[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5155
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 278000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
To co piszesz sugeruje raczej luz poduszki skrzyni biegów lub silnika.
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1848
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 335 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Mario , czyli lewarek u Ciebie działa jakby na przekór siły bezwładności ? Dobrze zrozumiałem ?
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Ten luz lewarka musi być , jest w każdym aucie i objawia się zarówno przy dodaniu jak i ujęciu gazu.
Powiązany jest z ugięciem poduszek przy zmianie obciążenia silnika jak i długością lewarka ( im dłuższy tym bardziej widoczny) dodatkowo wpływ ma tu też moment obrotowy który w przypadku 1,3 multijet jest max i stały już od ok.1800 obr .( inaczej niż w silniku benzynowym,gdzie moment jest narastający czyli objawia się bardziej łagodnie).
Nie bez znaczenia jest też kompresja silnika - znacząco większa niż w benzyniaku co przy puszczeniu gazu zwłaszcza na niższych biegach objawia się mocnym hamowaniem silnika.
Miałem linkę od nowości i ten luz zawsze był .
Teraz mam skodę ,krótszy lewarek i ten sam moment i luz też jest ( pomimo że silnik benzynowy) przyśpieszenie auta dużo lepsze,ale to już kwestia większej mocy.Jeżeli biegi wchodzą jak należy to wszystko jest o,key i nie ma się czym przejmować.
Powiązany jest z ugięciem poduszek przy zmianie obciążenia silnika jak i długością lewarka ( im dłuższy tym bardziej widoczny) dodatkowo wpływ ma tu też moment obrotowy który w przypadku 1,3 multijet jest max i stały już od ok.1800 obr .( inaczej niż w silniku benzynowym,gdzie moment jest narastający czyli objawia się bardziej łagodnie).
Nie bez znaczenia jest też kompresja silnika - znacząco większa niż w benzyniaku co przy puszczeniu gazu zwłaszcza na niższych biegach objawia się mocnym hamowaniem silnika.
Miałem linkę od nowości i ten luz zawsze był .
Teraz mam skodę ,krótszy lewarek i ten sam moment i luz też jest ( pomimo że silnik benzynowy) przyśpieszenie auta dużo lepsze,ale to już kwestia większej mocy.Jeżeli biegi wchodzą jak należy to wszystko jest o,key i nie ma się czym przejmować.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Witam, czy ktoś wie jak wyjąć wybierak biegów w celu wymiany uszczelnienia w 1,3MJ?