzęglik i się okazało, że linka zmiany biegów teraz odmówiła posłuszeństwa, guma została na trzpieniu i tyle z samochodowych rewolucji. Biegi na całe szczęście da się jeszcze zmieniać ale luz na lewarku jest coraz większy i boję się, że zaraz całkowicie to zeskoczy i będzie lipa. Ale przejdę do meritum sprawy, a mianowicie koszt jaki sobie wołają w sklepie za linkę jest taki, że po wymianie sprzęgła i wysprzęglika mam już dość tego auta i próbuję zrobić to taniej. Niestety we Wrocławiu nie znalazłem speca od regeneracji/dorabiania takowych linek :( więc myślę nad zakupem używanej linki tylko, że na allegro są same do Bravo II. Jak myślicie - da się wymienić sam ten zaczep i podejdzie z Bravo II do Linei?? Bo ten zaczep jest raczej odkręcany - chyba się nie mylę? Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 11 maja 2015, 13:47
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Zaczep powinien pasować z 1.3 mj, a tego na rynku jest pewnie sporo.
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 02 wrz 2015, 22:57
autor: leszek1234
gregmotoe398 - i jak , udało się tą linkę zmiany biegów zrobić taniej przez wymianę samego zaczepu? U mnie też guma została na trzpieniu i gdyby udało się wymienić sam zaczep to byłoby git. Daj znać.
Mam dylemat i może ktoś z Was zna odpowiedź - znalazłem cięgno skrzyni biegów podając VIN samochodu jak w linku w sklepie litewskim
www.fiat-autoparts.com :
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw
Problem jest taki, że u mnie obydwie linki mają końcówki jak linka nr 4 , z tym, że na oko mają różne średnice. Ale kształt końcówek obie taki sam. Czegoś takiego jak linka nr3 u siebie nie widzę
. I stąd moja wątpliwość czy to na pewno linki do mojego modelu? Kolejne pytanie: czy ktoś z Was wymieniał osobiście lub widział wymianę linki - ile to jest roboty ?
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 03 wrz 2015, 7:46
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Przejrzyj w tym katalogu inne modele fiata, bo może gdzieś być ta linka w częściach.
Jeśli nie, kup używaną i przełóż końcówkę, bo te 350zł w tym katalogu jest bez VAT.
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 03 wrz 2015, 19:49
autor: leszek1234
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
bo te 350zł w tym katalogu jest bez VAT.
350 to jest cena brutto i dodatkowo przesyłka gratis (dla towarów powyżej 300zł) - przeszedłem proces zamawiania i taką całkowitą kwotę pokazuje do zapłacenia;) Tylko termin dostawy długi i niepewny (patrz regulamin sklepu) U mnie w sklepie oryginał kosztuje 390zł i jest na drugi dzień. Niestety używek nie znalazłem.
Kuzyn_z_Sosnowca - Czy to, że końcówka w t-jet jest taka sama jak 1,3mj jest pewne???
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 04 wrz 2015, 12:39
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Gwarancji Ci nie dam. Wskazalem wielce prawdopodobną alternatywę.
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 25 wrz 2015, 20:41
autor: leszek1234
Jak już pisałem rozleciał mi się zaczep wchodzący na kulkę na dźwigni skrzyni biegów. Na dźwigni został sam gumowy trzpień (tak naprawdę plastik z gumą i metalem) a linka z samym pierścieniem spadła. Zdjąłem sam trzpień i pojechałem do sklepu. Tam porównałem z tym co było w sklepie do innych fiatów i zaczep ma tą samą średnicę kuli jak do Fiata Seicento 900, z tym, że jest tylko plastik w metalu a u nas jest jeszcze miedzy nimi guma. Z zewnątrz jest mniejszy ale zaczep od Seicento 900 na pewno będzie pasował na naszą dźwignię. Oczywiście w sprzedaży są tylko kompletne linki - ale i tak do Seicento kosztuje 100zł a do Linei 390zł. Gdyby to komuś było potrzebne to średnica naszej kuli to 13mm a średnica mierzona od spodu zaczepu to 12mm (jest mniejsza bo po wskoczeniu na kulę nie może spadać). Z pomocą przyszedł mi też kolega gregmotoe398 - dał namiary na sklep ze Szczecina, który ma same końcówki linek - po ich opisie wynika , że właśnie z Seicento i za 30zł. Podaję do nich maila :
sklep@landcar.eu
Koniec końców dokonałem prowizorycznej naprawy swojej końcówki poprzez...wkręcenie blachowkręta w gumę pomiędzy pierścień a trzpień. Trzyma jak złoto. Nie wiem czy tak tego nie zostawię bo sprawuje się dobrze a wiadomo jak jest z prowizorkami;)
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 26 wrz 2015, 1:38
autor: smak56
Dlaczego to wszystko (linki, zaczep, kulka) jest takie suche i lekko pordzewiałe?
