[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
: 18 cze 2013, 15:21
Gdy biegi wchodzą ciężko i lewarek nie wraca do pionu to wiedz, że coś się dzieje.
Albo zaciera się któraś z linek, albo tuleja na wybieraku jest zapieczona. Albo wszystko na raz.
Linka zmiany biegów, odpowiadająca za ruch lewarka przód/tył, jest bliżej chłodnicy, a linka wyboru biegów, odpowiadająca za ruch lewarka na boki jest bliżej kabiny.
U mnie lewarek skrzyni biegów bardzo ciężko poruszał się na boki. Żeby dostać się do linek wystarczy wyjąć akumulator i odkręcić tackę pod nim. Trzeba zaopatrzyć się w plastikowe opaski zaciskowe, bo do tacki przyczepionych jest wiele kabli
Żeby zdjąć liki z przegubów trzeba je lekko przekręcić kluczem 10 i wyskakują. Wtedy można sprawdzić same linki, przesmarować rozruszać i ocenić czy do czegoś się nadają. U mnie linka wyboru biegów była lekko zapieczona, posmarowałem olejem do maszyn i jest ok.
Gorzej było z wybierakiem, nie dało się go ruszyć ręcznie, a powinno. Wystarczy odkręcić nakrętkę wysunąć ośkę, nasmarować tuleje i po robocie. Śrubę dokręcamy do momentu, gdy zacznie stawiać lekki opór. Jest samohamowna, więc nie ma obawy, że się odkręci. Jeśli przesadzimy to zablokujemy wybierak i nie ruszymy lewarkiem.
Cała robota zajmuje około godziny i każdy powinien sobie poradzić. Śruby od tacki dobrze posmarować bo gniją.
Biegi wchodzą jednym palcem, drążek teraz chodzi nienaturalnie lekko, co potęguje odczucia luzów
Uzupełnienie
Po pewnym czasie lewarek znowu zaczął ciężko pracować. Okazało się, że jedna z tulejek jest pęknięta.
nr kat 46 467 103
nr 4 na obrazku
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw
Albo zaciera się któraś z linek, albo tuleja na wybieraku jest zapieczona. Albo wszystko na raz.
Linka zmiany biegów, odpowiadająca za ruch lewarka przód/tył, jest bliżej chłodnicy, a linka wyboru biegów, odpowiadająca za ruch lewarka na boki jest bliżej kabiny.
U mnie lewarek skrzyni biegów bardzo ciężko poruszał się na boki. Żeby dostać się do linek wystarczy wyjąć akumulator i odkręcić tackę pod nim. Trzeba zaopatrzyć się w plastikowe opaski zaciskowe, bo do tacki przyczepionych jest wiele kabli
Żeby zdjąć liki z przegubów trzeba je lekko przekręcić kluczem 10 i wyskakują. Wtedy można sprawdzić same linki, przesmarować rozruszać i ocenić czy do czegoś się nadają. U mnie linka wyboru biegów była lekko zapieczona, posmarowałem olejem do maszyn i jest ok.
Gorzej było z wybierakiem, nie dało się go ruszyć ręcznie, a powinno. Wystarczy odkręcić nakrętkę wysunąć ośkę, nasmarować tuleje i po robocie. Śrubę dokręcamy do momentu, gdy zacznie stawiać lekki opór. Jest samohamowna, więc nie ma obawy, że się odkręci. Jeśli przesadzimy to zablokujemy wybierak i nie ruszymy lewarkiem.
Cała robota zajmuje około godziny i każdy powinien sobie poradzić. Śruby od tacki dobrze posmarować bo gniją.
Biegi wchodzą jednym palcem, drążek teraz chodzi nienaturalnie lekko, co potęguje odczucia luzów
Uzupełnienie
Po pewnym czasie lewarek znowu zaczął ciężko pracować. Okazało się, że jedna z tulejek jest pęknięta.
nr kat 46 467 103
nr 4 na obrazku
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw