Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Ciekawe jak szybko zacznie znów ciec, tydzień, dwa?
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Właśnie napisał do mnie użytkownik Linei z Węgier. Ma problem z wybierakiem (co za nowość ). I teraz tak: on podaje, że miał użyty uszczelniacz wybieraka o nr Eper 55240149, a ja wstawiłem uszczelniacz o nr Eper 55250937. Szukam, szukam i żadnych różnic się doszukać nie mogę. O co kaman, żeby mu sensownie odpisać?
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Jarek, bo ten element który on podał był kiedyś używany, został zamieniony na nowy (ten, który Ty masz ) w dniu 20.03.2013 więc de facto to ten sam element
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Okejos, dzięki za odpowiedź ( tak przypuszczałem, ale wolałem się spytać )
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
Onlinesmak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
To Ty Jarek szprechasz po węgiersku?
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Dogadałem się z nim w "uniwersalnym" języku, czyli po angielsku ! Słabo widzę naszą wymianę zdań w jego ojczystym języku
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
On czyta nasze forum, więc na bank to przeczyta
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Niech to kur... jasna strzeli... Zabrałem się za wybierak. Wszystko szło prawie dobrze (oprócz urwanej śruby, która trzyma akumulator, tak sucz skorodowała). Zabezpieczyłem wysprzęglik, żeby się nie zapowietrzył, pozdejmowałem linki od biegów, poodkręcałem wszystkie śruby, już prawie miałem go w ręku, już "witałem się z gąską" a tu... ch... wielki !! Tak się sukinkot zapiekł, że nie byłem w żaden sposób w stanie go oderwać od korpusu skrzyni ! Próbowałem różnych sposobów - podważyć, obstukać, pogmerać śrubokrętem - NIC !! Niestety, to mnie zmusiło do kapitulacji A na koniec, żeby oczywiście nie było aż tak zabawnie, przez własną głupotę - zapowietrzyłem sobie sprzęgło... Ileż się nakombinowałem, żeby je odpowietrzyć... ehhh Przynajmniej dodatkowe doświadczenie za mną - już wiem jak odpowietrzyć sprzęgło Tak czy inaczej coś czuję, że czeka mnie wizyta w warsztacie, bo sam raczej nie dam rady tego zrobić, no chyba że ktoś z was drodzy klubowicze ma jakiś dobry sposób na to, żeby oderwać to tatałajstwo od skrzyni ? Zaznaczam, że jak próbowałem, to widziałem, że rusza się wszystko w komorze silnika - w sensie silnik, skrzynia i wszystko co osadzone na nich
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Recenzja telefoniczna brzmiała znacznie bardziej dramatycznie
Maciej, jesteśmy z Tobą, łączymy się w bólu
Maciej, jesteśmy z Tobą, łączymy się w bólu
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
no to kiszka. nie można go czymś zalać żeby puściło? (bez skojarzeń )
no i opowiadaj o tym odpowietrzaniu sprzęgła
no i opowiadaj o tym odpowietrzaniu sprzęgła
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
30 grudnia byłem z tym w ASO. Zapłaciłem 95 zł za robotę plus ok 20 zł za części - oring i kołek. Nie mam pojęcia jak mechanik to zrobił, ale szarpnął ze 2 razy z jednej i z drugiej strony i wybierak bezproblemowo zlazł ! Może sekret tkwi w tym, że silnik był rozgrzany... nie mam pojęcia Zalać go nie bardzo jest jak, bo co tam nie wlejesz to zaraz ścieknie.
Odnośnie odpowietrzenia sprzęgła, na korpusie skrzyni obok wybieraka jest wysprzęglik. Na jego górze wystaje odpowietrznik z założonym gumowym kapturkiem. Trzeba ściągnąć kapturek i na jego miejsce założyć wężyk, którego drugą końcówkę wprowadzić do zbiorniczka z płynem hamulcowym. Odpowietrznik przekręcamy palcami i przy otwartym wciskamy pedał sprzęgła. W tym momencie płyn powinien zostać wpompowany do wężyka a pedał wpadnie w podłogę. Zamykamy odpowietrznik (przekręcamy go w drugą stronę palcami) i ręką wyciągamy pedał sprzęgła z podłogi. Odkręcamy odpowietrznik i wciskamy pedał sprzęgła, zamykamy odpowietrznik i wyciągamy pedał z podłogi i tak w kółko. Najlepiej jest to robić w dwie osoby, jedna manewruje odpowietrznikiem a druga pedałem sprzęgła, wtedy idzie dużo szybciej i sprawniej. Teoretycznie czynność "pompowania" wykonujemy aż wszystkie pęcherzyki powietrza wylecą ale ciężko to wyczuć, więc pompujemy tak trochę i po jakimś czasie przy zamkniętym odpowietrzniku sprawdzamy, czy pedał sprzęgła ma swoją twardość. Twardość powinien uzyskać po kilku wciśnięciach pedału sprzęgła. Poprawnie odpowietrzone sprzęgło można sprawdzić poprzez wrzucenie wstecznego biegu na uruchomionym silniku, wsteczny musi wejść bez zgrzytu. Mi np. za pierwszym razem nie odpowietrzyło się poprawnie i wsteczny przy próbie włączenia zgrzytał niemiłosiernie, tylko że sprawdzenie na uruchomionym silniku może być dość problematyczne, bo aby mieć wygodny dostęp do odpowietrznika trzeba niestety wyjąć akumulator i odkręcić jego podstawkę, a jak wiadomo bez akumulatora nie odpalimy auta
Odnośnie odpowietrzenia sprzęgła, na korpusie skrzyni obok wybieraka jest wysprzęglik. Na jego górze wystaje odpowietrznik z założonym gumowym kapturkiem. Trzeba ściągnąć kapturek i na jego miejsce założyć wężyk, którego drugą końcówkę wprowadzić do zbiorniczka z płynem hamulcowym. Odpowietrznik przekręcamy palcami i przy otwartym wciskamy pedał sprzęgła. W tym momencie płyn powinien zostać wpompowany do wężyka a pedał wpadnie w podłogę. Zamykamy odpowietrznik (przekręcamy go w drugą stronę palcami) i ręką wyciągamy pedał sprzęgła z podłogi. Odkręcamy odpowietrznik i wciskamy pedał sprzęgła, zamykamy odpowietrznik i wyciągamy pedał z podłogi i tak w kółko. Najlepiej jest to robić w dwie osoby, jedna manewruje odpowietrznikiem a druga pedałem sprzęgła, wtedy idzie dużo szybciej i sprawniej. Teoretycznie czynność "pompowania" wykonujemy aż wszystkie pęcherzyki powietrza wylecą ale ciężko to wyczuć, więc pompujemy tak trochę i po jakimś czasie przy zamkniętym odpowietrzniku sprawdzamy, czy pedał sprzęgła ma swoją twardość. Twardość powinien uzyskać po kilku wciśnięciach pedału sprzęgła. Poprawnie odpowietrzone sprzęgło można sprawdzić poprzez wrzucenie wstecznego biegu na uruchomionym silniku, wsteczny musi wejść bez zgrzytu. Mi np. za pierwszym razem nie odpowietrzyło się poprawnie i wsteczny przy próbie włączenia zgrzytał niemiłosiernie, tylko że sprawdzenie na uruchomionym silniku może być dość problematyczne, bo aby mieć wygodny dostęp do odpowietrznika trzeba niestety wyjąć akumulator i odkręcić jego podstawkę, a jak wiadomo bez akumulatora nie odpalimy auta
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyciek z wybieraka, wymiana uszczelki wybieraka
Coś wysokotemperaturo i olejoodpornego Ja kupiłem taki czerwony w tubie jak silikon, ale i tak go nie użyłem, bo w wyniku robił to warsztat Chyba SOUDALa, na opakowaniu info, że odporny na oleje, benzyny itp oraz wytrzymuje temperatury do iluś tam stopni, nie pamiętam dokładnie, mogę sprawdzić później, jak będę w domu.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007