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 26 wrz 2015, 9:56
autor: leszek1234
smak56 - bo co dopiero to rozebrałem, od nowości nie było potrzeby tam zaglądać, biegi chodzą gładko. Zaczep na kulce chodzi leciutko z tą ilością smaru, która tam jest (a jest), metal w gumie jest chyba mosiężny (stąd kolor), linki były smarowane - nie wiem jak widzisz tam rdzę? Ja nie widzę;)
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 26 wrz 2015, 12:00
autor: smak56
leszek1234 pisze:smak56 - bo co dopiero to rozebrałem, od nowości nie było potrzeby tam zaglądać, biegi chodzą gładko. Zaczep na kulce chodzi leciutko z tą ilością smaru, która tam jest (a jest), metal w gumie jest chyba mosiężny (stąd kolor), linki były smarowane - nie wiem jak widzisz tam rdzę? Ja nie widzę;)
Nie chcę abyś mnie źle zrozumiał. Nie miałem zamiaru Cię urazić, ale podchodzę do tego trochę inaczej.
W myśl zasady, że prewencja jest najlepszą metodą, robię wiele rzeczy "do przodu". U mnie też biegi wchodzą idealnie, co nie znaczy żeby "przy okazji" czyszczenia kolektora nie nasmarować kulek, uchwytów i linek. Używam do tego różnych specyfików. Najpierw myjących, później smarujących a na koniec towot (dużo towotu), który smaruje oraz przez jakiś czas zapobiega dostawaniu się wody i wilgoci. To samo robię z hamulcami z tyłu, różnymi zawiasami, zamkami, uszczelkami i paskami. Każda guma niekonserwowana, po jakimś czasie parcieje, kruszy się itd. Dlatego używam środków do jej konserwacji. Najlepszy wg mnie jest silikon w sprayu, lub inny tłusty środek.
Na Twoim
żółtym oznaczyłem miejsca "szczególnej troski", a czerwonym to nie jest rdza? Pozdrawiam.
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 26 wrz 2015, 15:58
autor: Rafcio
Nie wiem czy dobrze zrobiłem (czasami lepiej żyć w nieświadomości) ale oglądłem sobie ten zaczep u mnie (był dwukrotnie wymieniany na gwarancji) i kuźwa szczerze mówiąc nie wiem na czym to jeszcze się trzyma bo jest już luka między metalem a gumą na zaczepie czyli metal odrywa się już od gumy.
Szukałem i znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/linka-zmiany-biegow-f ... 40036.html
Z wyglądu powinien pasować ale czy otwór na kulke jest taki sam?
Leszek1234 piszesz że średnica od spodu zaczepu to 12mm. Rozumiem że podajesz średnicę tego zielonego otworu na kulke?
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 26 wrz 2015, 17:46
autor: pogromcaslaskiej
można napisać do firmy linex meila może odpowiedzą
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 27 wrz 2015, 0:03
autor: leszek1234
Rafcio - tak, 12mm to średnica otworu mierzona na tym zielonym plastiku. To co podesłałeś wygląda dokładnie tak samo jak nasze - akurat do Grande Punto 1,3 m-jet nie miałem możliwości porównać w sklepie. Z innych Punto nie pasowało. Do tego cena : niecałe 100zł z przesyłką!!! To byłby strzał w dziesiątkę bo to z Seicento to jednak nie dokładnie to - tylko metal i plastik, bez gumy pomiędzy nimi. Pewnie skusiłbym się i kupił ale blachowkręt jak na razie załatwił mi sprawę ;)
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
: 29 wrz 2015, 20:34
autor: Rafcio
Dzwoniłem do Linex-u w Częstochowie - powiedzieli że do linei nie mają, a prosząc czy dało by przypasować z jakiegoś innego modelu (mówię że znam rozmiar otworu na kulkę) totalnie mnie olali cyt. "nie mają jak sprawdzić"
Wziąłem sprawy w swoje ręce i z allegro pospisywałem nr linek z linexu które są podobne do naszych i podzwoniłem po sklepach i dupa. Niby to samo ale otwory na kulke inne
Wersję z zaczepem z seicento odrzuciłem ze względu na jednak trochę inny zaczep.
Cena za linkę była w "moim" ASO 346zł ale dzięki pomocy @darcyn-a (uświadomił mnie że cena katalogowa jest sporo niższa) wytargowałem ją w "moim" ASO za 270zł (będzie na piątek).
Linki mają nowe numery i są ponoć pozmianowe także jest nadzieja że wytrzymią dłużej.
Numer to 55228891 (to jest ta, która zerwała się również @leszek1234)
Moja jeszcze się trzyma ale już haczy przy wrzucaniu jedynki i wogóle biegi ciężej wchodzą. Mam nadzieję że jeszcze kilka dni wytrzyma